پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
در زنـدگی زنـاشویی، چـرا نـاسازگاری ؟!
نوشته شده در دو شنبه 21 آذر 1390
بازدید : 745
نویسنده : منو تو

در زنـدگی زنـاشویی، چـرا نـاسازگاری ؟!


متأسفانه هنوز در جامعه ما ازدواج های تحمیلی، شرایط سنی نامتناسب و ازدواج مجدد دیده می شود و هنوز بسیاری از جوانان تنها با دل خود پا پیش می گذارند و وارد زندگی زناشویی می شوند. آنچه در اینجا به آن می پردازیم، آیین همسریابی نیست، بلکه قصد داریم با بیان دلایل اصلی بروز اختلاف میان همسران و روش هایی ساده برای احتراز از آنها، قدمی در راه بهبود بخشیدن به روابط داخلی خانواده برداریم چراکه با اتخاذ روش های ساده می توان از بروز بسیاری اختلافات جلوگیری کرد.

در حالی که امروزه بیشتر ازدواج ها با عشق صورت می گیرد و هر دو طرف قصد دارند به یکدیگر و تعهداتشان در مقابل هم احترام بگذارند، اما در طول زمان مسائلی پیش می آید که می تواند به جدایی، یا یک زندگی مشترک بدون احساس، عشق و همراهی منجر شود. علی رغم کوشش های همسران - بیشتر به خاطر وجود بچه ها - برای نرسیدن به مرحله جدایی، بسیاری از پیوندهای زناشویی به طلاق رسمی و درصد بالایی از مابقی نیز به طلاق عاطفی منتهی می شود. ازدواج یک مبارزه است که امکان بروز پیش آمدهای منفی در آن بسیار است، یک زوج دانا باید بتوانند آنها را بشناسند، پیش بینی کنند و به آنها رسیدگی نمایند. خشم می تواند به شکل هایی چون ضعف، بی ارادگی و تسلیم نیز بروز کند. ترک کردن احساسات و زندگی مانند یک مرده متحرک نیز برای یک رابطه همانقدر خطرناک خواهد بود و در یک کلام، رابطه را خواهد کشت.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: در زنـدگی زنـاشویی , چـرا نـاسازگاری ؟! , آموزش رفتارهای زناشویی و تحکیم پیوند زوجین , ,



اعتراف صمیمانه سوتی ها !
نوشته شده در دو شنبه 21 آذر 1390
بازدید : 759
نویسنده : منو تو

اعتراف صمیمانه سوتی ها !

اعتراف می کنم که... همه ی ما سوتی می دهیم، ردخور ندارد. حتی بعضی وقت ها سوتی های بدی هم می دهیم اما می گذاریم لای سبیل و صدایش را درنمی آوریم اما با اینحال بعضی وقت ها توی جمع های خودمانی تعدادی از همین سوتی ها را تعریف می کنیم. پس چرا وقتی کسی اسم ما را نمی داند، سوتی مان را تعریف نکنیم تا بقیه هم لبخندی بزنند؟! اینجا دقیقا برای همین کار است. البته منظور از سوتی می توانند گاف، یا هر کار، باور و فکر خنده داری باشد که وقتی یادش می افتیم خنده مان می گیرد شما هم اعتراف های خودتان را بفرستید. ما هم البته اعتراف می کنیم که بیشتر مطالب این بخش را از شبکه های اجتماعی و وبلاگی با همین موضوع کپی زده ایم، البته آنها اسمش را گذاشته اند؛ "اعتراف های احمقانه شما" ولی به نظر ما این اعتراف ها بیشتر صمیمانه هستند تا احمقانه!

- اعتراف می کنم که: به این سن که رسیدم هنوز وقتی می خوام از در خونه برم بیرون اگه جورابم سوراخ باشه عوضش می کنم با این فکر که اگر تصادف کردم و آمبولانس اومد و منو گذاشتن رو برانکارد و مردم دورم جمع شدن سوراخ جورابم ضایع نباشه...

- اعتراف می کنم که:
امشب بعد از 1 سال به این معما پی بردم که آقاجونم مسواکش رو کجا قایم می کنه که من نمی بینم. بارها دیدم که داره مسواک می زنه اما به محض اینکه بعدش می رم مسواک بزنم مسواکش غیب می شه. خب زیاد پیچیده نیست از مسواک من استفاده می کرده!


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , طنز , ,
:: برچسب‌ها: اعتراف صمیمانه سوتی ها ! ,



دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
نوشته شده در دو شنبه 21 آذر 1390
بازدید : 848
نویسنده : منو تو

دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب


 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شیرین کاری های یک افسر پلیس


تونی لپور معروف به پلیس رقاص، یک پلیس 64 ساله ی بازنشسته است که در خیابانهای نیویورک علاوه بر کمک داوطلبانه به ماموران در ترافیک به اجرای انواع مختلف رقص می‌پردازد. همانطور که در تصاویر زیر می بینید تونی لپور(Tony Lepor) در حال اجرای حرکات موزون در حین راه اندازی ترافیک شهری در نیویورک است. لپور این کار را برای ۲۰ سال است که همواره انجام میدهد. او ایده این کار را در سال ۱۹۵۰ پس از مشاهده فیلمی‌به نام کاندیدای دوربین(Candid Camera) گرفت. پس از آن وی با این طرز فکر که مردم به طور روزانه دغدغه دارند و نیازی به دغدغه‌های جدیدی از جانب پلیس ندارند، به مدت ۲۰ سال بی وقفه با لبخند و رقص، به پیشواز متخلفین میرود.








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب ,



وقتی یــخ هم شگفتی ساز می شود ...
نوشته شده در شنبه 12 آذر 1390
بازدید : 631
نویسنده : منو تو

وقتی یــخ هم شگفتی ساز می شود ...

یــخ، هر چند در زمستان چندان طرفدار ندارد اما دستاوردی برای ساخت یک هتل زیبا و شگفت انگیز در استان کبک (کانادا) است که این هتل علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های اصلی کانادا در فصل زمستان بشمار می رود، در طول زمستان بیش از نیم میلیون توریست را به خود جذب می کند.

این هتل در محیطی حدود سه هزار متر مربع و با استفاده از 15 هزار تن برف و بیش از 500 هزار تن یخ تشكیل شده و با توجه به اینكه مصالح بكار رفته در این هتل یخ و برف هستند هر ساله با آغاز زمستان طراحی این هتل را تغییر می دهند كه بیش از یکماه زمان لازم دارد. این هتل دارای 40 اتاق است كه با دكوراسیون كاملا یخی ساخته شده اند. از دیوارها و مجسمه های حک شده بر روی آنها، ستون ها و قوس سقف ها، لوسترهای خیره کننده گرفته تا مبلمان و تختخواب ها همه از یخ درست شده اند.

این هتل یخی که امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند در واقع یک نمایشگاه است. زیبایی‌ها در این هتل که همگی با یخ خلق شده‌اند دیدنی است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه در کیسه خواب‌های خود و همینطور تشک های گرم با پوست گوزن شمالی شب را به صبح می رسانند. علاوه بر این امکانات دیگری از قبیل : چند رستوران و کافی شاپ، سالن سینما، موزه و یک گالری هنری با مجسمه های یخی، کلیسایی کوچک برای مراسم عروسی، حمام آبگرم و سونا حتی شومینه در این هتل به چشم می خورند. جهت اطلاع شما دوستان عزیز پرشین استار از جمله جاذبه های دیگر برای مهمانان این هتل عجیب اینست که افراد ساکن در آن می‌توانند روزها در اطراف آن به اسکیت روی یخ و حتی بکمک سگ ها به سورتمه سواری بپردازند که آن هم خالی از لطف نیست.

اینگونه هتل‌های یخی که در سوئد نیز وجود دارد با الگوی خانه‌های اسکیموها و از آب رودخانه‌ها ساخته می‌شوند. طرح اولیه این هتل‌ها از روی خانه‌های اسکیموها که طراحی آسانی هم دارند به فکر سازندگان آن رسید. برای ساخت اتاق این هتل‌ها، مقادیر زیادی آب رودخانه‌ها را به شکل یخ در آورده و طرح اتاق‌های هتل را به آنها می‌دهند. ساخت این هتل‌ها ممکن است تنها ۵ یا ۶ هفته به طول بینجامد اما وقتی بهار از را می‌رسد این اتاق‌های یخ زده، آب می‌شوند تا زمستان سال بعد که بار دیگر بنا شوند. بیشترین مکان‌هایی که هتل‌های یخی در آنجا بنا می‌شوند مناطق دور افتاده است که ساخت هتل‌های بزرگ به صرفه نیست. از سوی دیگر گردشگران دیگر برای صرف تعطیلاتشان به دنبال مکان‌های شلوغ نیستند و ساخت این هتل‌ها با جذابیتی که دارد می‌تواند آنها را حتی در فصل سرما به دل طبیعت بکشاند. گفتنی است اولین هتل یخی در سوئد و در کنار رودخانه "تورن" بنا شد که این شیوه جذب توریسم بعنوان یکی از ابتکارات سوئدی ها بشمار می رود.







:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: وقتی یــخ هم شگفتی ساز می شود , ,



نقاشی های زیبا و نـــــاز کودکانه
نوشته شده در جمعه 11 آذر 1390
بازدید : 990
نویسنده : منو تو



بازدید : 933
نویسنده : منو تو

 تصاویر فتوشاپی از آدم هایی که بی شباهت به خوراکی نیستند !





:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس گرافیکی , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر فتوشاپی از آدم هایی که بی شباهت به خوراکی نیستند , موکن جادویی ویزیتWizzit , ,



عکس‌های دیده نشده از ستاره‌های هالیوود
نوشته شده در جمعه 10 آذر 1390
بازدید : 861
نویسنده : منو تو

 عکس‌های دیده نشده از ستاره‌های هالیوود

عکس‌های زیر عکس‌های نایابی هستند که بیشتر توسط پاپاریتزی ها گرفته شده اند.


براد پیت



نوجوانی آنجلینا جولی



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: ستاره‌های هالیوود , براد پیت , آنجلینا جولی , سوفیا لورن , آل پاچینو , الویس پریسلی , رابرت دنیرو , آرنولد شوارتزینگر و تام جونز , آدری هپبورن , بروس لی , شر , کریستینا ریچی , الیزابت تیلور , فرانسیس فورد کاپولا , جیمز دین , کاترین هپبورن , کیانو ریوز , مریلین مونرو , مریلین مونرو , پل مک کارتنی , رابرت داونی جونیور , سارا جسیکا پارکر , دمی مور , لئوناردو دی کاپریو , رابرت داونی جونیور , آلن دلون , کیت وینسلت , آلفرد هیچکاک , دورو باریمور , آرنولد شوارتزینگر و ماریا شرایور , بریژیت باردو , داستین هافمن , التون جان , مریلین مونرو , فرانسیس فورد کاپولا , جرالدین چاپلین دختر چارلی چاپلین , جان لنون , جانی دپ , کاترین هپبورن , کیانو ریوز , مارلون براندو , مل گیبسون , رابرت ردفورد , رومن پولانسکی و همسرش شارون تیت , دستگاه ترک سیگار الکترو اسموک ,



چهره های پنهان در نقاشی ها
نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390
بازدید : 984
نویسنده : منو تو

 چهره های پنهان در نقاشی ها

این نقاشی ها آثار هنرمند معروف اوکراینی Oleg Shuplyak میباشد. اگر با دقت به نقاشی ها نگاه کنید در دل هر کدام از آنها یک چهره پنهان خواهید دید...







:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , نقاشی های فوق العاده , ,
:: برچسب‌ها: چهره های پنهان در نقاشی ها , دستگاه ماساژور Air Massager , ,



عجایب دیدنی و شگفت انگیز اعماق دریاها
نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390
بازدید : 757
نویسنده : منو تو

 عجایب دیدنی و شگفت انگیز اعماق دریاها





 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: عجایب دیدنی و شگفت انگیز اعماق دریاها , پد دفع سموم بدن کینوکی - Kinoki , ,



پاره ای از اصطلاحات رایج زبان انگلیسی (طنز)
نوشته شده در پنج شنبه 9 آذر 1390
بازدید : 811
نویسنده : منو تو

پاره ای از اصطلاحات رایج زبان انگلیسی (طنز)


 

در اکثر موارد برای متوجه شدن موضوع با کلمه فارسی رو انگلیسی تصور کنید و بلعکس!!

Keyboard
چه کسی برنده شد؟


Communication Board
کامیون کی شن ها رو برد؟


Morphine
باید بیشتر فین کنی.


MissCall
دختر نا بالغ را گویند.


Freezer
حرف مفت


Already
گند زدی به همش رفت.


Suspicious
به لهجه اصفهانی: ساس از بقیه ی حشرات جلو تر است.


Johnny Depp
قاتل افسرده


Acer
ای آقا!


Welcome
دهن لق


Manual
من و بقیه


Large Space
به گویش اصفهانی: پس بزرگ است.


Accessible
عکس سیبیل


Refer
فر کردن مجدد مو


See you later
لات تر به نظر میای!


Good Setting
آن سه چیزِ نیک را گویند: گفتار نیک - کردار نیک -پندار نیک.


Piece of a man who owns a locker
مرتیکه لاکردار!


Above Border
فرامرز


Insecure
این سه نابینا


Business
اشاره به بوزینه در گویش اصفهانى.


Legendary
ادارهٔ محافظت از لجن و کثافات شهری


Subsystem
صاحب دستگاه


Velocity
شهری که مردم آن از هر موقعیتی برای ولو شدن استفاده می‌‌کنند


Comfortable
بفرمایید سر میز


Long time no see
دارم لونگ می‌‌پیچم، نگاه نکن!


Cambridge
شهری که تعداد پلهایش انگشت شمار است.


Categorize
نوعی غذای شمالی که با برنج و گوشت گراز طبخ می‌‌شود.


Jesus
در اصفهان به بچه گویند که دست به چیز داغ نزند.


Hairkul
آنکه روی شانه‌‌هایش مو دارد


Watergate
دروازه دولاب


UNESCO
یونس کجاست؟


Finland
سرزمینی که مردمانش مشکل گرفتگی بینی‌ دارند


Damn You All
دم همتون گرم


Latino
لات بازی ممنوع


Godzilla
خدای استفاده کردن از مرورگر موزیلا


Savage Blog
ساوجبلاغ


Betamethasone
منطقه اى در معرض بتا و از این دست امواج

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , طنز , ,
:: برچسب‌ها: پاره ای از اصطلاحات رایج زبان انگلیسی (طنز) ,



دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت دوم
نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390
بازدید : 726
نویسنده : منو تو

 دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت دوم

بوسه يك كودك از پشت شيشه بر گونه آرانگوتان باغ وحش مسكو





روبات كمپاني هوندا در حال بازي فوتبال (توكيو)



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت دوم , دستبند و ساعت Romance نماد عشق , ,



دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت اول
نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390
بازدید : 770
نویسنده : منو تو

 دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت اول

ازدواج هزاران زوج چيني در روز 11/11/2011






يك پليس پاكستاني در كويته مشغول استقبال از پدرش كه از سفر حج بازگشته است




:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های روز از گوشه کنار جهان قسمت اول , مو بر دائمی Smooth Away , ,



بازدید : 948
نویسنده : منو تو
حمام هم بخشي از دكوراسيون منزل است

حمام و سرويس بهداشتي را چگونه بزرگتر جلوه دهیم


همه افرادي كه منزل آن‌ها سرويس بهداشتي و حمام كوچكي دارد علاقه زيادي به بزرگ‌تر جلوه دادن آن دارند. اين تغييرات ساده، كم‌هزينه و موثر بوده و در كمتر از چند ساعت انجام مي‌شود. با كمي سليقه به خرج دادن مي‌توانيد سرويس بهداشتي كوچك خود را وسيع‌تر و زيباتر نشان دهيد. البته قبل از خريد وسايل لازم حتما اين نكته را به ياد بسپاريد كه براي تغيير دكوراسيون حمام و دست‌شويي هميشه نمي‌توانيد هزينه كنيد و نمي‌توانيد طراحي داخلي آن را به دلخواه و بنا به سليقه شخصي تغيير دهيد و در بيشتر مواقع ايده جديد براي اين قسمت از خانه هزينه‌هاي بالايي دربردارد اما اگر چند نكته را رعايت كنيد هميشه مي‌توانيد دست‌شويي مناسب و زيبايي داشته باشيد.






:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: حمام , چیدمان حمام , سرویس بهداشتی , دکوراسیون , دست‌شويي ,



فنگ شویی: خانه ثروت با این دکوراسیون
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1039
نویسنده : منو تو
شايد این جهت از مشکلات مالی تان بکاهد!

فنگ شویی: خانه ثروت با این دکوراسیون


در اين شماره به بررسي خانه شماره 4 و كيفيت ثروت مي‌پردازيم. اين خانه نيز مانند ساير خانه‌ها يك جهت جغرافيايي، يك عنصر و يك تناليته رنگي خاص خود دارد. خانه ثروت در جهت جنوب‌شرقي پلان واقع شده و عنصر آن چوب است. از خواص اين عنصر، دهندگي است و ثروت را براي صاحبش به ارمغان مي‌آورد. رنگي كه به اين عنصر و كيفيت منصوب است، رنگ سبز و تناليته‌هاي آن است ولي همانطور كه در شماره قبل آورده شد، رنگ سبز چندان مناسب فضاهايي نظير اتاق خواب، نشيمن و نظاير آن نيست و تنها فضايي كه با خيال آسوده مي‌توان رنگ سبز را در آن به كار گرفت، فضاي مطالعه و اتاق كتابخانه است. البته استفاده از گياه سبز در همه فضاهاي منزل بدون مانع است زيرا محدوديت‌هاي رنگ سبز را ندارد.

اگر وضعيت مالي شما احتياج به تقويت دارد و با وجود داشتن كار خوب، درآمد خوبي نداريد، شايد راهكارهاي فنگ‌شويي گرهي از اين مشكل باز كند. خانه شماره 4 خود را بررسي كنيد و به دنبال گره انرژي در اين فضا باشيد. ممكن است اين گره به دليل انباشتگي وسايل بلا‌استفاده يا لوازم و لباس‌هايي باشد كه مدت‌هاست از آنها استفاده نكرده‌ايد. مثل هميشه اولين قدم، از بين‌بردن انباشتگي است. 


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: دکوراسیون , فنگ شویی , دکوراسیون داخلی , كيفيت ثروت , ثروت , خانه ثروت , دکوراسیون ,



این دكوراسيون مناسب منزل شماست
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 909
نویسنده : منو تو

به اين سوال‌ها پاسخ دهيد تا بگوييم چه سبك دكوراسيوني مناسب منزل شماست

این دكوراسيون مناسب منزل شماست


بي‌خيال اسم‌ها

سبك‌هاي دكوراسيون داخلي بر مبناي فاكتورهاي متفاوتي كه شامل تاريخ و فرهنگ مي‌شودشكل گرفته‌اند. همچنين تا حد زيادي تحت‌تاثير مد و تكنولوژي، سليقه و آب و هوا، شرايط مادي و احتياجات انسان‌هاست. مهم نيست كه اسم اين سبك‌ها را به‌طور علمي بدانيد چون حتي بدون علم به اين قضيه هم به راحتي آن‌ها را از هم تشخيص مي‌دهيد. براي مثال وقتي وارد اتاقي مي‌شويد كه به‌طور پراكنده مبله شده، به همراه يك جفت قاليچه روي كف چوب، ديوارهاي خالي و رنگ‌هاي روشن پرده‌ها و. . .  به اسم سبك طراحي داخلي اتاق فكر نمي‌كنيد بلكه هماهنگي همه وسايل اتاق چشم‌تان را مي‌نوازد. از طرف ديگر در  اتاقي كه سراسر فرش شده، پرده‌هاي سنگين به پنجره‌ها آويخته شده و تعدد مبلمان تا حدي است كه رفت‌وآمد در اتاق كمي سخت است، تجملات و زرق و برق است كه به‌نظر مي‌آيد!



هر كشوري يك سري اصول تاريخي و فرهنگي براي خود دارد كه در همه خانه‌هاي آن كشور، كم و زياد موجود است.





كدام سبك؟

وقتي تصميم مي‌گيريد كه براي دكور كردن خانه وقت و هزينه بگذاريد تازه نوبت به انتخاب سبك و نوع طراحي مي‌رسد. چطور بدانيم كه كدام سبك براي ما مناسب است؟با اين سبك انتخابي بعد از مبله شدن همان خانه‌اي را كه مي‌خواهيم داريم؟براي اين ديوار رنگ زرد بهتر است يا نارنجي؟ ميز ناهارخوري مربع بهتر است يا مستطيل؟ مبلمان راحتي براي اين فضا مناسب‌تر است يا يك دست مبلمان ظريف و رسمي؟ ويترين شيشه‌اي يا كمد چوبي؟ و. . . 



بسياري از ما حين طراحي دكوراسيون خانه با مشكلات و سوالات زيادي روبه‌رو مي‌شويم، مثلا ممكن است براي انتخاب رنگ يك قسمت از هال يا پذيرايي دچار ترديد شويم يا ندانيم چه نوع مبلماني با سبك خانه‌مان همخواني دارد.  زماني كه سبك خاص خودتان را پيدا كنيد خانه‌اي خواهيد داشت كه بازتاب واضحي از شخصيت و علاقه شماست و به‌طور قطع بهترين مكان براي رسيدن به آرامش به شمار مي‌رود.  ممكن است شما خانه‌تان را با يك سبك متداول، مثلا كلاسيك يا مدرن بياراييد ولي اين خانه با شيوه خاص خودتان اخت مي‌شود و ديدگاه شخصي شما به‌طور حتم در نقطه نقطه اين خانه قابل رويت است و به عبارتي تمامي تكه‌هاي اين پازل فقط با اراده خودتان (و تنها خودتان!) در كنار هم چفت مي‌شود!



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , منزل ,



10 رژیم رایج لاغری
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 999
نویسنده : منو تو

10 رژیم رایج لاغری

به جای پرداختن به یک مورد خاص کاهش وزن، سراغ یک سوژه داغ، عام و پرطرفدار رفته ایم؛ «مقایسه 10 رژیم پرطرفدار لاغری».

بررسی های جدید نشان داده است وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند، فقط چند هفته بعد از قطع رژیم، بیشتر از وزن قبل می شود. همچنین تجربه نشان داده است در رژیم های خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها باعث می شوند فرد در مدت کوتاه وزن کم  کند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود.

اگرچه رژیم های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد اما انتخاب رژیم کاهش وزن مناسب کار آسانی نیست. میزگرد این هفته به بررسی پرطرفدارترین رژیم های کاهش وزن، ویژگی ها، مزایا و معایب، راحتی اجرا، هزینه، کنترل گرسنگی و مهم تر از همه تاثیرشان بر سلامت و نظر متخصصان درباره عوارض و آسیب هایی که ممکن است به بدن برسانند، اختصاص دارد.


1 – رژیم یک روز درمیان

در این رژیم 2 نوع برنامه انتخابی وجود دارد، یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز. در روزهای سبز می توانید آزادانه و به مقدار نامحدود از گروه سبزی ها، میوه ها، حبوبات و غذاهای نشاسته ای مانند پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. در روزهای عادی هم می توانید پروتئین بیشتری بخورید و خوردن غذاهایی مانند ماهی، گوشت، میوه و سبزی هم آزاد است. نکته مهم اینجاست که بین روزهای سبز و روزهای عادی تعادل برقرار باشد. اگر تعداد روزهای سبز بیشتر شود، برنامه غذایی کم چرب کمک می کند میزان کالری های دریافتی به شدت کاهش یابد و وزن کم شود.

مزایا: داشتن رژیم غذایی کم چرب، تشویق به مصرف میوه و سبزی.

معایب: به دلیل اینکه برنامه دقیقی وجود ندارد، ممکن است باعث کاهش وزن نشود. اگر روزهای عادی بیشتر از روزهای سبز باشد، مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدارت کم می شود و تعادل تغذیه ای به هم می خورد.

2 – رژیم اتکینز

در این رژیم با مصرف غذاهای پروتئین مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پیز در مجموع فرد کالری کمتری دریافت می کند. کربوهیدارت هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود می شوند. مصرف زیاد چربی یک خطر بهداشتی است. این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد. هرچند بررسی ها نشان داده اند بیشتر افراد با رژیم کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز وزن کم می کنند و کاهش وزنشان به کاهش فشار خون، قند و سطح کلسترول خون کمک خواهد کرد، اما کاهش وزن باید به روش درست انجام شود و از نظر تغذیه ای ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شوند.

مزایا: کاهش مقدار کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن.

معایب: اطلاعات کم درباره تاثیرات طولانی مدت این رژیم بر سلامت، نداشتن تعادل تغذیه ای، نامناسب بودن برای خانم های باردار، بیمارن کلیوی و افراد مبتلا به نقرس، دریافت چربی اشباع زیاد، هزینه بالا و احتمال ایجاد یبوست.
 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: رژیم , رژیم غذایی , تغذیه , وعده غذایی , کاهش وزن , لاغری , ورزش , مزایا , معایب ,



چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 824
نویسنده : منو تو

اگر از گفتن «خسته‌ام» و «حال ندارم» خسته شده‌ايد...

چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟


يكي از 5 مشكل اصلي زنان

در سال 2010، در مطالعه‌اي گسترده در سرتاسر آمريكا از دختران و زنان اين كشور خواسته شد تا 5 دغدغه اصلي خود در مورد سلامت و مشكلات جسمي و روحي خود را نام ببرند. جالب اين‌كه «خستگي مفرط و مزمن» يكي از اين 5 مورد بود. (موارد ديگر عبارت بودند از مشكلات مربوط به دوره‌هاي ماهانه، بهترين غذاهاي در دسترس براي داشتن تغذيه سالم، مشكلات تيروئيد و مشكلات روان‌شناسي مربوط به ارتباط با جنس مخالف.) همين مسئله مي‌تواند اهميت پرداختن به موضوعي به نام خستگي را آشكار كند. شما در اين مطلب در مورد علت‌هاي احتمالي خستگي و چگونگي برخورد با آن‌ها اطلاعات لازم را كسب خواهيد كرد.





وقتي سوخت بدن‌تان تمام مي‌شود

تيروئيد غده‌اي پروانه‌اي شكل در گردن است كه هورمون‌هايي ترشح مي‌كند كه مسئول تنظيم سوخت و ساز بدن هستند. چه تيروئيد پركار باشد و چه كم‌كار، شما احساس خستگي و ضعف و كمبود انرژي خواهيد داشت. دكتر ساندرا فراي هوفر، پروفسور طب داخلي در دانشگاه پزشكي آتلانتا توضيح مي‌دهد: «اگر تيروئيد شما كم‌كار باشد بدن شما كمتر مواد‌غذايي را خواهد سوزاند و آن را به انرژي تبديل مي‌كند. در واقع اين حالت مثل موتوري است كه نمي‌تواند بنزين را بسوزاند، در حالتي هم كه تيروئيد شما پركار باشد بدن تمام منبع انرژي خود را مصرف مي‌كند. اين حالت مثل اتومبيلي است كه موتور آن تمام بنزينش را بسوزاند و خاموش شود.» مشكلات تيروئيد در زنان شايع‌تر است اما توضيحي در اين مورد وجود ندارد. دكتر حسين قريب، پروفسور طب داخلي در مايوكلينيك در روچستر مي‌گويد: «اين مورد هنوز يك راز است، يك راز بزرگ شايد ناشي از ژنتيك باشد يا هورمون‌ها، هنوز نمي‌توان در اين مورد نظر قطعي داد.»



 چه كار كنيم:

با يك آزمايش خون و درصورت نياز اسكن غده تيروئيد (يا سونوگرافي آن) مي‌توان مشكل تيروئيد را متوجه شد و درمان مناسب براي آن را تجويز كرد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی , کم خوابی , اضطراب , خستگی , انرژی , خواب , خواب آلودگی , کم خونی ,



نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1148
نویسنده : منو تو

یک بررسی جدید نشان می دهد حرکت اسپرم در مردانی که مقادیر متوسطی ورزش انجام می دهند، از مردانی که فعالیت جسمی کمتر یا بیشتری دارند، بهتر است.
 


حرکت اسپرم به معنای توانایی شناکردن آن و حرکت به سوی تخمک است که عامل مهمی در باروری محسوب می شود.



به گزارش هلث دی در این تحقیق که به وسیله پژوهشگران در دانشگاه یاماگوچی در ژاپن انجام شده است، 215 مرد که نمونه های اسپرم و اطلاعات درباره میزان فعالیت جسمی شان را در اختیار گذاشته بودند، بررسی و براساس میزان فعالیت جسمی شان به 3 گروه تقسیم شدند: میزان های بالا، متوسط و کم ورزش. مردانی با میزان ورزش متوسط بیشترین میانگین حرکت اسپرم را داشتند و کمترین شمار مردان با حرکت اسپرم کمتر از 40درصد در این گروه بودند (3/14 درصد). در 31 درصد مردان در گروه ورزش با میزان کم و 27 درصد در گروه مردان با میزان بالای ورزش، کمتر از 40 درصد اسپرم متحرک داشتند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرم , حرکت اسپرم , ورزش , مردان , تولید مثل , تخمک ,



نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 884
نویسنده : منو تو

نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید

یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید. در این مقاله شما را با عواملی که شادی را از زندگی شما می ربایند و مانند پونزی بر روی دیوار زندگیتان چسبیده اند، آشنا می کنیم.

حسادت

بهتر است در زندگی بیاموزید که برای موفقیت های دیگران جشن بگیرید. اگر دوست تان در کاری پیروز می شود، همانگونه که برای خود خوشحال می شوید، برای او نیز ابراز شادی کرده و جشن بگیرید اگر دشمنتان پیروز شد، این موضوع را به خاطر بیاورید که حسادت تنها خودتان را نابود می کند و شما را به هیچ جا نمی رساند بلکه قدرت او را نسبت به شما افزایش خواهد داد.

عقده های درونی

بهتر است بدانید عقده های درونی هیچ دردی را درمان نمی کند، جز آنکه شما را گرفتارتر خواهد ساخت. این شما هستید که مسوول زندگی خود هستید و باید برای زندگیتان تصمیم گیریکنید. همه افرد بشر در زندگی خود با موانع بسیاری مواجه می شوند و تنها افراد موفق قادرند با به کارگیری توانایی های خود بر این گونه مشکلات غلبه کنند و هیچ کس قادر نیست با تکیه بر عقده های درونی اش به پیروزی دست یابد.

نداشتن مسوولیت

ممکن است ما قادر نباشیم جلوی اتفاقات ناگوار را در زندگیمان بگیریم ولی مطمئنا می توانیم بر روی عکس العمل های خود در مقابل حوادث بد کنترل داشته باشیم. سعی کنید در زندگی فرا بگیرید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، وظایفتان را به نحو احسن انجام داده و از شکست هایتان درس بگیرید تا هرچه سریع تر به شکوفایی و تکامل دست یابید.
 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: غم و غصه , شادی , اعتماد به نفس , حسادت , کمال گرایی ,



بازدید : 716
نویسنده : منو تو

بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران

رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند./ یک وعده شام در رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری برای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان هزینه دارد.
 
 
رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند.
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران , ماسک بی نظیر کوچک کننده بینی , ,