پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گـزارش تصویـری از کاخ و مـوزه نیــاوران
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1391
بازدید : 629
نویسنده : منو تو

گـزارش تصویـری از کاخ و مـوزه نیــاوران

کاخ نیاوران، واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران، کاخ اصلی در مجموعه نیاوران به حساب می‌آید که در میدان نیاوران تهران واقع شده است. به نقل از ویکی پدیا؛ عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷ﻫ.ش، با طرحی ایرانی آغاز گردید و با وقفه‌ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید. در زمان فتحعلیشاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران قرار داشت که در زمان محمدرضا پهلوی تخریب و کاخ نیاوران بجای آن ساخته شد.

این بنا با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه احداث و در ابتدا به عنوان محلی برای پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شد، اما پس از پایان ساخت به محل سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش اختصاص یافت. بنای کاخ نیاوران را که بیشتر از معماری ایرانی و تلفیقی از هنر پیش و پس از اسلام الهام گرفته بود را محسن فروغی طراحی کرده است. همچنین گچبری توسط استاد عبداللهی، آینه‌کاری توسط استاد علی‌اصغر و کاشی‌کاری نمای خارجی توسط استاد ابراهیم کاظم‌پور انجام شده است.




 



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: گـزارش تصویـری , کاخ , مـوزه نیــاوران , عکس های کاخ پهلوی ,



دهکـده ای فوق العـاده زیبـا در شـمال ایـران
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1391
بازدید : 603
نویسنده : منو تو

دهکـده ای فوق العـاده زیبـا در شـمال ایـران

اگر در طول تابستان فرصت نکردید به یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا سفر کنید، فرصت را از دست ندهید و تا پاییز به پایان نرسیده، به سراغ ییلاق مازیچال بروید. مازیچال منطقه ای است در 17 کیلومتری کلاردشت که تا اواخر شهریور سکونتگاه ییلاقی روستاییان و دامداران منطقه است. در مازیچال این فرصت را دارید که در نبود آب لوله کشی، برق و حتی آنتن تلفن همراه یک زندگی بسیار متفاوت از زندگی شهر را تجربه کنید. به همین دلیل بهتر است برای یک اقامت حداقل یک روزه در منطقه برنامه ریزی کنید.

می‌گویند نامگذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. بدینصورت که در گویش مردم محلی، مازی به معنی درخت بلوط است و چال هم اشاره به گودال یا دره ای دارد که محل رویش درختان ماز و یا بلوط بوده است. بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته اند.

مازیچال منطقه ای است ییلاقی در شمال غرب کلاردشت که شامل روستاهای دراسرا، سی بن و کاظم کلا می شود. قسمت های پایین دست مازیچال جنگلی و ارتفاعات آن کوهستانی است. دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از قدیم مازیچال محلی بوده که دامداران روستاهای عباس آباد تنکابن دام هایشان را از مسیرهای خاکی جنگلی برای چرای ییلاقی به مازیچال می آوردند. به همین دلیل در ماه های گرم سال مسیرهای منتهی به مازیچال پر از گوسفند می شود.

اگر شب در مازیچال بمانید، می توانید روشنایی های دشت عباس آباد و نشتارود را به راحتی از اینجا ببینید. جغرافیای خاص آن منطقه باعث شده در زمان بارندگی مازیچال پر از ابر شود. این ابرها گاهی تا نیمه جنگل هم پایین می آیند و به همین دلیل وقت بارندگی مازیچال، زیباترین زمان ها برای سفر است. در مازیچال در طول شبانه روز چندین بار هوا دگرگون می شود؛ از آفتاب بسیار تند تا باران های شدید ...

چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه‌ها و کوه‌ها در این منطقه به گونه‌ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می‌شود که هر لحظه شکل‌های زیبایی به خود می‌گیرند. در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می‌دهد. در سفر به این منطقه لباس و تجهیزات کامل برای هر گونه هوایی همراه داشته باشید. منطقه مازیچال جزء مناطق شکار و تیراندازی ممنوع سازمان محیط زیست استان مازندران است.


زیبایی‌های چشم‌نواز این روستا را از نگاه دوربین سروش خطابی تماشا کنید:








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: دهکـده ای فوق العـاده , شـمال ایـران , عباس آباد , نشتارود ,



عجیـب ترین رستـورانـهای جـهان !
نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391
بازدید : 646
نویسنده : منو تو


عجیـب ترین رستـورانـهای جـهان !


در دنیایی که در آن زندگی می کنیم همه چیز می تواند عجیب به نطر برسد، حتی رستوران! بطوریکه برخی از رستورانها در سراسر دنیا با نوع لباس پوشیدن و یا نوع غذاهایی که سرو می کنند، سعی دارند تا خود را به هر قیمتی بیشتر از پیش معروف کنند. نمونه ای از این رستورانها را در ادامه می
بینید:


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: عجیـب ترین رستـورانـهای جـهان , samrt lidz نگهدارنده جادویی غذا , ,



تصاویـری برگزیـده از مناظـر زیبـای جـهان
نوشته شده در چهار شنبه 14 تير 1391
بازدید : 566
نویسنده : منو تو

تصاویـری برگزیـده از مناظـر زیبـای جـهان















:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـری برگزیـده از مناظـر زیبـای جـهان , احضار ارواح در 6دقیقه , ,



هتـلی متـفاوت و جـالب ساختـه شـده از یـــخ !
نوشته شده در چهار شنبه 14 تير 1391
بازدید : 576
نویسنده : منو تو

هتـلی متـفاوت و جـالب ساختـه شـده از یـــخ !

یــخ، هر چند در زمستان چندان طرفدار ندارد اما دستاوردی برای ساخت یک هتل زیبا و شگفت انگیز در استان کبک (کانادا) است که این هتل علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های اصلی کانادا در فصل زمستان بشمار می رود، در طول زمستان بیش از نیم میلیون توریست را به خود جذب می کند.

این هتل در محیطی حدود سه هزار متر مربع و با استفاده از 15 هزار تن برف و بیش از 500 هزار تن یخ تشكیل شده و با توجه به اینكه مصالح بكار رفته در این هتل یخ و برف هستند هر ساله با آغاز زمستان طراحی این هتل را تغییر می دهند كه بیش از یکماه زمان لازم دارد. این هتل دارای 40 اتاق است كه با دكوراسیون كاملا یخی ساخته شده اند. از دیوارها و مجسمه های حک شده بر روی آنها، ستون ها و قوس سقف ها، لوسترهای خیره کننده گرفته تا مبلمان و تختخواب ها همه از یخ درست شده اند.

این هتل یخی که امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند در واقع یک نمایشگاه است. زیبایی‌ها در این هتل که همگی با یخ خلق شده‌اند دیدنی است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه در کیسه خواب‌های خود و همینطور تشک های گرم با پوست گوزن شمالی شب را به صبح می رسانند. علاوه بر این امکانات دیگری از قبیل : چند رستوران و کافی شاپ، سالن سینما، موزه و یک گالری هنری با مجسمه های یخی، کلیسایی کوچک برای مراسم عروسی، حمام آبگرم و سونا حتی شومینه در این هتل به چشم می خورند. جهت اطلاع شما دوستان عزیز پرشین استار از جمله جاذبه های دیگر برای مهمانان این هتل عجیب اینست که افراد ساکن در آن می‌توانند روزها در اطراف آن به اسکیت روی یخ و حتی بکمک سگ ها به سورتمه سواری بپردازند که آن هم خالی از لطف نیست.

اینگونه هتل‌های یخی که در سوئد نیز وجود دارد با الگوی خانه‌های اسکیموها و از آب رودخانه‌ها ساخته می‌شوند. طرح اولیه این هتل‌ها از روی خانه‌های اسکیموها که طراحی آسانی هم دارند به فکر سازندگان آن رسید. برای ساخت اتاق این هتل‌ها، مقادیر زیادی آب رودخانه‌ها را به شکل یخ در آورده و طرح اتاق‌های هتل را به آنها می‌دهند. ساخت این هتل‌ها ممکن است تنها ۵ یا ۶ هفته به طول بینجامد اما وقتی بهار از را می‌رسد این اتاق‌های یخ زده، آب می‌شوند تا زمستان سال بعد که بار دیگر بنا شوند. بیشترین مکان‌هایی که هتل‌های یخی در آنجا بنا می‌شوند مناطق دور افتاده است که ساخت هتل‌های بزرگ به صرفه نیست. از سوی دیگر گردشگران دیگر برای صرف تعطیلاتشان به دنبال مکان‌های شلوغ نیستند و ساخت این هتل‌ها با جذابیتی که دارد می‌تواند آنها را حتی در فصل سرما به دل طبیعت بکشاند. گفتنی است اولین هتل یخی در سوئد و در کنار رودخانه "تورن" بنا شد که این شیوه جذب توریسم بعنوان یکی از ابتکارات سوئدی ها بشمار می رود.











:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: هتـلی متـفاوت و جـالب ساختـه شـده از یـــخ , صابون ريز اتوماتيك Soap Magic داراي چشم الكترونيكي , ,



هتـلی بی نظیـر در کـف اقیـانوس !
نوشته شده در چهار شنبه 14 تير 1391
بازدید : 587
نویسنده : منو تو

  هتـلی بی نظیـر در کـف اقیـانوس !

تصور کنید قدم به ساختمانی می‌گذارید و وقتی وارد آسانسور می شوید، به جای اینکه به سمت بالارفته و نمایی وسیع از شهر و یا ساحل دریا دیده شود، به عمق ۶۰ متری زیر آب بروید و با ماهیانی که در آب جابجا می‌شوند روبرو ‌شوید! نه این یک فیلم یا رمان تخیلی اوایل قرن بیستم نیست و قرار نیست به یک پایگاه مخفی در اعماق آب بروید؛ این هتلی است که یک گروه طراح قرار است در دبی و در سواحل خلیج فارس به آن رنگ واقعیت ببخشند.

به نوشته مجله معماری؛ یک شرکت سوئیسی با نام دی.او.تی (deep ocean technology) به تازگی طرح هتلی آبی دیسکی شکل خود را برای ساخت در دبی به تصویب رسانده‌اند که نیمی از این هتل یعنی ۲۱ طبقه از آن در اعماق آب خواهد بود و نیم دیگر آن بر روی آب ساخته خواهد شد.

البته این اولین باری نیست که ایده ساخت چنین هتلی مطرح می‌شود اما در مرتبه گذشته که اتفاقا باز هم در دبی مطرح شده بود، طرح کاملا راکد شده و پروژه آغاز نشد. با وجود فناوری بکار رفته در ساخت این هتل و لذت و استفاده انسان‌ها از آن، به نظر چنین بنایی باعث بیشتر شدن تخریب محیط زیست خواهد شد.

 








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: هتـلی بی نظیـر در کـف اقیـانوس , هتل ارواح 100% واقعي , از هتلي كه در تسخير ارواح است چيزي مي دانيد؟ , ,



10 مــوزه بــرتــر دنیــا
نوشته شده در سه شنبه 6 تير 1391
بازدید : 634
نویسنده : منو تو

10 مــوزه بــرتــر دنیــا

انگیزه‌های مختلفی می‌تواند گردشگران را برای دیدن یك منطقه ترغیب كند. آثار تاریخی؛ جاذبه‌های طبیعی یا ویژگی‌های انسانی یك منطقه، یا حتی نوع ساختار تكنولوژیك و وجود امكانات رفاهی می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای سفر گردشگران باشد. در این میان دیدن مواردی عجیب و كمی خارج از عرف زندگی روزمره نیز جاذبه‌ای است كه با اضافه شدن به هر یك از موارد بالا می‌تواند ظرفیت گردشگری آن منطقه را افزایش دهد.

در كل فلسفه ماهیت وجودی موزه‌ها مبتنی بر مواردی از قبیل حفظ و نگهداری شایسته از اشیای موجود در آن و همچنین ارائه مجموعه‌ای دیدنی و جذاب به گردشگران و بازدیدكنندگان در كنار ارائه اطلاعات كافی و علمی به آنهاست. موزه می‌تواند در بردارنده آثار تاریخی، طبیعی، حیات وحش، انسان‌شناسی یا علم و تكنولوژی باشد. موزه‌ها همواره یكی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران در سفر به مناطق مختلف محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی 10 موزه برتر دنیا به انتخاب پایگاه اینترنتی Ask Men Become A Better Man می‌پردازیم که امیدواریم بپسندید.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: 10 مــوزه بــرتــر دنیــا , گردنبندمدل ده فرمان اصل ,



بازدید : 540
نویسنده : منو تو

تصاویـری از دیـدگاه دو گـردشگـر خـارجی از ایـران

به نقل از دویچه‌وله؛ هارتموت نیمان (Hartmut Niemann) صاحب یک آژانس گردشگری در شهر گوتینگن آلمان بیش از ۳۰ سال است که علاقمندان آلمانی را به تماشای ایران می آورد. نیمان نخستین بار در تابستان سال ۱۳۵۸ به ایران سفر کرد. او حتی در سال‌های جنگ ایران و عراق نیز مسافر راه ایران بود. در طول این سال‌ها او تصاویر زیادی را از گوشه و کنار ایران تهیه کرده که بخشی از آن‌ها در زیر قابل مشاهده است.







  










:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـری از دیـدگاه دو گـردشگـر خـارجی از ایـران , ,



رستوران های عاشقانه در سراسر جهان
نوشته شده در شنبه 12 خرداد 1391
بازدید : 536
نویسنده : منو تو

رستوران های عاشقانه در سراسر جهان











:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: رستوران های عاشقانه در سراسر جهان , ,



زیبـاترین و دیدنی ترین آبشـارهای جـهان !
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 669
نویسنده : منو تو

زیبـاترین و دیدنی ترین آبشـارهای جـهان !


آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا ارتفاع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد. رودهایی که در مناطق کوهستانی جاری اند، آبشارهای متعدد دارند. آبی که در امتداد دامنه جاری است، از روی قطعه سنگ‌ها و لبه‌های سنگی زیادی می‌گذرد و آبشارهای کوچکی تشکیل می‌دهد. در مناطق ساحلی به‌ندرت آبشار دیده می‌شود اما اگر رود از ارتفاعی به دریا بریزد، در آن محل نیز آبشار تشکیل خواهد شد.

نمایش خیره کننده و پر سروصدای سرازیر شدن آب در مقابل نور خورشید، تشکیل رنگین کمان دیدنی و جذابیت های متفاوت آن، آبشارها را از زیبایی های دیگر طبیعت مستثنی نموده است ... در ادامه ایمیل تصاویر برخی از آبشارهای جذاب دنیا را مشاهده می کنید :


 



 

 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبـاترین و دیدنی ترین آبشـارهای جـهان , ,



۱۰ مکان زیبا و رمانتیک جهان
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1391
بازدید : 651
نویسنده : منو تو

۱۰ مکان زیبا و رمانتیک جهان

ساحل پیزمو در نزدیکی لس‌آنجلس،‌ روی یکی از سواحل آمریکا که کم‌ترین توسعه را داشته واقع شده است. فکر می‌کنید با این اوصاف منطقه خلوتی است؟ اما در واقع تابستان‌ها ۵۰ هتل در این منطقه پر از بازدیدکننده می‌شوند.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: مکان های رمانتیک جهان , مکان های زیبا , ساحل پیزمو , سیسیل مکان رمانتیک , دریاچه گاردا ,



تصاویر شهر دیدنی پاریس
نوشته شده در یک شنبه 7 خرداد 1391
بازدید : 630
نویسنده : منو تو
تصاویر شهر دیدنی پاریس


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر شهر دیدنی پاریس , ,



بازدید : 579
نویسنده : منو تو
این مکان ها را در زمان تعطیلات خود از دست ندهید

ایرانی ها از دیدن این کشورها بیشتر لذت می برند

سنگاپور یکی از زیباترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است. کشوری که آرامش در آن حرف اول را می زند و به نسبت مالزی برای ما ایرانی ها گران تر است.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: مالزی , سنگاپور , گردشگری ,



زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 581
نویسنده : منو تو

زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو


مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس و زیبایی زندگی در مناطق استوایی بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری مالدیو را دارند؛ بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو , ,



بازدید : 522
نویسنده : منو تو

دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان

برای زندگی انتخاب شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، براساس جدیدترین گزارش رفاه در سال 2012 که توسط مشاورین املاک نایت فرانک لندن و سیتی بانک ارائه شده است، لندن درصدر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. همچنین در میان این شهرها نام دوبی نیز به چشم می خورد. دوبی تنها شهر خاورمیانه است که نامش در میان بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی قرار گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان برای زندگی انتخاب شد , دبی , برج العرب , ,



بازدید : 592
نویسنده : منو تو



بازدید : 520
نویسنده : منو تو



گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390
بازدید : 607
نویسنده : منو تو

گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی

برج العرب نام هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد که ستون بندی های این هتل تا ۴۰ متر زیر دریا می‌باشد. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند. صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقع بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند.

این هتل دارای ۶۰ طبقه‌ است و معمار آن Atkins Middle East می‌باشد. برج العرب بلندتر از برج ایفل است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است. با امکانات منححصر بفردی که دارد، تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست. رستوران المهارا (به معنی صدف) در برج العرب در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد. برج العرب برای مدتی نماد دوبی بود و هنوز می‌توان اثر آن را در پلاک‌های قدیم امارت دوبی دید. اما پس از مدتی دوبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد ...







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی , دبـی , بـرج العـرب , ,



یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا
نوشته شده در دو شنبه 3 بهمن 1390
بازدید : 622
نویسنده : منو تو

یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا

هتل و تفریح‌گاه فایرمونت یکی از مکان‌های دیدنی شهر بنف در کاناداست. شهر بنف که در میان رشته‌کوه راکی واقع شده نام شهری توریستی واقع در پارک ملی بنف در ایالت آلبرتا، کانادا است. این پارک ملی تحت نظارت سازمان یونسکو و یکی از قدیمی ترین هتل ها را در خود جای داده است. این در حالیست که در میان کسانی که به محیط زیست علاقمندند بعنوان محلی برای گذراندن یک تعطیلات لوکس شناخته می شود.









:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا , ,



عجيب‌ ترين رستوران‌هاي جهان
نوشته شده در شنبه 23 دی 1390
بازدید : 855
نویسنده : منو تو

دوست داريد وسط يخ‌ها غذا بخوريد يا در دل آتش‌فشان؟

عجيب‌ ترين رستوران‌هاي جهان


«سفر بدون مزه كردن غذاهاي محلي آنجايي كه به آن سفر كرده‌ايد بي‌معني است.» اين نصيحت پدربزرگ‌هاست كه معمولا هم به آن عمل مي‌كنيم اما گاهي بعضي از رستوران‌ها را نه به خاطر غذاهاي‌شان بلكه به خاطر محيط و ويژگي‌هاي محلي و شرايط خاص‌شان انتخاب مي‌كنيم. موارد زير رستوران‌هايي هستند كه همه مراجعان آن‌‌ها را به خاطر عجيب و غريب بودن‌شان انتخاب كرده‌اند، در واقع اين فهرست «عجيب‌وغريب‌ترين» رستوران‌هاي جهان است.




 
 رستوران اسكاي،‌ صوفيه،‌ بلغارستان

رستوران پرنده


وقتي شما مي‌توانيد در يك هواپيماي پارك شده در زمين شام بخوريد، شايد بتوانيد در يك ميز رفته به آسمان هم شام بخوريد. اين فرصتي است كه در رستوران اسكاي براي شما فراهم شده است؛ اين رستوران در واقع از يك ميز و 12 تا 16 صندلي تشكيل شده است؛ همه وسايل پذيرايي از شما و مهمانان‌تان روي ميز چيده مي‌شود و بعد ... بعد شما و ميز و صندلي‌ها به آسمان مي‌رويد! در واقع يك جرثقيل شما و ميزتان را بلند مي‌كند و در نتيجه شما مي‌توانيد در فاصله 50متري از زمين شام‌تان را نوش‌جان كنيد. حالا اين ايده در بسياري از نقاط جهان به كار گرفته شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: رستوران های عجیب جهان , عجیب ترین رستوران ها , رستوران , گردشگری ,



تعداد صفحات : 4
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد