پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بهترین مرطوب کننده های پوست‌ خشك
نوشته شده در شنبه 24 دی 1390
بازدید : 924
نویسنده : منو تو
با شروع فصل سرما بايد‌ د‌قت بيشتري د‌ر انتخاب كرم‌هاي پوست كرد‌

بهترین مرطوب کننده های پوست‌ خشك


پاييز و زمستان 2 فصلي هستند‌ كه د‌ر آن بايد‌ بيش از پيش به سلامت پوست خود‌ توجه كرد‌. معمولا پوست‌هاي خشك د‌ر اين فصول شروع به پوسته پوسته ‌شد‌ن يا ترك خورد‌ن مي‌كنند‌ و تمام اين عوامل باعث مي‌شود‌ شما پيري زود‌رس پوست خود‌ را د‌اشته باشيد‌. همان‌قد‌ر كه پوست صورت نياز به مراقبت د‌ارد‌، پوست د‌ستان شما هم د‌ر زيبايي و سلامت پوست شما موثر هستند‌؛ د‌ست‌ها نقش مهمي د‌ر زيبايي ايفا مي‌كنند‌.
 


Herbacin
 
گليسيرين بهترين منبع رطوبت
 

اين كرم د‌ست يكي از محصولات جاذبي است كه به پوست رطوبت و شاد‌ابي مي‌د‌هد‌. كرم هرباسين به‌د‌ليل جذب بسيار بالايش انتخاب بسيار مناسبي براي استفاد‌ه روزانه است. با استفاد‌ه از اين كرم مي‌توانيد‌ از پوست‌تان د‌ر برابر خشكي‌هاي ناشي از فصل حفاظت كنيد‌.


  • قيمت: 5500 تومان



Avena

مرطوب كنند‌ه‌اي با صرفه
 

اين محصول براي پوست‌هاي د‌هيد‌راته شد‌ه مناسب است زيرا رطوبت از د‌ست رفته پوست را باز مي‌گرد‌اند‌. بعد‌ از استفاد‌ه از Avena پوست شما نرم مي‌شود‌ و استفاد‌ه از آن حالت ارتجاعي و الاستيسيتي پوست را هم افزايش مي‌د‌هد‌. طبيعي بود‌ن اين كرم هم از د‌يگر نكات قابل توجه اين محصول است.


  • قيمت: 8500 تومان

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: نرم کننده , مرطوب کننده , پوست , پوست خشک , خشکی پوست , زمستان ,



خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان
نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 805
نویسنده : منو تو

خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان



دوران کودکی معصومانه ترین اما وابسته ترین دوره در زندگی هر فرد است و والدین کودک مسئولیت برداشتن اولین گام ها را در شکل گیری شخصیت کودک عهده دار هستند. حتی انتخاب برخی وسایل آنها از جمله تلفن همراه که می تواند علاوه بر محاسنی که دارد معایبی نیز داشته باشد چراکه تلفن های همراه امروزه به بخش جدایی ناپذیری از زندگی نه تنها افراد بالغ، بلکه کودکان نیز تبدیل شده است.

بر اساس آمار موجود چیزی نزدیک به 22 درصد کودکان 6 تا 9 سال ، 60 درصد کودکان 10 تا 14 ساله و 84 درصد کودکان 15 تا 18 ساله در آمریکا دارای تلفن همراه هستند. بر همین اساس آمار کودکان 8 تا 12 ساله که از تلفن همراه استفاده می کنند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. لذا با توجه به استفاده روز افزون از تلفن های همراه در بین کودکان و نوجوانان، بر آن شدیم تا شما دوستان در گروه
پرشین استار را با یک سری از مسائل در مورد این وسیله ارتباطی آشنا کنیم.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان ,



واقعیت هایی تلخ در مورد قلیــان !
نوشته شده در یک شنبه 4 دی 1390
بازدید : 773
نویسنده : منو تو

واقعیت هایی تلخ در مورد قلیــان !


قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می‌شود. تنباکو در کاسه‌ای که در بالای آن قرار می‌گیرد و از طریق زغال‌هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می‌شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می‌شود. تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود و بطور معمول با طعم های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی به فروش می رسد.

از جنبه‌های نگران‌کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده‌ای که در روستاها زندگی‌ می‌کردند استفاده می‌شد اما اخیراً بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمتر اینکه رستوران‌های شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو می‌کنند.


یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که آنها را برای شما دوستان بیان می کنیم:

بــاور غلط اول :
از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت اول : کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.


بــاور غلط دوم :
استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت دوم : دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.


بــاور غلط سوم :
کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت سوم : دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: واقعیت هایی تلخ در مورد قلیــان , ,



10 رژیم رایج لاغری
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1096
نویسنده : منو تو

10 رژیم رایج لاغری

به جای پرداختن به یک مورد خاص کاهش وزن، سراغ یک سوژه داغ، عام و پرطرفدار رفته ایم؛ «مقایسه 10 رژیم پرطرفدار لاغری».

بررسی های جدید نشان داده است وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند، فقط چند هفته بعد از قطع رژیم، بیشتر از وزن قبل می شود. همچنین تجربه نشان داده است در رژیم های خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها باعث می شوند فرد در مدت کوتاه وزن کم  کند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود.

اگرچه رژیم های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد اما انتخاب رژیم کاهش وزن مناسب کار آسانی نیست. میزگرد این هفته به بررسی پرطرفدارترین رژیم های کاهش وزن، ویژگی ها، مزایا و معایب، راحتی اجرا، هزینه، کنترل گرسنگی و مهم تر از همه تاثیرشان بر سلامت و نظر متخصصان درباره عوارض و آسیب هایی که ممکن است به بدن برسانند، اختصاص دارد.


1 – رژیم یک روز درمیان

در این رژیم 2 نوع برنامه انتخابی وجود دارد، یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز. در روزهای سبز می توانید آزادانه و به مقدار نامحدود از گروه سبزی ها، میوه ها، حبوبات و غذاهای نشاسته ای مانند پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. در روزهای عادی هم می توانید پروتئین بیشتری بخورید و خوردن غذاهایی مانند ماهی، گوشت، میوه و سبزی هم آزاد است. نکته مهم اینجاست که بین روزهای سبز و روزهای عادی تعادل برقرار باشد. اگر تعداد روزهای سبز بیشتر شود، برنامه غذایی کم چرب کمک می کند میزان کالری های دریافتی به شدت کاهش یابد و وزن کم شود.

مزایا: داشتن رژیم غذایی کم چرب، تشویق به مصرف میوه و سبزی.

معایب: به دلیل اینکه برنامه دقیقی وجود ندارد، ممکن است باعث کاهش وزن نشود. اگر روزهای عادی بیشتر از روزهای سبز باشد، مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدارت کم می شود و تعادل تغذیه ای به هم می خورد.

2 – رژیم اتکینز

در این رژیم با مصرف غذاهای پروتئین مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پیز در مجموع فرد کالری کمتری دریافت می کند. کربوهیدارت هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود می شوند. مصرف زیاد چربی یک خطر بهداشتی است. این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد. هرچند بررسی ها نشان داده اند بیشتر افراد با رژیم کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز وزن کم می کنند و کاهش وزنشان به کاهش فشار خون، قند و سطح کلسترول خون کمک خواهد کرد، اما کاهش وزن باید به روش درست انجام شود و از نظر تغذیه ای ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شوند.

مزایا: کاهش مقدار کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن.

معایب: اطلاعات کم درباره تاثیرات طولانی مدت این رژیم بر سلامت، نداشتن تعادل تغذیه ای، نامناسب بودن برای خانم های باردار، بیمارن کلیوی و افراد مبتلا به نقرس، دریافت چربی اشباع زیاد، هزینه بالا و احتمال ایجاد یبوست.
 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: رژیم , رژیم غذایی , تغذیه , وعده غذایی , کاهش وزن , لاغری , ورزش , مزایا , معایب ,



چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 922
نویسنده : منو تو

اگر از گفتن «خسته‌ام» و «حال ندارم» خسته شده‌ايد...

چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟


يكي از 5 مشكل اصلي زنان

در سال 2010، در مطالعه‌اي گسترده در سرتاسر آمريكا از دختران و زنان اين كشور خواسته شد تا 5 دغدغه اصلي خود در مورد سلامت و مشكلات جسمي و روحي خود را نام ببرند. جالب اين‌كه «خستگي مفرط و مزمن» يكي از اين 5 مورد بود. (موارد ديگر عبارت بودند از مشكلات مربوط به دوره‌هاي ماهانه، بهترين غذاهاي در دسترس براي داشتن تغذيه سالم، مشكلات تيروئيد و مشكلات روان‌شناسي مربوط به ارتباط با جنس مخالف.) همين مسئله مي‌تواند اهميت پرداختن به موضوعي به نام خستگي را آشكار كند. شما در اين مطلب در مورد علت‌هاي احتمالي خستگي و چگونگي برخورد با آن‌ها اطلاعات لازم را كسب خواهيد كرد.





وقتي سوخت بدن‌تان تمام مي‌شود

تيروئيد غده‌اي پروانه‌اي شكل در گردن است كه هورمون‌هايي ترشح مي‌كند كه مسئول تنظيم سوخت و ساز بدن هستند. چه تيروئيد پركار باشد و چه كم‌كار، شما احساس خستگي و ضعف و كمبود انرژي خواهيد داشت. دكتر ساندرا فراي هوفر، پروفسور طب داخلي در دانشگاه پزشكي آتلانتا توضيح مي‌دهد: «اگر تيروئيد شما كم‌كار باشد بدن شما كمتر مواد‌غذايي را خواهد سوزاند و آن را به انرژي تبديل مي‌كند. در واقع اين حالت مثل موتوري است كه نمي‌تواند بنزين را بسوزاند، در حالتي هم كه تيروئيد شما پركار باشد بدن تمام منبع انرژي خود را مصرف مي‌كند. اين حالت مثل اتومبيلي است كه موتور آن تمام بنزينش را بسوزاند و خاموش شود.» مشكلات تيروئيد در زنان شايع‌تر است اما توضيحي در اين مورد وجود ندارد. دكتر حسين قريب، پروفسور طب داخلي در مايوكلينيك در روچستر مي‌گويد: «اين مورد هنوز يك راز است، يك راز بزرگ شايد ناشي از ژنتيك باشد يا هورمون‌ها، هنوز نمي‌توان در اين مورد نظر قطعي داد.»



 چه كار كنيم:

با يك آزمايش خون و درصورت نياز اسكن غده تيروئيد (يا سونوگرافي آن) مي‌توان مشكل تيروئيد را متوجه شد و درمان مناسب براي آن را تجويز كرد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی , کم خوابی , اضطراب , خستگی , انرژی , خواب , خواب آلودگی , کم خونی ,



نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1253
نویسنده : منو تو

یک بررسی جدید نشان می دهد حرکت اسپرم در مردانی که مقادیر متوسطی ورزش انجام می دهند، از مردانی که فعالیت جسمی کمتر یا بیشتری دارند، بهتر است.
 


حرکت اسپرم به معنای توانایی شناکردن آن و حرکت به سوی تخمک است که عامل مهمی در باروری محسوب می شود.



به گزارش هلث دی در این تحقیق که به وسیله پژوهشگران در دانشگاه یاماگوچی در ژاپن انجام شده است، 215 مرد که نمونه های اسپرم و اطلاعات درباره میزان فعالیت جسمی شان را در اختیار گذاشته بودند، بررسی و براساس میزان فعالیت جسمی شان به 3 گروه تقسیم شدند: میزان های بالا، متوسط و کم ورزش. مردانی با میزان ورزش متوسط بیشترین میانگین حرکت اسپرم را داشتند و کمترین شمار مردان با حرکت اسپرم کمتر از 40درصد در این گروه بودند (3/14 درصد). در 31 درصد مردان در گروه ورزش با میزان کم و 27 درصد در گروه مردان با میزان بالای ورزش، کمتر از 40 درصد اسپرم متحرک داشتند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرم , حرکت اسپرم , ورزش , مردان , تولید مثل , تخمک ,



معجزه جوش‌شيرين براي پوست
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 1034
نویسنده : منو تو

هم كام‌تان را شيرين مي‌كند، هم زيباترتان مي‌كند

معجزه جوش‌شيرين براي پوست

نخستين چيزي كه با شنيدن كلمه جوش شيرين به ذهن شما مي‌آيد ماده‌اي است كه در شيريني‌پزي از آن استفاده مي‌كنند اما اين ماده مي‌تواند يك ماده زيبا‌كننده فوق‌العاده نيز باشد.
 


جوش‌شيرين از آن دسته موادي است كه از روزگارهاي‌ گذشته كاربرد‌هاي فراواني هم در آشپزي، هم به‌عنوان يك ماده درماني و حتي به‌عنوان يك ماده تميز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانيد جوش شيرين مي‌تواند يك زيبا‌كننده پوست و مو نيز باشد. در واقع جوش شيرين اين ماده همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و استفاده‌هاي فراواني دارد، از پخت نان و كيك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!



فقط كافي است كمي جوش‌شيرين در منزل داشته باشيد تا بتوانيد خيلي از محصولات زيبايي را به راحتي در منزل تهيه كنيد.





 يك حمام آرام‌بخش زيبا كننده

براي داشتن اين حمام لطيف و آرام‌بخش، احتياج به 4 قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، حدود 6 قاشق غذاخوري عسل روان، 2 ليوان شير، 16 قاشق سوپ‌خوري نمك و 3 قاشق غذاخوري روغن بچه داريد.در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به‌خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد. براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هاي‌تان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرام‌بخش بگذاريد. اين حمام براي نرم و صاف كردن پوست مفيد است.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: جوش شیرین , پوست , زیبایی , خواص درمانی ,



بازدید : 872
نویسنده : منو تو

اكسپكتورانت طبيعي را بشناسيد/ خواص درماني باقلا


 

چيني‌ها 2800 سال پيش از ميلاد مسيح از باقلا به‌عنوان يك محصول گياهي در غذاها و نسخه‌هاي گياهي خود استفاده مي‌كردند. آن‌ها معتقد بودند، فيبر موجود در اين گياه در كنار پروتئين آن مي‌تواند يك منبع غذايي خوب و كامل براي وعده‌هاي غذايي انسان در طول هفته باشد كه علاوه‌بر پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان در سالمندان به كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، كمك مي‌كند. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتي چين از خواص درماني باقلا در درمان اختلال‌هاي كليه، درمان سنگ كليه، اختلال‌هاي دستگاه گوارش و بهبود بيماري نقرس نكاتي را با مخاطبان خود در ميان مي‌گذارد.





  پيشگيري از سرطان معده

 درمانگران طب چيني مصرف باقلا را در وعده‌هاي غذايي يا ميان‌وعده‌ها در طول هفته بهترين روش براي پيشگيري از ابتلا به برخي از سرطان‌ها از جمله سرطان مري، معده و دهانه رحم مي‌دانند. آن‌ها معتقدند، بهترين روش براي طبخ اين گياه دارويي بخارپز كردن باقلا و مصرف آن به‌صورت تازه است، اما در موقعيتي كه اين گياه را در زمان و شرايط مناسب فريز كنيد مي‌توانيد در ديگر فصل‌هاي سال نيز از برخي از خواص آن در اين زمينه بهره ببريد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: اکسپکتورانت , خواص باقلا , باقلا , سرطان معده , درمان پارکینسون , طب چینی ,



بازدید : 1002
نویسنده : منو تو

8 حركت براي داشتن پاهايي قوی/ چربی سوزی حرفه ای

اين 8 حركت ساده و درعين حال حرفه‌اي به شما كمك مي‌كند تا پايين‌تنه خود را از شر چربي‌هاي اضافي راحت كنيد. دقت داشته باشيد رسيدن به نتيجه دلخواه تنها با انجام صحيح حركات و مستمر بودن تمرينات حاصل مي‌شود. اين حركات هم به زياد شدن حجم عضلات كمك مي‌كند و هم به لاغري و چربي‌سوزي در پاها. بسته به نياز بدن شما، ست‌هاي تمرينات زياد و كم مي‌شود. مثلا ست‌هاي زياد چربي‌سوزي مي‌كند و ست‌هاي كم حجم مي‌آورد.




 
اسكات هالتر

صاف بايستيد پاها كمي بيشتر از عرض شانه باز باشد، هالتر را بلند كرده و به پشت و روي شانه‌هاي خود قرار دهيد و با 2 دست محكم آن را نگه داريد. درحالي‌كه فشار هالتر را احساس مي‌كنيد به سمت پايين و به حالت نشسته حركت كنيد و وقتي نشيمنگاه در زاويه 90 درجه قرار گرفت به آرامي به حالت ايستاده بازگرديد. اين حركت را در 4 ست 10 تايي انجام دهيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: سوزاندن چربی , چربی سوزی , چربی سوز , ورزش , ورزش های چربی سوز , لاغري , پا , عضلات پا ,



ماهواره برای کسی سلامت و زیبایی نمی آورد!
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 986
نویسنده : منو تو
داستان استانداردهای محصولات ماهواره ای
 
ماهواره برای کسی سلامت و زیبایی نمی آورد!
کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید.
 

با استفاده از کرم موبر دائمی... برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، مصرف قرص های... آرتروز، پوکی استخوان و درد مفاصل را از بین می برد و غضروف های از دست رفته را بازسازی می کند. 88 درصد کسانی که از کوتاهی قد رنج می برند در آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و اخیرا آسیا با استفاده از قرص های افزایش قد... به قامت دلخواه خود رسیده اند و... بدون شک این جمله ها برایتان آشنا هستند زیرا در هر روز آنها را در تبلیغات محصولاتی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شوند، می شنوید. البته شاید شنیدن جمله «دارای تاییدیه از FDA» بلافاصله بعد از ذکر این جمله ها متقاعدتان کرده باشد که با محصولاتی معجزه گر، منحصر به فرد و مورد تایید سازمان های معتبر آشنا شده اید که می توانند موهای زائد را از بین ببرند.



کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید. برای گفتن یک «نه» قاطع یا یک «بله» محکم به سوال بالا اول باید اطلاعاتی درباره روند تولید داروها و مکمل های غذایی و مراحل گرفتن مجوزهای قانونی لازم برای توزیع آنها داشته باشید.



FDA چطور مجوز می دهد؟

محصولات دارویی یا مکمل های غذایی برای توزیع شدن در هر کشوری اول باید به تایید سازمان های نظارتی غذا و بهداشت آن کشور برسند. در این بین بین خطر بودن مصرف دارو یا مکمل برای افراد و تطبیق داشتن ادعاهای تولیدکننده با عملکرد واقعی آن از جمله ویژگی هایی هستند که در فرایند دادن مجوز بررسی می شوند.




:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: استاندارد , محصولات ماهواره ای , ماهواره , FDA , مجوز , سلامت , زیبایی ,



آفتاب ناقلای پاییزی!
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 1048
نویسنده : منو تو

آفتاب ناقلای پاییزی!

مصرف ضدآفتاب برای همه و در تمام طول سال ضروری است زیرا بدون توجه به فصل، اگر بیش از حد در فضای باز و در معرض آفتاب بایستید بالاخره دچار آفتاب سوختگی می شوید؛ بنابراین استفاده از ضدآفتاب، تابستان و پاییز نمی شناسد.
 


متخصصان پوست معتقدند استفاده از ضدآفتاب مناسب می تواند پوست را در مقابل اشعه های خطرناک خورشید محافظت کند، به این ترتیب اگر مجبورید ساعت های طولانی خود را در فضای آزاد سپری کنید و پوست تان کمتر در معرض خطر قرار بگیرد. استفاده از ضدآفتاب فراموش نشود؛ البته هر نوع ضدآفتابی برای هر نوع پوستی مناسب نیست. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کرد. برای آگهی بیشتر از این موضوع با ما همراه شوید.



فواید ضدآفتاب ها

استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از بروز سرطان پوست، پیری زودرس و دیگر آثار زیان آور آفتاب ضروری است. براساس آخرین پژوهش ها حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خوشید، چنانچه به طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد باعث ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می شود که نه فقط چین و چروک زودهنگام بلکه لک و افتادگی پوست را نیز به دنبال دارد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: آفتاب , ضد آفتاب , پاییز , نور خورشید , کرم ضد آفتاب , spf ,



بازدید : 1102
نویسنده : منو تو

برای رسیدن به نوزاد كوچك‎تان چقدر باید دست به جیب شوید؟

این هدیه خرج دارد!


هر زوجی وقتی به بچه‎دار‌شدن فكر كند، یكی از فاكتورهایی كه در نظر می‎گیرد، حتما هزینه های زندگی است. دیگر گذشت آن روزهایی كه تولد یك بچه به جز مدتی حول‌و‌حوش زایمان مادر، تاثیر خاصی روی زندگی نداشت. حالا برای تولد بچه‎ها از قبل كلی برنامه، هزینه و هدف هست كه تا آخر عمرش ادامه پیدا می‎كند. این پرونده قرار است یك راهنما باشد برای كسانی كه تصمیم به بچه‎دار شدن دارند، تا بدانند احتمالا با چه هزینه هایی مواجه می‎شوند. البته ممكن است شما نیاز به تعدادی از این هزینه‎ ها نداشته باشید یا به دلایلی هزینه های خاص دیگری پیدا كنید. دقت كنید، هزینه های پزشكی كه در زیر آمده، به جز در مواردی كه ذكر شد، بدون احتساب هرگونه بیمه است.

بخش اول :

روزهای تصمیم ‎گیری

 


این روزها همه والدین می‎دانند كه یكی از شروط داشتن بارداری مطمئن و نوزاد سالم، آمادگی پیش از بارداری است. این آمادگی برایتان كمی هم خرج دارد كه معمولی ‎ترین‎هایش این‎هاست:

- مراجعه به پزشك


پیش از هر كار باید نزد یك پزشك متخصص زنان و زایمان بروید. هزینه هایی كه احتمالا در مطب با آن‎ها مواجه می‎شوید، این‎ها هستند:
ویزیت، تشكیل پرونده، تعیین قد، وزن و فشار و... : 12هزار تومان
وسایل معاینه: 10 هزار تومان
تست پاپ‎اسمیر: 6 هزار تومان

- داروهای تقویتی

معمولا پیش از بارداری فقط قرص فولیك‎اسید را تجویز می‎كنند كه بسیار ارزان‎قیمت است، اما اگر كمبود آهن یا كلسیم داشته باشید، ممكن است مجبور شوید این هزینه‎ها را هم بپردازید.
قرص آهن یا كلسیم خارجی:
هر قوطی 100 تایی- 20 هزار تومان

- آزمایش چكاپ

معمولا پزشك در نخستین جلسه این آزمایش را برای‌تان می‎نویسد. این آزمایش معمولا تنها آزمایش خون است (در موارد خاصی ممكن است آزمایش ادرار یا مدفوع هم لازم باشد) و شامل بررسی همه فاكتورهای خونی، هورمونی و بیماری‎های خونی می‎شود.
آزمایش خون كامل:
90 هزار تومان

- سونوگرافی

در صورت داشتن سابقه مشكلات رحمی یا هورمونی ممكن است پزشك‎تان درخواست سونوگرافی هم بكند.
سونوگرافی رحم:
12 هزار تومان

- تست بارداری


به بهترین قسمت رسیدید! وقتی كه ممكن است باردار شده باشید.
تست بارداری خانگی (از روی ادرار):
2 هزار تومان
آزمایش خون بارداری:
10 هزار تومان

اگر باردار نشوید

- روزهای سخت امیدواری


ممكن است به هر دلیل بارداری برای شما رخ ندهد. درصورتی كه تلاش ناموفق برای بارداری 6 ماه (و گاهی یك سال) ادامه داشته باشد، شما باید برای درمان اقدام كنید. بسته به مشكلی كه وجود دارد، ممكن است شما به هر یك از این روش‎ها نیاز داشته باشید. لازم است بدانید كه درمان‎های ناباروری تحت پوشش هیچ بیمه‎ای نیستند و اغلب بسیار پرهزینه هستند. به جز این آزمایش‎های متعدد، مراجعات بسیار به پزشك، بیمارستان و مراكز ناباروری، سوالات اطرافیان و... می‎توانند بیشتر از هزینه مالی، هزینه اعصابی داشته باشند!

- روش IUI


برای مشكلات مربوط به رحم یا تنبلی اسپرم. در این روش اسپرم را گرفته و به رحم تزریق می‎كنند.
هزینه هر بار IUI:
شصت هزار تومان

- رحم اجاره‎ای


برای مشكلات رحم زن. این روش مراحل پیچیده قانونی و شخصی دارد و معمولا هزینه های آن كاملا توافقی است.
متوسط هزینه رحم اجاره‎ای (مزد زن صاحب رحم + خرج دوران بارداری و زایمان او): حدود 5 تا 7 میلیون تومان

- روش IVF


برای مشكلات لقاح. در این روش اسپرم و تخم در محیط آزمایشگاهی لقاح داده شده سپس به رحم زن تزریق می‎شوند.
هزینه هر بار IVF:
یك‌ونیم میلیون تومان

- روش‎های درمان دارویی


برای كسانی كه دچار كم‎كاری هورمونی هستند، تخمدان یا اسپرم ضعیف است، تعادل هورمونی‎شان به هم خورده و ...
هزینه دارو:
بسته به نوع مشكل حدود 40 تا 200 هزار تومان


 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: کودک , آموزش , شیر خشک , نوزاد , کودک متفکر ,



چه غذاهايي حساسيت‌زا هستند؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1159
نویسنده : منو تو
از حساسيت غذايي فرزندتان جلوگيري كنيد

چه غذاهايي حساسيت‌زا هستند؟


 

اسم حساسيت غذايي كه مي‌آيد همه فورا ياد غذاهايي مثل گوجه‌فرنگي و بادنجان مي‌افتند؛ ولي شايد بدانيد  غذاهاي ديگري هم وجود دارند كه هرچند به اندازه گوجه‌فرنگي و بادنجان به حساسيت‌زا بودن شهرت ندارند اما مي‌توانند به‌خصوص براي بچه‌ها حساسيت ايجاد كنند . مثلا همين سيب كه هميشه مي‌گويند «ميوه بهشته» و نماد سلامت است، مي‌تواند براي بعضي از بچه‌ها حساسيت‌زا باشد. اگر شما هم دوست داريد اين غذاها را بشناسيد و فوت و فن پيشگيري از ابتلاي فرزندتان به حساسيت غذايي را بلد شويد، خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.





    زمان طلايي را دريابيد

قبل از اين‌كه غذاي كمكي را براي بچه‌ها شروع كنيد، دنياي آن‌ها فقط يك طعم را در خود دارد: طعم شير! ولي از پايان 6 ماهگي كم‌كم سروكله غذاهاي ديگر هم پيدا مي‌شود و طعم‌هاي جديد يكي پس از ديگري به دنياي كودك‌تان راه پيدا مي‌كنند. اين زمان، درست فرصت طلايي براي پيشگيري از حساسيت‌هاي غذايي در كودكان است. اگر اصول تغذيه تكميلي را به درستي رعايت كنيد، مي‌توانيد از بروز بسياري از حساسيت‌هاي غذايي در آينده جلوگيري كنيد.





:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: حساسیت , غذا , تغذیه , پیشگیری , علائم , کودک , کودکان , سلامت ,



مواظب آب و آتش باشید!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1228
نویسنده : منو تو

درباره آداب پارك رفتن بيشتر بدانيد

مواظب آب و آتش باشید!








 

هم زمان با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس علاوه بر شلوغی مراکز آموزشی تابستانی مثل استخر‌ها، زمین‌های اسکیت، باشگاه‌های ورزشی و دیگر مراکز آموزشی و تفریحی پارک‌ها و فضاهای بازی بچه‌ها هم فعالیت شبانه‌روزی دارند. شاید تعجب کنید از اینکه واژه شبانه‌روزی را برای این مکان به کار برده‌ایم ولی واقعا همین تعبیر بهترین توصیف است. چون با گرم شدن هوا عده‌ای ترجیح می‌دهند در ساعات اولیه روز که هوا کمی خنک‌تر است کودک‌شان را به این مکان تفریحی ببرند تا علاوه بر کمی ورزش و بازی بتوانند در کنار او ساعات خوبی را بگذرانند و عده‌ای هم شب هنگام و بعد از فراغت از کار روزانه و به منظور آرامشی هرچند کوتاه برای قدم زدن شبانه همراه فرزندان‌شان به این پارک‌ها می‌روند. پس با این اوصاف‌‌ همان شبانه‌روزی توصیف بهتری است. اما همیشه این سوال مطرح است که در این رفت‌و‌آمد‌ها و طی زمان‌هایی که کودک در پارک مشغول بازی و شیطنت است چه مواردی را باید در نظر گرفت تا سلامت جسمانی او تهدید نشود یا اگر خدای ناکرده اتفاقی برای او افتاد باید چگونه به او رسیدگی شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها گفتگویی با دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان انجام دادیم که توصیه می‌کنیم آن را به دقت مطالعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: تابستان , سرگرمی , مراقبت , کودک , کودکان , تربیت , آموزش , پارک ,



بچه من باهوش است
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1162
نویسنده : منو تو

همه آنچه از بچه‌داري نمي‌دانيد

بچه من باهوش است


 

    از كجا بفهمم فرزندم باهوش است؟

اگر كودك نوپاي شما نشانه‌هاي زير را دارد، يعني شما نعمت داشتن يك فرزند باهوش را داريد:


  •   وقتي برايش كتاب مي‌خوانيد با حوصله گوش مي‌دهد و باز هم از شما مي‌خواهد كه ادامه دهيد.
  •  زود حرف زدن را ياد گرفته، زود راه مي‌رود و به الفبا علاقه نشان مي‌دهد.
  •  به موسيقي حساس است و واكنش نشان مي‌دهد و مسائل و بازي‌هاي مربوط به كودكان بزرگ‌تر از خودش را حل مي‌كند.
  •  وقايع را به خوبي به خاطر سپرده و بعدا با دقت تعريف مي‌كند.
  •  شعرها را زود حفظ مي‌شود و بعدا آن‌ها را درست مي‌خواند.



    هنگام  اسهال به او چه چیزی بدهم؟

تابستان فصل اسهال است! خيلي از بچه‌ها به دليل خوردن آب يا غذاي آلوده در اين فصل دچار بیماری اسهال مي‌شوند اما نكته مهم اين است که اسهال كودكان نشانه سلامت دستگاه گوارش آن‌هاست و كمك مي‌كند تا ميكروبي كه به بدن‌شان وارد شده زودتر خارج شود. بعضي‌ پدر و مادرها عادت دارند، با دادن نوشابه جلوي اسهال بچه‌ها را بگيرند. ولي نه نوشابه و نه هيچ ماده شيرين ديگري موقع اسهال براي بچه‌ها خوب نيست. به جايش بهتر است به كوچولوي‌تان دوغ بدهيد تا هم آب از دست رفته بدن كودك و هم املاح بدنش را تامين كند. دادن ميوه‌ها مثل سيب هم اگر پوست آن‌ها را بگيريد، اشكالي ندارد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: تست هوش , هوش , کودک , کودکان , آموزش , تربیت , اتاق کودک ,



يك رژيم همه فن حریف
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1239
نویسنده : منو تو

مشاور تغذيه خودتان باشيد

يك رژيم همه فن حریف



 تمام متخصصان بر يك موضوع اتفاق‌نظر دارند؛ بهترين رژيم غذايي براي شما رژيمي است كه توان رعايت كردن آن را داشته و به آن وفادار باشيد. فرق چنداني نمي‌كند كه اين برنامه غذايي چقدر علمي باشد يا چقدر سريع نتيجه دهد يا حتي چند نفر قبلا آن را امتحان كرده باشند، مهم اين است كه بدانيد آنچه در برنامه خواسته شده را مي‌توانيد انجام دهيد، بايد انجام دهيد يا مي‌خواهيد كه انجام دهيد. متاسفانه در ميان مردم، رژيم‌هاي غذايي محبوب هستند كه خيلي سريع به نتيجه برسند و بدون ناراحتي باشند كه معمولا هم ناپايدار هستند.
 



وزني كه به سرعت پايين مي‌آيد به جاي چربي مخلوطي از آب، عضله و كمي چربي بدن شما  را از بين مي‌برد . به همين دليل وزن از دست رفته به‌زودي برمي‌گردد، ولي اغلب افراد در دام اين نوع رژيم‌ها مي‌افتند و به‌دنبال آن دچار سندرم يو‌يو مي‌شوند و مدام وزن‌شان كم و اضافه مي‌شود. نتيجه اين مي‌شود كه متابوليسم‌شان پايين مي‌آيد و وزني بيشتر از زماني كه رژيم را شروع كرده بودند، پيدا مي‌كنند. حقيقت اين است كه از دست دادن وزن يك فرمول ساده دارد: كالري دريافتي منهاي كالري از دست رفته مساوي وزن از دست داده، به دست آورده يا حفظ شده. براي كمك به افرادي كه از اضافه وزن رنج مي‌برند ما به سراغ متخصصان رفتيم و از آن‌ها درباره راهكارهاي لازم براي يافتن رژيم غذايي كه در عين سلامت، موثر هم باشد، سوال كرديم. به‌منظور كاهش وزن، شما بايد كالري كمتري بخوريد و فعاليت بيشتري داشته باشيد. پاك‌كننده‌ها، كرم‌ها و مكمل‌ها همگي براي فريب شما به بازار آمده‌اند و نمي‌توانند در دراز مدت كمكي به شما كنند. از كجا مي‌توانيد بفهميد چه رژيمي سلامت و مناسب است؟






 
   ويژگي‌هاي يك رژيم خوب چيست؟

  همراه با ورزش باشد.


  اجازه استفاده از انواع مواد‌غذايي از گروه‌هاي مختلف را بدهد.


  توسط يك متخصص تغذيه يا رژيم درماني تجويز شود.


  روندي تدريجي و پايدار داشته باشد.


  پروتئين بدن را كنترل كند.


  اجازه صرف ميان‌وعده بين‌ وعده‌هاي غذايي را بدهد.


  متكي به مكمل‌ها نباشد.


  شامل بخش كوچكي از غذاها و نوشيدني‌هاي مورد علاقه شما باشد.


  حاوي يك برنامه ثابت باشد.


  نوشيدن مقدار كافي آب را توصيه كند.




 

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: رژیم غذایی , تناسب اندام , لاغری , چاقی , بهترین رژیم , رژیم , برنامه غذایی , مشاور تغذیه , تناسب اندام ,



چگونه جوان بمانید؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1178
نویسنده : منو تو

خواندن اين مقاله را به شوهرتان پيشنهاد كنيد

چگونه جوان بمانید؟


معمولا مردان در روز زمان خيلي كمتري را نسبت به خانم‌ها صرف خودشان مي‌كنند، نهايتا روزي 02 دقيقه صبح‌ها به‌خودشان برسند. اگر حاضر هستيد كه فقط 7 دقيقه به اين زمان اضافه كنيد، ما براي شما برنامه‌اي خاص داريم تا بتوانيد سلامت و زيبايي موها و پوست خود را به‌خوبي حفظ كنيد، در دين ما در همه جا بر پاكيزگي تاكيد شده‌است، پس زن و مرد بودن را كنار بگذاريد و كمي به‌خودتان برسيد، در اين‌جا دكتر مگان اوبرين، متخصص پوست در نيويورك به شما مي‌گويد، آقايان براي حفظ زيبايي خود بايد چه نكاتي را رعايت كنند.





    آنچه مردان باید از صابون بدانند

احتمالا بيشتر آقايان صورت خود را با هر صابوني كه در دسترس باشد مي‌شويند، خيلي‌ها هستند كه ترجيح مي‌دهند يكي از صابون‌هاي همه كاره بخرند تا هم با آن حمام كنند و هم دست و صورت بشويند اما بايد اين امر را به شما يادآوري كنيم اين صابون‌ها ممكن است، باعث حساسيت پوست شما شوند. معمولا در ميان وسايل خانم‌ها محصولات زيبايي فراواني وجود دارد و شما نمي‌خواهيد مثل آن‌ها اين‌همه محصول استفاده كنيد اما بايد بدانيد استفاده از يك صابون آنتي باكتريال همه كاره مي‌تواند پوست شما را خشك كند. به مرور زمان خشك شدن پوست مي‌تواند باعث به‌وجود آمدن التهاب و حساسيت و حتي اگزما شود، بنابراين بهتر است به‌دنبال يك پاك‌كننده ملايم باشيد.





:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: جوان , جوانی , رموز جوانی , مردان , زنان , زیبایی , پوست , مو , سلامت ,



مردان هم سرطان سینه می گیرند؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1139
نویسنده : منو تو

مردان هم سرطان سینه می گیرند؟


مردان هم ممكن است دچار سرطان سينه شوند. البته نوع توده سرطاني در آن‌ها به‌دليل نوع بافت سينه مردان، متفاوت است و احتمال خطر ايجاد آن هم به‌مراتب كمتر از خانم‌هاست، با اين حال بهتر است مردان هم عوامل خطر ايجاد سرطان سينه  و راه‌هاي پيشگيري از آن را بدانند. به‌طور كلي ساز و كار اصلي ايجاد سرطان سينه در مردان، كم شدن سطح هورمون‌هاي مردانه، يا افزايش ميزان هورمون‌هاي زنانه است.





سن خطرناک مردان

بالا رفتن سن عامل بسيار مهمي در ايجاد سرطان سينه در مردان است. مطابق بررسي‌ها، ميانگين سن مرداني كه سرطان سينه براي آن‌ها تشخيص داده شده، حدود 68 سال است.





 اگر در خانواده تان سابقه دارد...

 اين عامل براي مردان هم مثل زنان مطرح است. از هر 5 مرد مبتلا به سرطان سينه، يك نفر فاميل زن يا مرد داشته كه به اين بيماري مبتلا بوده است.






 
جهش‌هاي ژنتيك

 جهش در ژن موسوم به BRCA2، يك زمينه مهم ژنتيك براي ابتلا به سرطان سينه را در زنان مي‌سازد. بررسي‌ها نشان داده كه از هر 10 مرد مبتلا به سرطان سينه، يك نفر اين جهش ژنتيك را داشته است. نكته مهم اين‌كه سن ابتلا به بيماري در افراد با زمينه ژنتيك مثبت، پايين‌تر از ساير افراد جامعه، يعني زير 60 سال است.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: سرطان سینه مردان , سرطان سینه , سینه درد , سینه , سرطان , عوامل سرطان ,



در خانه‌ تان دريا درماني كنيد
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1308
نویسنده : منو تو

در خانه‌ تان دريا درماني كنيد

اگر چه در فصل تابستان به سر مي‌بريم و فراغت بيشتري براي سفر به شهرهاي شمالي كشور داريم، با وجود اين خانواده‌هايي هستند كه به‌دليل مشغله زياد كاري امكان سفر ندارند و دسترسي آن‌ها به منابع آب معدني محدود است؛ اين گروه مي‌توانند تكنيك‌هاي دريادرماني را در حمام خانه خود و با كمك وان حمام تجربه كنند.

پاكسازي با سنگ نمك


براي اين منظور كافي است با تهيه سنگ نمك دريايي و قرار دادن آن درون وان حمام شرايط مشابه آب دريا را در حمام خانه خود ايجاد كنيد و با دراز كشيدن در وان حمام به‌مدت 15 تا 20 دقيقه از فوايد آن بهره‌مند شويد. دراز كشيدن و حمام كردن با اين آب با تاثير گذاشتن بر جريان گردش خون علاوه بر آن‌كه به پاكسازي بدن از اخلاط و مواد موذي كمك مي‌كند، مي‌تواند به بهبود عملكرد اندام‌هاي دروني مانند دستگاه گوارش كمك ‌كند. افرادي كه 3 بار در هفته از اين حمام استفاده كنند به‌زودي خواهند ديد كه احساس سبكي و نشاط زيادي در بدن‌شان مي‌كنند.

مشكل دستگاه گوارش را باحمام رفع كنيد


به اعتقاد بسياري از درمانگران طب سنتي هند، يكي از بهترين شيوه‌ها براي درمان يبوست حمام كردن با آبي است كه نمك دريايي درون آن قرار گرفته است. افرادي كه دچار كندي عملكرد دستگاه گوارش هستند با نشستن درون آب يا شناور شدن در آبي كه نمك دريايي در آن قرار گرفته مي‌توانند اين مسئله را درمان كنند. در حقيقت قرار گرفتن در اين آب كمك مي‌كند تا علاوه بر عملكرد روده‌ها در دفع مواد زائد و درمان يبوست، هضم و جذب مواد‌غذايي نيز به نحو بهتري انجام شود.

آبرساني با جلبك‌هاي دريايي


درمانگران طب سنتي هند و چين تاثير گياهان دريايي و جلبك‌هاي دريايي در آبرساني به پوست را بي‌نظير مي‌دانند. اين درمانگران معتقدند كه جلبك‌ها و گياهاني كه در اعماق دريا رشد مي‌كنند به جهت داشتن املاح معدني لازم مي‌توانند آبرساني مفيدي را به صورت موضعي به سلول‌هاي پوست ارائه دهند. اين گياهان دريايي امروزه به صورت صنعتي توسط بسياري از كارخانه‌هاي فرآورده‌هاي بهداشتي و درماني در اختيار درمانگران و عموم مردم قرار مي‌گيرد. از طرفي برخي از افرادي كه در نزديكي دريا زندگي مي‌كنند مي‌توانند از اين گياهان دريايي به عنوان ماسك استفاده كنند. تنها بايد توجه داشته باشند كه اين جلبك‌ها و گياهان از مناطقي كه با آلودگي‌هاي زيست محيطي تحت تاثير قرار نگرفتند، تهيه كنند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: دریا درمانی , آب درمانی , پاکسازی , دستگاه گوارش , طب سنتی ,



حقوقی که عامل مرگ است!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1074
نویسنده : منو تو

حقوقی که عامل مرگ است!



محققان دانشگاه «نوتردام» متوجه شدند، تا يك هفته بعد از دريافت حقوق ميزان مرگ و مير در بين اعضاي جامعه به‌طور قابل توجهي بالا مي‌رود. از مهم‌ترين دلايل مرگ در اين دوره مي‌توان به حملات قلبي، تصادفات رانندگي و سوء مصرف مواد‌مخدر اشاره كرد.بعد از دريافت حقوق، مردم به‌طور ناخودآگاه فعال‌تر مي‌شوند، بيشتر براي غذا خوردن بيرون مي‌روند، بيشتر خريد مي‌كنند و به همين دليل زمان بيشتري را هم صرف رانندگي مي‌كنند.برخي از اين فعاليت‌ها به‌طور طبيعي خطر مرگ را افزايش مي‌دهند. براي مثال، مصرف غذاهاي چرب رستوران‌ها مي‌تواند باعث حمله قلبي شود يا رانندگي كردن بيشتر مي‌تواند منجر به تصادفات مرگبار شود.

افزايش ناگهاني فعاليت بدني بعد از دريافت حقوق كه معمولا با رفتن به خريد و حمل بسته‌هاي سنگين همراه است هم مي‌تواند خطر حمله قلبي را به‌خصوص در بين سالمندان افزايش دهد.يك هفته بعد از شروع ماه جديد كه مصادف با دوران پرداخت حقوق است، ميزان مرگ و مير هم در بين سالمندان و هم در بين جوانان به طرز شگفت انگيزي افزايش پيدا مي‌كند. نگراني بابت پرداخت قبض‌ها و فرا رسيدن موعد پرداخت چك‌ها هم از مواردي است كه در اين دوران به افزايش تعداد مرگ و مير بر اثر بيماري‌هاي قلبي دامن مي‌زند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: حقوق , حقوق گرفتن , مرگ , سکته ,



تعداد صفحات : 11