پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همه فواید دانستن 2 زبان
نوشته شده در دو شنبه 15 خرداد 1391
بازدید : 704
نویسنده : منو تو

همه فواید دانستن 2 زبان

مغز یك فرد دوزبانه مانند رادیویی است كه به طور همزمان 2 كانال را پخش می‌كند. ممكن است كه در حال صحبت كردن به یك زبان باشید اما مغزتان همیشه آماده است تا از زبان دوم‌تان نیز استفاده كنید.
 

 


 

اگر دو یا چند زبانه باشید، مغز شما می‌تواند بگوید ممنونم، thankyou، gracias، merci، arigato. اما منفعت‌های دانستن زبان خارجی فقط در همین نكته‌ها خلاصه نمی‌شود.دوزبانه بودن مختص به سن خاصی نیست، از خردسالی گرفته تا دوران میانسالی. دانستن زبان‌های خارجی می‌تواند، باعث بالا رفتن توجه، تمركز، فعالیت مغز و حافظه شود. علاوه بر این، برخی از تحقیقات نشان داده‌اند، افراد دوزبانه دیرتر دچار اختلالات مغزی مثل «آلزایمر» می‌شوند.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: زبان خارجه , دو زبانه , فواید داشتن 2 زبان ,



3 راه برای تقویت حافظه و هوش شما !
نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391
بازدید : 632
نویسنده : منو تو

3 راه برای تقویت حافظه و هوش شما !

فرض كنیم شما خوب ورزش می‌كنید و درست هم غذا می‌خورید تا بدن سالمی داشته باشید اما یادتان باشد همین رویه را باید برای تقویت مغز خود نیز به كار بگیرید. از این برنامه پیروی كنید تا حافظه بهتر، خلاقیت بیشتر و استرس كمتری داشته باشید.
 



با توجه به پیشرفت‌های فوق‌العاده در تكنولوژی‌های مرتبط با اسكن كردن، پزشكان حالا می‌دانند مغز یك نفر چطور كار می‌كند. دكتر مورالی دوریس‌وامی، متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: «راستش كمی ترسناك است ولی ما واقعا می‌توانیم ببینیم كه مغز چطور برای امتحان آماده می‌شود، موقع وزنه زدن چه عملكردی دارد یا این‌كه انجام فلان كار برای مغز شما مفید است یا باعث تخریب آن می‌شود. در طول زندگی شبكه‌های عصبی شما به‌طور مرتب مسیرهای ارتباطی خود را بر مبنای رژیم غذایی، شغل، ورزش و عادات اجتماعی شما بازسازی می‌كنند. با توجه به این قابلیت فوق‌العاده مغز در تغییر ساختار و عملكرد خود، شما مي‌‌توانید به حداكثر فیتنس مغزی خود دست پیدا كنید.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: تقویت حافظه , باهوش شوید , هوشتان را زیاد کنید , حافظه ,



چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 888
نویسنده : منو تو

اگر از گفتن «خسته‌ام» و «حال ندارم» خسته شده‌ايد...

چرا همیشه خسته و بی حال هستیم؟


يكي از 5 مشكل اصلي زنان

در سال 2010، در مطالعه‌اي گسترده در سرتاسر آمريكا از دختران و زنان اين كشور خواسته شد تا 5 دغدغه اصلي خود در مورد سلامت و مشكلات جسمي و روحي خود را نام ببرند. جالب اين‌كه «خستگي مفرط و مزمن» يكي از اين 5 مورد بود. (موارد ديگر عبارت بودند از مشكلات مربوط به دوره‌هاي ماهانه، بهترين غذاهاي در دسترس براي داشتن تغذيه سالم، مشكلات تيروئيد و مشكلات روان‌شناسي مربوط به ارتباط با جنس مخالف.) همين مسئله مي‌تواند اهميت پرداختن به موضوعي به نام خستگي را آشكار كند. شما در اين مطلب در مورد علت‌هاي احتمالي خستگي و چگونگي برخورد با آن‌ها اطلاعات لازم را كسب خواهيد كرد.





وقتي سوخت بدن‌تان تمام مي‌شود

تيروئيد غده‌اي پروانه‌اي شكل در گردن است كه هورمون‌هايي ترشح مي‌كند كه مسئول تنظيم سوخت و ساز بدن هستند. چه تيروئيد پركار باشد و چه كم‌كار، شما احساس خستگي و ضعف و كمبود انرژي خواهيد داشت. دكتر ساندرا فراي هوفر، پروفسور طب داخلي در دانشگاه پزشكي آتلانتا توضيح مي‌دهد: «اگر تيروئيد شما كم‌كار باشد بدن شما كمتر مواد‌غذايي را خواهد سوزاند و آن را به انرژي تبديل مي‌كند. در واقع اين حالت مثل موتوري است كه نمي‌تواند بنزين را بسوزاند، در حالتي هم كه تيروئيد شما پركار باشد بدن تمام منبع انرژي خود را مصرف مي‌كند. اين حالت مثل اتومبيلي است كه موتور آن تمام بنزينش را بسوزاند و خاموش شود.» مشكلات تيروئيد در زنان شايع‌تر است اما توضيحي در اين مورد وجود ندارد. دكتر حسين قريب، پروفسور طب داخلي در مايوكلينيك در روچستر مي‌گويد: «اين مورد هنوز يك راز است، يك راز بزرگ شايد ناشي از ژنتيك باشد يا هورمون‌ها، هنوز نمي‌توان در اين مورد نظر قطعي داد.»



 چه كار كنيم:

با يك آزمايش خون و درصورت نياز اسكن غده تيروئيد (يا سونوگرافي آن) مي‌توان مشكل تيروئيد را متوجه شد و درمان مناسب براي آن را تجويز كرد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی , کم خوابی , اضطراب , خستگی , انرژی , خواب , خواب آلودگی , کم خونی ,



نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 1215
نویسنده : منو تو

یک بررسی جدید نشان می دهد حرکت اسپرم در مردانی که مقادیر متوسطی ورزش انجام می دهند، از مردانی که فعالیت جسمی کمتر یا بیشتری دارند، بهتر است.
 


حرکت اسپرم به معنای توانایی شناکردن آن و حرکت به سوی تخمک است که عامل مهمی در باروری محسوب می شود.



به گزارش هلث دی در این تحقیق که به وسیله پژوهشگران در دانشگاه یاماگوچی در ژاپن انجام شده است، 215 مرد که نمونه های اسپرم و اطلاعات درباره میزان فعالیت جسمی شان را در اختیار گذاشته بودند، بررسی و براساس میزان فعالیت جسمی شان به 3 گروه تقسیم شدند: میزان های بالا، متوسط و کم ورزش. مردانی با میزان ورزش متوسط بیشترین میانگین حرکت اسپرم را داشتند و کمترین شمار مردان با حرکت اسپرم کمتر از 40درصد در این گروه بودند (3/14 درصد). در 31 درصد مردان در گروه ورزش با میزان کم و 27 درصد در گروه مردان با میزان بالای ورزش، کمتر از 40 درصد اسپرم متحرک داشتند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرم , حرکت اسپرم , ورزش , مردان , تولید مثل , تخمک ,



ماهواره برای کسی سلامت و زیبایی نمی آورد!
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 951
نویسنده : منو تو
داستان استانداردهای محصولات ماهواره ای
 
ماهواره برای کسی سلامت و زیبایی نمی آورد!
کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید.
 

با استفاده از کرم موبر دائمی... برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، مصرف قرص های... آرتروز، پوکی استخوان و درد مفاصل را از بین می برد و غضروف های از دست رفته را بازسازی می کند. 88 درصد کسانی که از کوتاهی قد رنج می برند در آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و اخیرا آسیا با استفاده از قرص های افزایش قد... به قامت دلخواه خود رسیده اند و... بدون شک این جمله ها برایتان آشنا هستند زیرا در هر روز آنها را در تبلیغات محصولاتی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شوند، می شنوید. البته شاید شنیدن جمله «دارای تاییدیه از FDA» بلافاصله بعد از ذکر این جمله ها متقاعدتان کرده باشد که با محصولاتی معجزه گر، منحصر به فرد و مورد تایید سازمان های معتبر آشنا شده اید که می توانند موهای زائد را از بین ببرند.



کوتاه قدها را بلندقد، چاق ها را لاغر و لاغرها را چاق کنند و در یک کلام همه مشکلات زیبایی آدم ها را از بین ببرند. واقعا شما جزو افرادی هستید که این حرف ها و مهم تر از آن داشتن تاییدیه های مختلف از سازمان های معتبر جهانی را باور می کنید؟! نگران نباشید، هیچ کس انتظار ندارد شما بدون دانستن واقعیت های تولید و توزیع داروها و مکمل های غذایی جواب قاطعی به سوال بالا داده باشید. برای گفتن یک «نه» قاطع یا یک «بله» محکم به سوال بالا اول باید اطلاعاتی درباره روند تولید داروها و مکمل های غذایی و مراحل گرفتن مجوزهای قانونی لازم برای توزیع آنها داشته باشید.



FDA چطور مجوز می دهد؟

محصولات دارویی یا مکمل های غذایی برای توزیع شدن در هر کشوری اول باید به تایید سازمان های نظارتی غذا و بهداشت آن کشور برسند. در این بین بین خطر بودن مصرف دارو یا مکمل برای افراد و تطبیق داشتن ادعاهای تولیدکننده با عملکرد واقعی آن از جمله ویژگی هایی هستند که در فرایند دادن مجوز بررسی می شوند.




:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: استاندارد , محصولات ماهواره ای , ماهواره , FDA , مجوز , سلامت , زیبایی ,



مردان هم سرطان سینه می گیرند؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1105
نویسنده : منو تو

مردان هم سرطان سینه می گیرند؟


مردان هم ممكن است دچار سرطان سينه شوند. البته نوع توده سرطاني در آن‌ها به‌دليل نوع بافت سينه مردان، متفاوت است و احتمال خطر ايجاد آن هم به‌مراتب كمتر از خانم‌هاست، با اين حال بهتر است مردان هم عوامل خطر ايجاد سرطان سينه  و راه‌هاي پيشگيري از آن را بدانند. به‌طور كلي ساز و كار اصلي ايجاد سرطان سينه در مردان، كم شدن سطح هورمون‌هاي مردانه، يا افزايش ميزان هورمون‌هاي زنانه است.





سن خطرناک مردان

بالا رفتن سن عامل بسيار مهمي در ايجاد سرطان سينه در مردان است. مطابق بررسي‌ها، ميانگين سن مرداني كه سرطان سينه براي آن‌ها تشخيص داده شده، حدود 68 سال است.





 اگر در خانواده تان سابقه دارد...

 اين عامل براي مردان هم مثل زنان مطرح است. از هر 5 مرد مبتلا به سرطان سينه، يك نفر فاميل زن يا مرد داشته كه به اين بيماري مبتلا بوده است.






 
جهش‌هاي ژنتيك

 جهش در ژن موسوم به BRCA2، يك زمينه مهم ژنتيك براي ابتلا به سرطان سينه را در زنان مي‌سازد. بررسي‌ها نشان داده كه از هر 10 مرد مبتلا به سرطان سينه، يك نفر اين جهش ژنتيك را داشته است. نكته مهم اين‌كه سن ابتلا به بيماري در افراد با زمينه ژنتيك مثبت، پايين‌تر از ساير افراد جامعه، يعني زير 60 سال است.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: سرطان سینه مردان , سرطان سینه , سینه درد , سینه , سرطان , عوامل سرطان ,



در خانه‌ تان دريا درماني كنيد
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1275
نویسنده : منو تو

در خانه‌ تان دريا درماني كنيد

اگر چه در فصل تابستان به سر مي‌بريم و فراغت بيشتري براي سفر به شهرهاي شمالي كشور داريم، با وجود اين خانواده‌هايي هستند كه به‌دليل مشغله زياد كاري امكان سفر ندارند و دسترسي آن‌ها به منابع آب معدني محدود است؛ اين گروه مي‌توانند تكنيك‌هاي دريادرماني را در حمام خانه خود و با كمك وان حمام تجربه كنند.

پاكسازي با سنگ نمك


براي اين منظور كافي است با تهيه سنگ نمك دريايي و قرار دادن آن درون وان حمام شرايط مشابه آب دريا را در حمام خانه خود ايجاد كنيد و با دراز كشيدن در وان حمام به‌مدت 15 تا 20 دقيقه از فوايد آن بهره‌مند شويد. دراز كشيدن و حمام كردن با اين آب با تاثير گذاشتن بر جريان گردش خون علاوه بر آن‌كه به پاكسازي بدن از اخلاط و مواد موذي كمك مي‌كند، مي‌تواند به بهبود عملكرد اندام‌هاي دروني مانند دستگاه گوارش كمك ‌كند. افرادي كه 3 بار در هفته از اين حمام استفاده كنند به‌زودي خواهند ديد كه احساس سبكي و نشاط زيادي در بدن‌شان مي‌كنند.

مشكل دستگاه گوارش را باحمام رفع كنيد


به اعتقاد بسياري از درمانگران طب سنتي هند، يكي از بهترين شيوه‌ها براي درمان يبوست حمام كردن با آبي است كه نمك دريايي درون آن قرار گرفته است. افرادي كه دچار كندي عملكرد دستگاه گوارش هستند با نشستن درون آب يا شناور شدن در آبي كه نمك دريايي در آن قرار گرفته مي‌توانند اين مسئله را درمان كنند. در حقيقت قرار گرفتن در اين آب كمك مي‌كند تا علاوه بر عملكرد روده‌ها در دفع مواد زائد و درمان يبوست، هضم و جذب مواد‌غذايي نيز به نحو بهتري انجام شود.

آبرساني با جلبك‌هاي دريايي


درمانگران طب سنتي هند و چين تاثير گياهان دريايي و جلبك‌هاي دريايي در آبرساني به پوست را بي‌نظير مي‌دانند. اين درمانگران معتقدند كه جلبك‌ها و گياهاني كه در اعماق دريا رشد مي‌كنند به جهت داشتن املاح معدني لازم مي‌توانند آبرساني مفيدي را به صورت موضعي به سلول‌هاي پوست ارائه دهند. اين گياهان دريايي امروزه به صورت صنعتي توسط بسياري از كارخانه‌هاي فرآورده‌هاي بهداشتي و درماني در اختيار درمانگران و عموم مردم قرار مي‌گيرد. از طرفي برخي از افرادي كه در نزديكي دريا زندگي مي‌كنند مي‌توانند از اين گياهان دريايي به عنوان ماسك استفاده كنند. تنها بايد توجه داشته باشند كه اين جلبك‌ها و گياهان از مناطقي كه با آلودگي‌هاي زيست محيطي تحت تاثير قرار نگرفتند، تهيه كنند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: دریا درمانی , آب درمانی , پاکسازی , دستگاه گوارش , طب سنتی ,



حقوقی که عامل مرگ است!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1037
نویسنده : منو تو

حقوقی که عامل مرگ است!



محققان دانشگاه «نوتردام» متوجه شدند، تا يك هفته بعد از دريافت حقوق ميزان مرگ و مير در بين اعضاي جامعه به‌طور قابل توجهي بالا مي‌رود. از مهم‌ترين دلايل مرگ در اين دوره مي‌توان به حملات قلبي، تصادفات رانندگي و سوء مصرف مواد‌مخدر اشاره كرد.بعد از دريافت حقوق، مردم به‌طور ناخودآگاه فعال‌تر مي‌شوند، بيشتر براي غذا خوردن بيرون مي‌روند، بيشتر خريد مي‌كنند و به همين دليل زمان بيشتري را هم صرف رانندگي مي‌كنند.برخي از اين فعاليت‌ها به‌طور طبيعي خطر مرگ را افزايش مي‌دهند. براي مثال، مصرف غذاهاي چرب رستوران‌ها مي‌تواند باعث حمله قلبي شود يا رانندگي كردن بيشتر مي‌تواند منجر به تصادفات مرگبار شود.

افزايش ناگهاني فعاليت بدني بعد از دريافت حقوق كه معمولا با رفتن به خريد و حمل بسته‌هاي سنگين همراه است هم مي‌تواند خطر حمله قلبي را به‌خصوص در بين سالمندان افزايش دهد.يك هفته بعد از شروع ماه جديد كه مصادف با دوران پرداخت حقوق است، ميزان مرگ و مير هم در بين سالمندان و هم در بين جوانان به طرز شگفت انگيزي افزايش پيدا مي‌كند. نگراني بابت پرداخت قبض‌ها و فرا رسيدن موعد پرداخت چك‌ها هم از مواردي است كه در اين دوران به افزايش تعداد مرگ و مير بر اثر بيماري‌هاي قلبي دامن مي‌زند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: حقوق , حقوق گرفتن , مرگ , سکته ,



تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد