پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1391
بازدید : 662
نویسنده : منو تو

دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان


کسانى که دستخطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

کسانى که دستخط مرتب و خوانایى دارند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: دستـخط , ارتباط , شخصیت , انسان ,



چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !
نوشته شده در دو شنبه 8 آبان 1391
بازدید : 605
نویسنده : منو تو

چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !


گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم. شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

1. غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید "پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: تعصب , کم رویی , پیشرفت , ترس , نوآوری , مانع ,



چـهار گام برای افزایـش اعتـماد به نفـس
نوشته شده در چهار شنبه 22 شهريور 1391
بازدید : 607
نویسنده : منو تو

چـهار گام برای افزایـش اعتـماد به نفـس

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.
اگر احساس می کنید دارای عزت نفس پایین هستید و این موضوع روی تمام جوانب زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است؛ اگر فکر می کنید ارتباطات، کار و یا حتی سلامتی شما تحت الشعاع این عزت نفس پایین قرار گرفته است؛ حتی اگر این احساس خود کم بینی از دوران کودکی در شما شکل گرفته و همواره همراه شما بوده است؛ با بکارگیری چهار قدم موثری که در ادامه مطلب آورده می شود می توانید عزت نفس را در خود تقویت نموده و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: افزایـش اعتـماد به نفـس , اعتماد به نفس , روانشناسی ,



شخصیت شناسی از طریق لبخند
نوشته شده در جمعه 17 تير 1391
بازدید : 714
نویسنده : منو تو

شخصیت شناسی از طریق لبخند

اگر می‌خواهید با آدم‌های دور و برتان ارتباط برقرار كنید، چند چیز را باید رعایت كنید و البته نسبت به برخی رفتارها آگاهی داشته باشید چون جسم و روح فرد از هم جدا نیست. درست است كه یكی از مهم‌ترین خصوصیات انسان قدرت تكلم و سخن گفتن اوست اما از سوی دیگر در فضایی كه حرف زیادی بین افراد رد و بدل نمی‌شود، این زبان بدن است كه می‌تواند احساسات زیادی را انتقال دهد.




:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی از طریق لبخند , شخصیت , لبخند , راز , زبان , روانشناسی مدیریت , روانشناسی مدیریت آیا می خواهید فقط فقط در 30 دقیقه تبدیل به انسانی موفق شوید؟؟ , ,



13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار
نوشته شده در پنج شنبه 16 تير 1391
بازدید : 626
نویسنده : منو تو

  13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار


همه ی ما با افرادی روبه رو شده ایم که کنترل احساساتشان را سر کار از دست می دهند، درها را می کوبند، سر همکاران یا مشتریان فریاد می زنند و چیزهایی میگویند که خیلی زود پشیمان می شوند.
اشخاصی را دیده ایم که در جلسات کاری نمیتوانند جلوی عصبانیت خود را بگیرند چون با عقاید و نظراتشات مخالفت شده است یا اینکه فرد دیگری را به جای آنها نشانده اند.

از وقتی بچه بودیم به ما می گفتند "مثل یک مرد رفتار کن" و جلوی فوران احساساتت را بگیر، حال می بینیم که بسیاری از همکارانمان سر کار به خاطر عدم توانایی در فرو نشاندن خشم و عصبانیت و احساساتشان دست به از بین بردن خود و اعتبارشان می زنند. در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با کمک آنها می توانید جلوی احساسات منفی و عصبانیت هایتان را سر کار بگیرید و همچنان موفق سر کار خود باقی بمانید.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: 13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار , بانك نمونه قرار داد ها 2 , قرارداد بين المللي , قرارداد بيمه , قرارداد اقاله , قرارداد اجاره , قرارداد استخدامي , قرارداد فناوري اطلاعات و طراحي وب سايت , قرارداد فرهنگي آموزشي , قرارداد كار , قرارداد و قوانين مالياتي , قرارداد حق انتفاع , قرارداد اجاله , قرارداد خدماتي , قرارداد خريد و فروش , قرارداد مسئوليت مدني ,



مثبـت اندیـش بـاشیـد !
نوشته شده در چهار شنبه 24 خرداد 1391
بازدید : 606
نویسنده : منو تو

مثبـت اندیـش بـاشیـد !


شما با کلام خود می توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچوقت به این موضوع فکر کرده اید که ارادهٔ شما، تولید کننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره؟ افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آنها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به جای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا از ذهنتان بسازید آنگاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی قابلی است.

● آینده را تصاویر ذهنی انسان می سازد

وقتی به چیزی فکر می کنید، در واقع برایش کارت دعوت می فرستید. آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدت ها از او بی خبر بوده اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال ها، به شما تلفن بزند؟ آیا می دانید این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ فکر شما امواجی تولید می کند که باعث جذب ذهن و فکر دوست شما می شود و او با شما تماس می گیرد. در مورد آینده نیز همین قانون صدق می کند. وقتی شما شرایطی را برای آینده در نظر می گیرید و به آن فکر می کنید امکان وقوع آن را به طرز چشمگیری قطعی می کنید.

● تصاویر ذهنی شما، به سوی شما باز می گردند.

زندگی مانند آینه ای است که همیشه تصویر ذهن خودتان را منعکس می کند. افراد مثبت، مهربان، شاد و باگذشت، دنیا را مانند خودشان شاد و دلنشین می بینند و افراد منفی، غمگین، ناراضی و کینه جو تصاویر سخت و تاریکی در آن خواهند دید.

● همیشه انتظار بهترین رویدادها را داشته باشید

امیدوار باشید (امید، همان ایمان است) امید یکی از زیباترین وجوه ذهن شماست و ناامیدی بدترین جنبه آن است. هنگامی که از رویدادی ناامید می شوید در واقع درهای ارتباط خود را با خداوند می بندید، در حالی که وقتی به آینده امیدوارید و دعا می کنید، رحمت خداوند را به سوی خود می کشید.

اگر می خواهید در این آینه کروی، آنچه به سویتان می آید زیبا و شادی بخش باشد، همان طور بیندیشید.

اگر انتظارات منفی و بدبینانه داشته باشید به طرف بدبختی و اتفاقات نامطلوب خواهید رفت ولی اگر انتظار بهترین ها را داشته باشید و ذهن خود را مملو از تصاویر و اتفاقات مثبت و زیبا از آینده نمائید برای شما همان اتفاق مثبت رخ خواهد داد.


ناامیدی دیواری است محکم، که پشت آن یک پرتگاه است.

و امید جاده ای است روشن که به مقصود نهایی، منتهی می شود.


دربارهٔ آینده صحبت کنید. سعی کنید در استفاده از کلمات، آنهائی را انتخاب کنید که در آن علامتی از تحقق آرزوهای شما وجود داشته باشد. سعی کنید قالب های فکری نادرست کلمات منفی را درون خود ویران کنید و هنگام سخن گفتن از قدرت نفوذ کلام خود، نهایت بهره را ببرید. با کلمات امیدوار کننده، در خود شور و شوق ایجاد کنید. شما هم حتماً در اطراف خود به افرادی برخورد کرده اید که معروف به منفی بافی هستند؟ آیا هرگز دقت کرده اید که همین افراد تا چه میزان (نسبت به دیگران) بیشتر دچار بدشانسی و بد بیاری می شوند؟ فکر می کنید علت چیست؟

مسلماً علت این امر، منفی بافی درونی خود آنهاست. در گذشته وقتی قصد انجام کاری را داشتند می گفتند: نفوس بد نزنید یا نفوس خوب بزنید. این اصطلاح نیر دقیقاً به همین اصل باز می گردد که شما با کلام خود می توانید روند حوادث را به میل خودتان تغییر دهید.
 




:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: مثبـت اندیـش بـاشیـد , ,



چگونـه شـادتر زنـدگی کنیـم؟
نوشته شده در یک شنبه 24 ارديبهشت 1391
بازدید : 617
نویسنده : منو تو



در این مقاله به نقش "فعالیت‌های اجتماعی" در حفظ سلامت، از جمله سلامت مغز می‌پردازیم. چراکه انسان از لحاظ جسمی به گونه ای آفریده شده که نیازمند و ناگزیر به در گیر بودن و مشغول بودن است. در واقع انسان زمانی یک زندگی سالم و طولانی خواهد داشت که در حال فعالیت باشد. هر عضوی که به کار گرفته نشود، از بین خواهد رفت. این در حالی است که انسان امروز ارزشی بیش از اندازه برای "راحتی و آسایش" قائل شده که بخش زیادی از مشکلات و بیماری‌ها ناشی از همین راحت طلبی است. راحتی بیش از اندازه و بی‌تحرکی نه تنها کسالت بار است، بلکه به بی‌تحرکی مغز هم می‌انجامد. بد نیست بدانید که جرج برنارد شاو در سن ۷۰ سالگی جایزه نوبل را برد. بنجامین فرانکلین تعدادی از بهترین آثار خود را در ۸۴ سالگی نوشت و پیکاسو در دهه ۸۰ زندگی قلم بر بوم گذاشت. پس برای آنکه بتوانید در اوج توانایی و در بهترین شرایط جسمی و روانی بسر برید، باید در میدان کار و عمل باشید.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: چگونـه شـادتر زنـدگی کنیـم , ,



روانشـناسی رنـگ ها
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 562
نویسنده : منو تو

روانشـناسی رنـگ ها


قرمز رنگی بسیار قوی است. این رنگ معمولا بر روی احتیاط و علائم هشداردهنده استفاده می شود این است که اغلب همراه با توقف و یا "مراقب باشید" همراه است. این رنگ گرم است که برانگیزاننده احساسات قوی از شور، انرژی، خون و جنگ است. رنگ قرمز اغلب برای پرچم های کشورها استفاده می شود و آنرا به عنوان نمادی از غرور و قدرت می دانند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: روانشـناسی رنـگ ها , قرمز , نارنجی , آبی , بنفش , زرد , سیاه , سبز , ,



تقدیم به تمام آنهایی که دوستشان داریم!
نوشته شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391
بازدید : 499
نویسنده : منو تو

تقدیم به تمام آنهایی که دوستشان داریم!
 
 دکتر وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) در ۱۰ می ۱۹۴۰ در شهر دیترویت از توابع ایالت میشیگان در ایالات متحده امریکا در خانواده‌ای فرهنگی به دنیا آمد.

او یک نویسنده و سخنران است. یک عنوان از کتاب های او بنام "قلمرو اشتباهات شما" در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزء یکی از بالاترین رکوردار فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد.


دایر هم اکنون در مائوی، هاوایی زندگی می‌کند. در اینجا گزیده هایی از افکار، تحلیل ها و پندهای آموزنده اش را نسبت به آنچه که ما آنرا زندگی می نامیم، مرور می کنیم.
 

دنیا مانند پژواك اعمال و خواستهای ماست. اگر به جهان بگویی: "سهم منو بده..."
دنیا مانند پژواكی كه از كوه برمی گردد،
به تو خواهد گفت: "سهم منو بده..." و تو در كشمكش با دنیا دچار جنگ اعصاب می شوی.
اما اگر به دنیا بگویی: "چه خدمتی برایت انجام دهم؟..."
دنیا هم بتو خواهد گفت: خدمتی برایتان انجام دهم؟ چه ؟ ..."




هر كس به دیگری زیانی برساند و یا ضربه ای به كسی بزند،
بیشترین زیان را خود از آن خواهد دید،
چرا كه هركس در دادگاه عدل الهی در برابر اعمال ناروای خودش مسؤول است.

 
 

 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: تقدیم به تمام آنهایی که دوستشان داریم , ,



تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی!
نوشته شده در شنبه 1 بهمن 1390
بازدید : 675
نویسنده : منو تو

تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی!



کدامیک از این سازها را به بقیه ترجیح می دهید؟! سنتور؟ گیتار؟ پیانو؟ سه تار؟ ارگ؟ ویولون؟ دف؟ آکاردئون؟ یا ، شیپور ؟ با خواندن توصیفات زیر چندان مشکل نیست که بتوانید شخصیت خود را محک بزنید ...

سنتور : رفتار شما بسیار دلنشین است اما گاهی دیگران را از خود می رنجانید و این به دلیل شرایطی است که برای شما به وجود می آید. همیشه فکر می کنید که دیگران شما را درک نمی کنند اما این قضاوت در برخی موارد اشتباه است. یک نکته ی مهم دیگر این است که برای رسیدن به مقصد باید صبر پیشه کنید و جالب تر آنکه خود نسبت به این موضوع آگاه هستید.

گیتار : به اصطلاح شما فردی سرزنده و فعال هستید. در ارتباط خود با دیگران به دنبال واژه های درشت نمی گردید. شاید گاهی برای صحبت کردن از احساسات خود دچار مشکل می شوید ولی سعی کنید تا از آنچه هستید راحتتر باشید. کلام شما ساده اما دلنشین است و یکی از ویژگیهای شما آن است که اگر کسی را دوست بدارید نمی توانید به راحتی او را فراموش کنید. روابط اجتماعی مناسبی دارید و به شب های پر ستاره علاقه مندید.

پیانو : شما شخصیت آرامی دارید. تفکر منحصر به فرد شما، شما را از دیگران متمایز می کند. آرزوهای شما یا خیلی دور هستند یا خیلی نزدیک و بین این دو ستاره ای از آرزو برای شما چنان نمی درخشد که نظر شما را جلب کند. تخیل زیبایتان توانایی آنرا دارد تا به حقیقتی دست یافتنی و ملموس تبدیل شود حتی اگر دیگران آن را تأیید نکنند.

سه تار : اندیشه های عارفانه ای دارید. به آینده بسیار می اندیشید و آنچه در اطراف شما می گذرد برای شخصیت شما اهمیت کمتری دارد. در اثبات حسن نیت خود سعی و تلاش می کنید و در بعضی مواقع دست از آن برمی دارید. انسان مستعدی هستید و این به آن معناست که با کمی تلاش می توانید به قله های دست نیافتنی، برسید. البته بسیار خیال پرداز نیستید و دنیای ذهنی شما یک دنیای دست یافتنی است.

ارگ : شما یک فرد کاملا احساساتی هستید. با آنکه در بعضی مواقع آنرا بروز نمی دهید اما به این فکر می کنید که آیا کسی که دوستش دارید نیز به شما می اندیشد؟ بدانید که او نیز شما را تا حد امکان دوست دارد. حس و نوع عشق شما از عشق های صادقانه است که شاید برای کمتر کسی اتفاق بیفتد.

ویولون : شما فردی بسیار زیرک و باهوش هستید و متوجه نکاتی می شوید که دیگران از آنها غافلند. به زبان ساده یعنی مو را از ماست می کشید. باید در مسیر زندگی خود پا پیش بگذارید تا بتوانید موفق شوید و قبل از انجام هر کاری درباره ی آن بیندیشید تا موقعیت های خوب را شکار کنید. غرور شما قسمتی از شخصیت شماست پس نه به راحتی آنرا زیر پا بگذارید و نه آنرا سر سختانه برای خود حفظ کنید.خوشبختی شما در گرو استفاده ی به موقع از لحظه هاست، لحظه و زمان را از دست ندهید.

دف : از ارتباط با خداوند لذت می برید و این امر نشأت گرفته از اندیشه های عارفانه ی شماست. در ذهن و افکار خود به سیر و سفر می پردازید و این سفر نه به معنای سفر از شهری به شهر دیگر، بلکه از عالمی به عالم دیگر است. شما دوست دارید که در آن عالم لحظاتی را سپری کنید، در آنجا بغض خود را بشکنید و خالصانه با خدای خود حرف بزنید. شاید فکر می کنید خدا شما را فراموش کرده است اما خدا بندگانش را هرگز فراموش نمی کند.

آکاردئون : وجود شما سراسر از عشق است و شما عاشق دوست داشتن هستید. آنچه که شما گم کرده اید و به جستجوی آن می پردازید درون شما وجود دارد. به اطراف خود بیشتر توجه کنید، گم کرده ی شما بسیار نزدیک به شماست، سعی کنید مهار زندگی خود را در دست داشته باشید تا آن را بیشتر رام کنید.

شیپور : شما یک انسان خوش نشین هستید. دیگران فکر می کنند به راحتی می توانند به درون شما پی ببرند اما به واقع خلاف این موضوع است. با آنکه به طور غیر مستقیم در حل مسائل خود از دیگران کمک می گیرید اما سعی کنید تا از اندیشه های دیگران نیز به طور مستقیم بیشتر استفاده کنید!


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی , ,



تفـاوت های زنـانه و مردانـه !
نوشته شده در سه شنبه 5 دی 1390
بازدید : 919
نویسنده : منو تو

تفـاوت های زنـانه و مردانـه !


لیدیز اند جنتلمن،  نمی توان اسمش را تفاوت گذاشت که اگر آنرا اختلاف دیدگاه بنامیم بهتر است. بله، آقایون و خانوم های محترم در بعضی چیزها اختلاف دیدگاه دارند که شاید هیچکدام هم آنرا نپذیرند ولی هر چه هست نقدی است بر این اختلاف دیدگاه ها ... امیدوارم خانوم ها به دل نگیرند و آقایون هم قیافه ی آدم های دلخور را از خود در نوکنند چون تمام این اختلاف دیدگاه ها حقایقی است که گفتنش سخت است و شنیدنش سخت تر !

آینده:
یـک زن تــا زمانیکه ازدواج نکرده نگران آینده است. یک مرد تا زمانیکه ازدواج نـکرده هــرگز نگران آینده نخواهد بود.

دست خط:

مردها زیاد به دکوراسیون دست خطشان اهمیت نمیدهند. آنها از روش "خرچنگ قورباقه" استفاده میکنند. زنان از قلم های خوشبو و رنگارنگ استفاده کرده و به "ی" ها و ن" ها قوس زیبایی میدهند. خواندن متنی که توسط یک زن نوشته شده، رنجی شاهانه است. حتی وقتی می خواهد ترکتان کند، در انتهای یادداشت یک شکلک در انتهای آن میکشد.

اسامی مستعار:

اگر سارا، نازنین، عسل و رویا با هم بیرون بروند، همدیگر را سارا، نازنین، عسل و رویا صدا خواهند زند. اگر بابک، سامان، آرش و مهرداد با هم بیرون بروند، همدیگر را هرکول، بادام زمینی، تانکر و لاک پشت صدا خواهند زد.

حمام:

یک مرد حداکثر 6 قلم جنس در حمام خود دارد. مسواک، خمیر دندان، خمیر اصلاح، خود تراش، یک قالب صابون و یک حوله. در حمام متعلق به یک زن معمولی بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. یک مرد قادر نخواهد بود اغلب این اقلام را شناسایی کند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تفـاوت های زنـانه و مردانـه ! ,



نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 884
نویسنده : منو تو

نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید

یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید. در این مقاله شما را با عواملی که شادی را از زندگی شما می ربایند و مانند پونزی بر روی دیوار زندگیتان چسبیده اند، آشنا می کنیم.

حسادت

بهتر است در زندگی بیاموزید که برای موفقیت های دیگران جشن بگیرید. اگر دوست تان در کاری پیروز می شود، همانگونه که برای خود خوشحال می شوید، برای او نیز ابراز شادی کرده و جشن بگیرید اگر دشمنتان پیروز شد، این موضوع را به خاطر بیاورید که حسادت تنها خودتان را نابود می کند و شما را به هیچ جا نمی رساند بلکه قدرت او را نسبت به شما افزایش خواهد داد.

عقده های درونی

بهتر است بدانید عقده های درونی هیچ دردی را درمان نمی کند، جز آنکه شما را گرفتارتر خواهد ساخت. این شما هستید که مسوول زندگی خود هستید و باید برای زندگیتان تصمیم گیریکنید. همه افرد بشر در زندگی خود با موانع بسیاری مواجه می شوند و تنها افراد موفق قادرند با به کارگیری توانایی های خود بر این گونه مشکلات غلبه کنند و هیچ کس قادر نیست با تکیه بر عقده های درونی اش به پیروزی دست یابد.

نداشتن مسوولیت

ممکن است ما قادر نباشیم جلوی اتفاقات ناگوار را در زندگیمان بگیریم ولی مطمئنا می توانیم بر روی عکس العمل های خود در مقابل حوادث بد کنترل داشته باشیم. سعی کنید در زندگی فرا بگیرید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، وظایفتان را به نحو احسن انجام داده و از شکست هایتان درس بگیرید تا هرچه سریع تر به شکوفایی و تکامل دست یابید.
 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: غم و غصه , شادی , اعتماد به نفس , حسادت , کمال گرایی ,



خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 951
نویسنده : منو تو

همه چیز در مورد تفسیر خواب‌

خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند



كمتر انساني را پيدا مي‌كنيد كه به خواب‌ها و روياهايي كه مي‌بيند اهميت ندهد، اما اكثر ما نمي‌دانيم اين خواب‌ها چه معنايي دارند اما متخصصان مي‌گويند، دقت كردن بيشتر به روياهاي شبانه مي‌تواند به بالا رفتن كيفيت زندگي انسان كمك كند.  دكتر گائل دلاني، پروفسور روان‌پزشكي مي‌گويد: «هرشب، وقتي رويايي ببينيد اين ناخودآگاه‌تان است كه نسبت به زندگي شما و اتفاقاتي كه براي شما افتاده واكنش نشان مي‌دهد...  اگر به اين خواب‌ها دقت كنيد مي‌توانيد راه‌حل بسياري از مشكلات خودتان را در آن‌ها پيدا كنيد.» در اين مطلب شما نكته‌هاي بسيار مهمي در مورد تعبير روياها و چگونگي استفاده از تعبيرآن‌ها در زندگي واقعي را پيدا مي‌ كنيد.
 



وقتي فلج شدن به نفع شماست

طي 90 دقيقه اول خواب، شما از خواب سبك به مرحله خواب عميق وارد مي‌شويد. سپس وارد مرحله REM مي‌شويد كه در آن ضربان قلب و تنفس شما نامنظم شده، حركات چشم‌ها سريع مي‌شود و سرعت فعاليت مغز بالا مي‌رود و در اين مرحله حدود 80درصد روياها شكل مي‌گيرد. در همين مرحله هم هست كه روياها واضح و شفاف هستند. به‌طور معمول شما طي خواب شبانه‌تان 3 تا 5 بار وارد اين مرحله مي‌شويد اما جالب‌ترين نكته در اين ميان اين است كه طي اين مرحله تقريبا تمام اعضاي ديگر بدن شما فلج مي‌شوند، اما چرا؟ دكتر ويليام كولر، فوق تخصص خواب و مدير مركز خواب اسپرينگ هال مي‌گويد: «اين فلج شدن واكنش طبيعي بدن است تا بدن در حين خواب ديدن به خواب‌ها عمل نكند، مثلا باعث شود كه فرد در زمان خواب ديدن لگد نزند يا ندود يا مشت نزند.»



اما وقتي كه رويا مي‌بينيد در مغزتان چه اتفاقي مي‌افتد؟ متخصصان خواب در اين مورد مي‌گويند كه اطمينان ندارند، ولي اكثر آن‌ها مي‌گويند، خواب ديدن نتيجه رويارويي خاطرات و احساس فرد است. در واقع از جهتي خواب ديدن مي‌تواند احساس شما را درباره تمام آنچه طي روز براي‌تان اتفاق افتاده تعديل كند و از جهتي ديگر هم خواب ديدن تفسيرهاي ناخودآگاه شما در مورد خود شما و جهان پيرامون‌تان است. دكتر كولر مي‌گويد: «در خلال خواب، خاطرات ذخيره مي‌شوند. رويا ديدن روندي است كه باعث تقويت حافظه درازمدت مي‌شود.» درواقع مي‌شود گفت كه خواب ديدن روندي است كه طي آن ناخودآگاه و مغز شما تصميم مي‌گيرند چه مسائلي را در ذهن‌تان ذخيره و كدام‌ها را پاك كنند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: خواب , تعبیر , تفسیر , خوابیدن , فروید , یونگ , روانشناسی , الگو , سوررئال ,



بازدید : 907
نویسنده : منو تو

چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟

جامعه ی ما آكنده از بار اطلاعاتی سنگین است و ابزاری چون تلویزیون، رادیو، اینترنت، تبلیغات، پست الكترونیك و تلفن همراه همگی بر این سنگینی می‌افزایند. از سوی دیگر شكل زندگی در عصر حاضر بویژه در جوامع شهری ناگزیر توام با سر و صداها، ترافیك، ‌شلوغی‌ها و انبوهی از كارهای الزام‌آور روزمره است كه قطعا تمام این فاكتورها افزایش استرس و سلب آرامش انسانها را موجب می شود.

محققان و روانشناسان در سالهای اخیر تلاش كرده‌اند به شیوه‌های مختلف كه متداول‌ ترین آنها انتشار اخبار، مقالات و توصیه‌های بهداشتی است به مردم در حفظ آرامش در میان این همهمه و آشفتگی یاری برسانند. به اعتقاد آنها دسترسی و مطالعه این منابع هرازگاهی می‌تواند ما را به یاد نیاز اصلی مان به آرامش بیاندازد و حتی دقایقی از این زندگی پرمشغله جدا سازد. در این رابطه "استیو موریل" كارشناس و نویسنده مقاله ای در روزنامه "دیلی مدیتیشن و دیلی لایف" روش‌هایی را برای كسب آرامش در زندگی عنوان كرده كه به شرح زیر آنها را ذكر می كنیم :

• حداقل روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و چیزهایی كه دارید فكر كنید. سكوت عصاره آرامش است. البته با اجبار نمی‌توان سكوت كرد. بلكه باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید. روزی یك ساعت در اتاقی تنها بمانید و حتی اگر لازم شد در را روی خود ببندید.

• هیچگاه جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه كنید این كار باعث تخلیه تنش‌هایتان شده و به شما آرامش می‌دهد.

• وقتی احساس می‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جورواجور منفی است با قدم زدن آنها را پاك كنید.

• افراد آرام به خود می‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی‌توان كرد، آنگاه از تفكر به آینده و ادامه زندگی لذت می‌برند.

• آرامش را از كودكان بیاموزید. آنها در همان لحظه‌ای هستند كه زندگی می‌كنند و لذت می‌برند.

• اگر نمی‌توانید دیگران را ببخشید بدانید كه افكار خشمگین همواره شما را با این افراد مرتبط خواهد كرد. اما شاد كردن دیگران باعث آرامش می‌شود.

• هر چه اكسیژن بیشتری به شما برسد آرام‌تر خواهید شد. بنابراین خوب است كه در محل كار یا خانه خود گیاهانی را نگهداری كنید.

• سعی كنید از چیزی كه هستید راضی باشید در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌كنید.

• با حركات آرام و صحبت كردن شمرده احساس آرامش را به جمع منتقل كنید.

• با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.

• مهم نیست كه با شما مودبانه برخورد شود یا نه بلكه برخورد محترمانه شما باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد.

• سرعت حركت شما با احساستان رابطه مستقیمی دارد. آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام كنید. طولی نمی‌كشد كه آرام خواهید شد.

• گاهی می‌توانید برای رسیدن به آرامش دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.

• لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عكس و فیلم بگیرید. سپس بیشتر وقت آنها را به یاد آورید و درباره ‌شان فكر كنید و لذت ببرید.

• آهسته غذا خوردن و جویدن باعث تجدید توان فكری و احساس آرامش خواهد شد.

• هرچند وقت یكبار ساعت خود را باز كنید تا خود را از فشار زمان نجات دهید. همچنین درآوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.

• برای تاثیر بیشتر و رسیدن به آرامش در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.

• تمرین كنید كه آرامتر از حد معمول صحبت كنید. اینكار به خودی خود ضربان قلب و تنفس را آرام می‌كند.

• احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس كنید.

• یكی از مهم ترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسایل كوچك است. دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

• شاد كردن دیگران، ‌موجب آرامش می‌شود. نمی‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه بدهید. قدردانی كنید. دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف كه وظیفه نیست.

• اگر می‌دانستید كه: "سیگار كشیدن + ورزش نكردن‌ = استرس، اضطراب و حذف آرامش"، هرگز سیگار نمی‌كشیدید و ورزش كردن را به تعویق نمی‌انداختید.

• راحتی یكی از عناصر مهم آرامش است. دمای مناسب، صندلی، لباس و كفش راحت این امكان را برای شما فراهم می‌كند. پوشیدن لباس های گشاد و راحت باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌شود.

• اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یكی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌اید. اگر از خدا دور افتاده‌اید، اكنون وقت آشتی است. داشتن یك تكیه گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟ ,



پول مهم تر است یا عزت نفس؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1069
نویسنده : منو تو

اهمیت انگیزش در سازمان را در یابید

پول مهم تر است یا عزت نفس؟

مردم هرچند در جستجوی پول بیشتر هستند، ولی درعین حال می‌خواهند عزت نفس آنها هم حفظ شود و این چیزی است که برای بسیاری از کارکنان قابل دسترسی نیست.اکثر کارکنان اعم از مهندس، اپراتور یا مدیر علاوه بر حقوق، پاداش یا ترقی مقام، می‌خواهند مورد شناسایی قرار گیرند و قدرت آفرینندگی و خلاقیت آنها مورد توجه واقع شود.
 
 
آنها می‌خواهند به حرفه و سازمانشان افتخار کنند و بیشتر ازهرچیز، دوست دارند که برای کار خوبی که انجام می‌دهند، مدیران ارزش قایل شوند تا بدین‌وسیله احساس کنند که بر اعتبار و ارزششان افزوده شده است.آنها می‌خواهند تصور کنند که درگیر یک کار موثر و مهم هستند و نقش سازنده‌ای در انجام یک بخش از آن کار دارند. تجربه نشان داده است که تحسین و شناسایی کارکنان موجب می‌شود تا آنان حداکثر تلاش را در انجام دادن کارها داشته باشند.
 
راه‌های بی‌شماری وجود دارد که یک مدیر می‌تواند آنها را به‌کار گیرد تا نشان دهد برای کار کارکنانش اهمیت قایل است و توانایی‌های آنها را مورد تحسین قرار می‌دهد. مثلا او می‌تواند پاکت دربسته‌ای برای کارمند بفرستد و در آن از زحمات او تشکر کند. به طور حضوری از کارمند برای خوب انجام دادن کارش تشکر کند. از طریق پست الکترونیکی پیام مثبت و حمایت‌کننده‌ای برای کارمند بفرستد. نامه‌ها و نظرات مثبت مشتریان را درخصوص یک کارمند در اجتماع کارکنان مطرح سازد. به این فهرست می‌توان بی‌نهایت راه اضافه کرد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: پـول , عـزت نفس , موفقیت , خودشناسی , انگیزش , سازمان , مدیریت , پاداش ,



چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 920
نویسنده : منو تو

مزایای تبلیغات اینترنتی

چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!

 
بیائید مزایای آگهی در اینترنت را بشماریم. شاید خودمان هم باورمان بشود! چون خودباوری سنگ اول در راه رسیدن به هدف است. برای لیست‌کردن مزیت‌های "تبلیغات اینترنتی”، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
 
امکان هدف‌گیری دقیق مخاطب:
آگهی‌دهنده می‌تواند مخاطب آگهی خود را با دقت بیشتری انتخاب کند؛ با مدیریت و کنترل مشخصات بازدیدکنندگان یک سایت، براساس اطلاعات بیننده، آگهی متناسب نشان داده شود.
 
امکاناتی بیشتر در اطلاع‌رسانی:
بر خلاف رسانه‌های سنتی، با استفاده از عناصر جذاب، جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری و بهره‌گیری از خلاقیت هنری، پیام‌های موثرتری را می‌توان تولید و منتشر نمود.
 
کیفیت مخاطبین:
اینترنت رسانه‌ای جوان است و کاربران آن، اغلب از طبقهِ تحصیلکرده هستند و این کیفیت گروه مخاطبین، ارزش آگهی را بالا می‌برد.
 
انعطاف در انجام پروژه‌های بزرگ:
اصلاح تبلیغات اینترنتی، با تحلیل بازخوردهای آگهی در حین فرآیند تبلیغات و در کوتاه‌ترین زمان، ممکن می‌باشد.
 
افزایش هر-روزه  نیاز به اینترنت:
به دلیل ویژگی‌هایی که اینترنت دارد، استفاده از بستر اینترنت روز به‌ روز بیشتر شده و مراجعه به آن هر روز افزایش می‌یابد. شاید فردا برای درج آگهی شما دیر باشد!
 
هزینهِ مناسب:
هزینهِ تبلیغات اینترنتی در مقایسه با رسانه‌های سنتی ناچیز است.
 
نظارت دقیق مستمر و بی‌واسطه:
با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های کنترل آگهی، در هر لحظه، میزان اعتبار، تعداد نمایش و کلیک بر روی آگهی و اطلاعات آماری دیگر می‌تواند مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.
 
امکانات ویژه:
ماهیت تعامل چند جانبه در شبکهِ اینترنت، امکان ارتباط متقابل مخاطبان را فراهم آورده است و آگهی دهنده می‌تواند از نظرات و انتقادات مخاطبان خود با‌خبر گردد.
 
شما چه امتیازاتی اضافه می‌کنید؟
 
منبع : تبلیغ سیتی

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , آگهی , تبلیغات , سایت‌ , فضای مجازی , جذب مخاطب ,



لبخند بزن فردا روز بدتري‌ است!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1082
نویسنده : منو تو

از قوانين مورفي چیزی شنیده‌اید؟

لبخند بزن فردا روز بدتري‌ است!


در ترافيك‌گير كرده‌ايد و احتمالا دير به يك قرار مهم مي‌رسيد. آن‌قدر اعصاب‌تان خرد شده است كه فكر مي‌كنيد همه ماشين‌هايي كه در خط‌هاي ديگر هستند در حال حركت هستند و فقط شما در صفي از خودروها‌گير افتاده‌ايد كه اصلا و ابدا جلو نمي‌روند. در يك تصميم ناگهاني با هزار مكافات صف‌تان را عوض مي‌كنيد اما دو ماشين كه جلوتر مي‌رويد باز هم ترافيك قفل مي‌شود. شانس بدتان را لعنت مي‌كنيد و هر چه از دهن‌تان در مي‌آيد مي‌گوييد. در اين لحظه باز هم فكر مي‌كنيد همه صف‌هاي خودروها در ترافيك در حال حركت هستند و شما باز در صف ماشين‌هايي كه حركت نمي‌كنند ‌گير افتاده‌ايد. در همين لحظه ‌است كه شما به‌شخصه يكي از قوانين مورفي را كشف كرده‌ايد! باور كنيد در قوانين مورفي همه چيز براساس بدشانسي و بدبياري است!





مورفي در آشپزخانه

پرونده اين شماره درباره قوانين مورفي است. اگر از قبل با اين قانون آشنا باشيد، يا بعد از خواندن اين پرونده، ممكن است فكر كنيد اين موضوع بيشتر به يك طنز شبيه است تا يك مطلب علمي روان شناسي.  شايد هم درست فكر كنيد. به هرحال قوانين مورفي آن قدر كه مشهورند، از سوي صاحب‌نظران علوم مديريت و روان شناسي جدي گرفته نمي‌شوند. ولي تئوري‌هاي اين چنيني، مثل قانون پاركينسون كه البته اين يكي كمي جدي‌تر از قانون مورفي است و در شماره‌هاي آينده درباره‌اش مطالبي خواهيم داشت، گاهي در مديريت و مخصوصا مديريت زمان به كار مي‌آيند. 



صابون قوانين مورفي به تن همه ما خورده است. هميشه اتفاق‌هايي ناخواسته كه تا قبل از آن هيچ كس فكرش را هم نكرده بود، بروز مي‌كند و باعث اخلال در برنامه‌ها مي‌شود. يك مثال ساده كه براي همه اتفاق افتاده: هر روز غذا مي‌خوريد و ذره‌اي به روي لباس‌تان نمي‌ريزد اما روز اولي كه لباس تميزتان را پوشيده‌ايد، سس غذا روي لباس‌تان مي‌ريزد! قانون مورفي در حالت كلي مي‌گويد: «اگر قرار باشد چيزي خراب شود، مي‌شود.» و نتيجه‌اي كه بايد در مديريت از آن گرفت اين است: «برنامه‌ريزي بايد داراي آنچنان ضريب اطمينان و امنيت كاري بالا باشد و تمام شرايط غيرمحتمل درنظر گرفته شود كه زور قانون مورفي به آن نرسد.»



به اين جمله‌ها دقت كنيد:


- هيچ كاري به آن سادگي كه به‌نظر مي‌آيد نيست.


- تمام كارها بيشتر از آن چيزي كه شما فكر مي‌كنيد وقت مي‌گيرند.


- هر راه حلي كه براي مشكلات ارائه مي‌شود، خودش مشكلات جديدي به‌وجود مي‌آورد.


خب. لازم به توضيح نيست كه اين قوانين چطور مي‌توانند به برنامه‌ريزي و مديريت كمك كنند. بازهم فراموش نكنيد همه ما در زندگي‌مان به قواعد مديريت نيازمنديم. چه كسي مي‌تواند ادعا كند كه مديريت يك خانه از مديريت يك وزارتخانه كم اهميت‌تر است؟! پس به همه خانم‌هاي خانه‌دار هم توصيه مي‌كنيم پرونده اين شماره را بخوانند.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: قوانین مورفی , موفقیت , روانشناسی , سلامت روان , سلامت , مدیریت , مدیریت زمان ,



تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما
نوشته شده در یک شنبه 15 آبان 1390
بازدید : 1120
نویسنده : منو تو

تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما


آیا می دانید که می توانید از روی میوه انتخاب شده شخصیت آدم ها را بشناسید و بر اساس میوه های مورد نظر بگویید که شرایط روحی روانی اشخاص مختلف چگونه است؟ پس میوه دلخواه خود را انتخاب کنید و به رازهای شخصیتی خود و دوستانتان پی ببرید !


چنانچه انواع میوه ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می کنید؟

پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو؛ یا گلابی ؟


پرتقال
اگر پرتقال میوه محبوب شما است. شما آدمی پر قدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت کوش و پر تلاش و کمی خجالتی هستید اما در دوستی می توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را به دقت انتخاب می کنید و با تمام وجود به آنها عشق می ورزید.

سیب
چنانچه سیب میوه محبوب شماست شما فردی اسراف کار و بسیار رک گو و صریح اللهجه هستید. اگر چه ممکن است بهترین سازمان دهنده و مدیر نباشید اما می توانید رهبر یک تیم کوچک باشید که با تلاش زیاد تیم را به موفقیت می رسانید. در بیشتر موقعیت ها می توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید. شما از سفر های کوتاه و غیر منتظره لذت می برید. زمانی که با شریک زندگی خود به سر می برید جذاب و خونگرم به نظر می آیید و به شدت عاشق "زندگی" به مفهوم واقعی آن هستید.

آناناس
اگر آناناس میوه محبوب شما است، بسیار سریع تصمیم می گیرید و سریع تر از آن عمل می کنید. در تغییر شغل و خطر کردن در زمینه های اجتماعی شجاع و بی باک هستید. شما دارای یک توانایی استثنایی در مدیریت می باشید و نمی گذارید کار روی دستتان بماند. دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید. معمولا خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه بر قرار نمی کنید ولی به محض انجام آن، دوست تان را برای همیشه برای خودتان نگاه می دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیک می روید و شریک شما غالبا به واسط صفات ممتاز تحت تاثیرتان قرار می گیرد اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

موز
عاشقان موز افرادی دوست داشتنی آرام گرم و طبیعتا با احساس هستند. شما غالبا از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران غالبا از طبع آرام و شیرین تان سؤ استفاده کرده و سعی می کنند به این وسیله برای خود موقعیت های جالب را رقم بزنند. عاشق شریک زندگی خود در تمام زمینه ها هستید واین عشق به خاطر زیبای جسمی و روحی اوست. به خاطر روشی که دارید روابط شما با او همواره در یک هماهنگی کامل است.

نارگیل
شما دوست داران این میوه سنگین و کمیاب، افرادی جدی با فکر و شعور هستید. از روابط اجتماعی لذت می برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممکن است کمی خود خواه به نظر بیایید اما لزوما چنین صفتی در شما بر جسته نمی شود. شما فردی سریع الانتقال آگاه و گوش به زنگ هستید و دیگران مطمئن هستند که در زمینه شغلی همیشه در بالا ترین رده قرار داشته و به بهترین نحو کارها را انجام می دهید. شما نیاز به شریک عاقلی داشته و عقل و احساس را با هم در این مسئله دخالت می دهید.

انبه
اگر انبه را دوست دارید به راحتی می شود به شما اتکا کرد. شخصی هستید با ایده های روشن و غالبا درست و اثر گذار. از اینکه درگیر مسائلی بشوید که نیاز به تلاش ذهنی شدید دارد لذت می برید و با شریک خود به ملایمت و آرامی رفتار می کنید. سعی می کنید با زندگی خود بسازید و چنانچه نیاز به قوی بودن را احساسا می کنید آن را در جایی دیگر می جویید.

گیلاس
چنانچه گیلاس میوه محبوب شماست زندگی همیشه به شیرینی که در نظر دارید خود را به شما نشان نمی دهد. فراز و فرود در زندگیتان زیاد است. بویژه در موقعیت های حرفه ای و کاری. شما همیشه و در هر پروژه ای کمی پول به دست می آورید و نه به مقدار زیاد. ذهنی فعال و خلاق داشته و غالبا به دنبال چیزهای نو هسید. شما شریکی صمیمی و وفادرا هستید اما اثر گذاشتن بر احساسات شما کار ساده ای نیست. خانه تان برای شما به منزله بهشت است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارید که در منزل باشید و دوستان افراد خانواده و آشنایان شما را دوره کنند.

انگور سیاه
در صورتیکه به انگور سیاه علاقمندید به طور کلی آدمی مودب و خوش رو هستید اما گاهی اوقات سریع و به شدت عصبانی می شوید هر چند به همان سرعت عصبانیت شما فرو کش می کند. از زیبایی ها به هر شکل که باشند لذت می برید. بسیار محبوب و مورد علاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور و شوق فراوانی به زندگی دارید و از هر کای که می کنید لذت می برید اعم از لباس پوشیدن خوردن و خوابیدن. شریک شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از همه آنچه که به او می دهید لذت ببرد.

هلو
درست مانند هلو شما از عصاره زندگی لذت می برید. فردی رک گو و صریح اللهجه بوده و روشی دوستانه دارید و این نکات به جذابیت روحتان می افزاید. در بخشش و فراموش کردن نظیر ندارید و برای دوستی ها ارزش زیادی قائل هستید. حس استقلال طلبی در شما بسیار قوی است و این امر از شما فردی راستگو ساخته است. عاشقی ایده آل صبور صمیمی و یک رنگ هستید. با این حال به هیچ وجه دوست ندارید احساسات خود را در ملاء عام بروز دهید.

گلابی
شما که دوستدار گلابی هستید، چنانچه فکر خود را معطوف به انجام کاری می کنید می توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید که نتیجه تلاش هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه های مفید ذهنی لذت برده و دنباله رو آن هستید کمی خجالتی به نظر می رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی که به دنبال شریک زندگی هستید به هوش سرشار دید وسیع و دل دریایی اش بیش از دیگر موارد اهمیت می دهید.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما ,



موفقیت به سبک بيل گيتس
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1014
نویسنده : منو تو
10 نكته براي شروع يك کسب و کار جديد
 
موفقیت به سبک بيل گيتس
 

از همان سال‌هاي اول مدرسه اين آرزو شكل مي‌گيرد؛ آرزوي داشتن شغلي كه دوستش داريد و در آن احساس توانمندي مي‌كنيد  اما كمتر كسي است كه در دنياي بزرگسالي‌اش به اين آرزوي كودكي برسد. بعد از دانشگاه و ورود به بازار كار، با جدي‌تر شدن زندگي و نيازهاي مالي، افراد تمام سعي‌شان را براي فراموش‌كردن آرزوي‌شان و جدي‌تر زندگي كردن به خرج مي‌دهند. براي كساني كه با دغدغه‌هاي بسيار كار مي‌كنند، داشتن كسب و كاري كه بيشترين آرامش را به آن‌ها بدهد آنقدر دور از دسترس به‌نظر مي‌رسد كه برايش هيچ تلاشي نمي‌كنند. رسيدن به آرزوها كار هركسي نيست اما اگر به‌دنبال چيزي مي‌گرديد كه به زندگي‌تان معنا بدهد و شما را از نظر خودتان ارزشمندتر كند، بايد از همين لحظه آرزوهاي‌تان را بازيابي كنيد و مسير زندگي‌تان را به آن‌ها پيوند بزنيد. باور كنيد همه آدم‌هاي موفق هم از همين نكات ابتدايي شروع كرده‌اند.



   چگونه شروع كنيد؟

«دوست داشتم روزي يك نويسنده شوم». اين جمله‌اي است كه ما هر روز از زبان آدم‌هاي اطرافمان به شكل‌هاي مختلف مي‌شنويم. برخي از آن‌ها دوست دارند نويسنده شوند، برخي‌ها ورزشكار و بعضي‌ها هم آرزو دارند آشپزي حرفه‌اي باشند اما واقعيت اين است كه تا زماني كه به قصد انجام اين كار از جا بلند نشويد، چند خطي ننويسيد، غذايي درست نكنيد يا سراغ ورزش نرويد آرزوي‌تان محقق نخواهد شد. رسيدن به آرزوها شايد يك شبه اتفاق نيفتد اما تا زماني كه با جديت براي شروع كردنش اقدام نكرده‌ايد، نمي‌توانيد اميدي براي رسيدن به آن داشته باشيد. به جاي آرزو كردن، از همين لحظه براي برآورده كردن آرزوي‌تان تلاش كنيد و به جاي مي‌خواستم، مي‌خواهم را به كار ببريد. براي شروع مي‌توانيد فهرستي از آرزوهاي‌تان را مشخص كنيد و باتوجه به توانايي‌هاي‌تان مشخص كنيد كه چه راهي را قرار است آغاز كنيد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , بیل گیتس , کارآفرینی , خلاقیت , ایده پردازی , کسب و کار ,



شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1112
نویسنده : منو تو

شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه


به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و شخصیت خودتان را محک بزنید.

1. دریا را با کدام یک از تیره، شفاف، سبزویژگی های زیر تشریح می کنید؟
آبی ، گل آلود

2. کدام یک از اشکال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث

3.
فرض کنید در راهرویی راه می روید. دو در می بینید، یکی در ۵ قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو و هر دو در نیز باز هستند. کلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است، آیا آن را برمی دارید؟
بله، خیر

4.
این رنگ ها را ترجیح می دهید چگونه اولویت بندی شوند؟
قرمز، آبی، سبز، سیاه و سفید


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه ,



تعداد صفحات : 6
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد