پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تصاویـر دیدنی مـاه در نزدیک‌ترین فاصـله با زمیـن
نوشته شده در چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391
بازدید : 552
نویسنده : منو تو


تصاویـر دیدنی مـاه در نزدیک‌ترین فاصـله با زمیـن


ماه هر ساله یک بار در نزدیک‌ترین فاصله از کنار زمین عبور می‌کند و تصاویر شگفت‌انگیزی را در آسمان بیشتر کشورهای جهان پدید می‌آورد که امسال هم در 6 می 2012 بزرگترین و درخشان ترین ماه کامل درحالی که این همسایه آسمانی ما از نزدیکترین مدار زمین عبور می کرد در نقاط مختلف جهان قابل مشاهده بود.

کارشناسان اظهار داشته اند که این ماه کامل بیش از 14 درصد بزرگتر و بیش از 30 درصد روشن تر از سایر مواقع سال بوده است چرا که از 356 هزار کیلومتری زمین عبور کرده است که این فاصله 24 هزار کیلومتر نزدیک تر از میانگین این فاصله نسبت به زمین بوده است. فاصله ماه از زمین در طول سال متغیر است چرا که ماه یک مدار بیضی شکل و نه یک مدار دایره ای را طی می کند.

ماه کامل در نتیجه نزدیکی و هم محور شدنش با زمین و خورشید به افزایش جزر و مد دریاهای زمین منتهی می شود. از این پدیده با عنوان حضیض یاد می شود و به معنای قرار گیری ماه در نزدیکترین نقطه به مدار زمین است. آخرین باری که ابرماه مشاهده شد روز 19 مارس سال گذشته بود که 386 کیلومتر نزدیکتر از ماه کامل امسال بوده است در حالیکه ابرماه سال آینده فاصله دورتری نسبت به ماه امسال خواهد داشت.


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر دیدنی مـاه در نزدیک‌ترین فاصـله با زمیـن , ,



پـای صحبـت سیـروس مقـدم
نوشته شده در چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391
بازدید : 654
نویسنده : منو تو


پركارتـرین كارگـردان دهه‌ی 80

از حذفیـات "پلیـس جوان" تا ایـده‌های روزنامه‌ای


سیروس مقدم کارگردان ایرانی، فیلم‌نامه‌نویس، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، مشاور تولید و نقاش است. او در بخش کارگردانی مجموعه های تلویزیونی، سریال هایی چون: به سوی افتخار (۱۳۷۵)، روزهای زندگی (۱۳۷۷-۱۳۷۸)، مسافر (۱۳۷۹)، پلیس جوان (۱۳۸۰)، دریایی‌ها (۱۳۸۱)، عروج (۱۳۸۱)، بانویی دیگر (۱۳۸۳)، مزرعه کوچک (۱۳۸۴)، ریحانه(۱۳۸۴)، نرگس (۱۳۸۵)، پرواز در حباب (۱۳۸۵)، اغماء (۱۳۸۶)، پیامک از دیار باقی (۱۳۸۷-۱۳۸۶)، روز حسرت (۱۳۸۷)، رستگاران (۱۳۸۸)، چاردیواری (۱۳۸۸-۱۳۸۹)، زیر هشت (۱۳۸۹)، پایتخت (۱۳۸۹-۱۳۹۰)، تا ثریا (1390)، چک برگشتی (1391) را در کارنامه خود دارد.

سیروس مقدم بعد از ساخت سریال "چك برگشتی" در ماراتون نوروزی 91 سیما، حالا به گفته‌ی خودش استراحت می‌كند و روزنامه و فیلمنامه می‌خواند. دفتر كار او پر از روزنامه‌های مختلف روز است كه مقدم را در انتخاب سوژه‌های به‌روز اجتماعی كه با زندگی مردم آمیخته شده یاری می‌كند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: پـای صحبـت سیـروس مقـدم , به سوی افتخار (۱۳۷۵) , روزهای زندگی (۱۳۷۷-۱۳۷۸) , مسافر (۱۳۷۹) , پلیس جوان (۱۳۸۰) , دریایی‌ها (۱۳۸۱) , عروج (۱۳۸۱) , بانویی دیگر (۱۳۸۳) , مزرعه کوچک (۱۳۸۴) , ریحانه(۱۳۸۴) , نرگس (۱۳۸۵) , پرواز در حباب (۱۳۸۵) , اغماء (۱۳۸۶) , پیامک از دیار باقی (۱۳۸۷-۱۳۸۶) , روز حسرت (۱۳۸۷) , رستگاران (۱۳۸۸) , چاردیواری (۱۳۸۸-۱۳۸۹) , زیر هشت (۱۳۸۹) , پایتخت (۱۳۸۹-۱۳۹۰) , تا ثریا (1390) , چک برگشتی (1391) , ,



باغهای زیبای گـلهای لالـه در هلنـد و ایران
نوشته شده در چهار شنبه 26 ارديبهشت 1391
بازدید : 658
نویسنده : منو تو

باغهای زیبای گـلهای لالـه در هلنـد و ایران




باغ لاله "کوکن هوف" در هلند


تصاویر زیر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ در حقیقت تصاویری از باغ‌های لاله Keukenhof (کوکن هوف) در هلند و در اواسط فصل رویش لاله‌هاست که بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می ‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند.

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. مکانی که امروزه در هلند با نام Keukenhof شناخته می شود اولین بار در قرن 15 در میان جنگل‌های دست نخورده و به صورت تپه‌های شنی کوچک کشف شد. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شدند و امروزه هم این محل بعنوان یکی از قطب های گردشگری هلند محسوب می شود. در این محل نیز بزرگ ترین زمین‌های زیر کشت گل‌های لاله وجود دارد. حضور در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و تمام افرادی که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.












:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: باغهای زیبای گـلهای لالـه در هلنـد و ایران , گل لاله , ایران , هلند , باغ گل , ,



15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر
نوشته شده در دو شنبه 25 ارديبهشت 1391
بازدید : 733
نویسنده : منو تو

  15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :

( یعنی خود ما ! )
 


این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست!

شاید هیچ چیز عذاب‌آور‌تر از نشستن پشت کامپیوتر و تماشای لوگوی ویندوز 7 و انتظار برای بوت شدن ویندوز نباشد. اما اگر منصف باشیم لپ‌تاپ بیچاره شما زمان خیلی بیشتری را در انتظار شما می‌ماند تا کاری را انجام دهید.

خوشبختانه با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید. من برای آن که مزایای اوورکلاک کردن خودتان را نشان دهم، کرونومتر را جلوی خودم قرار داده‌ام و زمانی که با هر کدام از ترفندها ذخیره می‌کنید را ثبت می‌کنم.

پس شما هم با ما همراه شوید و ترفندهای صرفه‌جویی در زمان که در زیر آمده‌اند را دنبال کنید.  

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر , ,



دیـدنی های جـالب از گوشـه کنـار جـهان
نوشته شده در دو شنبه 25 ارديبهشت 1391
بازدید : 460
نویسنده : منو تو

  دیـدنی های جـالب از گوشـه کنـار جـهان


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیـدنی های جـالب از گوشـه کنـار جـهان , ,



جدیدترین مدل های مو برای خانم ها
نوشته شده در دو شنبه 25 ارديبهشت 1391
بازدید : 586
نویسنده : منو تو

جدیدترین مدل های مو برای خانم ها


:: موضوعات مرتبط: زنان , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: جدیدترین مدل های مو برای خانم ها , دلایل ریزش مو در خانم ها , ,



چگونـه شـادتر زنـدگی کنیـم؟
نوشته شده در یک شنبه 24 ارديبهشت 1391
بازدید : 644
نویسنده : منو تو



در این مقاله به نقش "فعالیت‌های اجتماعی" در حفظ سلامت، از جمله سلامت مغز می‌پردازیم. چراکه انسان از لحاظ جسمی به گونه ای آفریده شده که نیازمند و ناگزیر به در گیر بودن و مشغول بودن است. در واقع انسان زمانی یک زندگی سالم و طولانی خواهد داشت که در حال فعالیت باشد. هر عضوی که به کار گرفته نشود، از بین خواهد رفت. این در حالی است که انسان امروز ارزشی بیش از اندازه برای "راحتی و آسایش" قائل شده که بخش زیادی از مشکلات و بیماری‌ها ناشی از همین راحت طلبی است. راحتی بیش از اندازه و بی‌تحرکی نه تنها کسالت بار است، بلکه به بی‌تحرکی مغز هم می‌انجامد. بد نیست بدانید که جرج برنارد شاو در سن ۷۰ سالگی جایزه نوبل را برد. بنجامین فرانکلین تعدادی از بهترین آثار خود را در ۸۴ سالگی نوشت و پیکاسو در دهه ۸۰ زندگی قلم بر بوم گذاشت. پس برای آنکه بتوانید در اوج توانایی و در بهترین شرایط جسمی و روانی بسر برید، باید در میدان کار و عمل باشید.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: چگونـه شـادتر زنـدگی کنیـم , ,



بازدید : 462
نویسنده : منو تو

مشعـل بـازی‌های المپیـک ۲۰۱۲ لنـدن
در یـونان روشن شد

پنج شنبه گذشته طی مراسم ویژه ای در تپه باستانی المپیا در یونان مشعل بازیهای المپیک تابستانی 2012 لندن روشن شد. مشعل المپیک 2012 لندن توسط "اینو منه‌گاکی" بازیگر یونانی طی مراسمی در معبد هرا کنار استادیوم باستانی بازی‌های المپیک روشن شد. به گزارش مهر و به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، با برگزاری مراسمی ویژه مشعل این دوره از بازیهای المپیک در روز پنج شنبه (۱۰ می – ۲۱ اردیبهشت) با حضور صدها خبرنگار و شخصیت ورزشی در یونان روشن شد. لرد کو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های لندن، و ژاک روخه، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک یونان در مراسم حضور داشتند.

بر این اساس، این مراسم همزمان با تابش نخستین اشعه های خورشید در تپه باستانی که معبد المپیا یونان روی آن واقع است، برگزار شد. مشعل بازیهای المپیک پس از عبور از شهرهای مختلف یونان روز هفدهم می (28 اردیبهشت) به استادیوم پاناتینایکو آتن منتقل میشود و با آغاز سفر ۷۰ روزه خود پس از ورود به بریتانیا در سراسر این کشور توسط ۸ هزار نفر حمل خواهد شد.

ورزشگاه مذکور جایی است که نخستین بازیهای المپیک مدرن در سال 1896 در آنجا کلید خورد. قرار است مشعل المپیک از اینجا روانه لندن شده و 70 روز دیگر آغازگر بازیهای 2012 در این شهر باشد. مشعل المپیک در این مسیر از بیش از 1000 شهر کوچک و بزرگ اروپایی عبور خواهد کرد. گفتنی است تاریخ برگزاری آئین آغاز بازیهای المپیک 2012 لندن روز 27 جولای (6 مرداد 1391) است.






:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: مشعـل بـازی‌های المپیـک ۲۰۱۲ لنـدن در یـونان روشن شد ,



ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا مبارک
نوشته شده در یک شنبه 23 ارديبهشت 1391
بازدید : 520
نویسنده : منو تو

تقدیم به همه مادران و همسران

سرشار از عشق و ایثار و محبت






مادر ای والاترین رویای عشق

مادر ای دلواپس فردای عشق

مادر ای غمخوار بی همتای من

اولین و آخرین معنای عشق

زندگی بی تو سراسر محنت است

زیر پای توست تنها جای عشق

مادر ای چشم و چراغ زندگی

قلب رنجور تو شد دریای زندگی



تکیه گاه خستگی هایم توئی

مادر ای تنهاترین ماوای عشق

یاد تو آرام می سازد مرا

از تو آهنگی گرفته نای عشق

صوت لالائی تو اعجاز کرد

مادر ای پیغمبر زیبای عشق

ماه من پشت و پناه من توئی

جان من ای گوهر یکتای عشق



دوستت دارم تو را دیوانه وار

از تو احیاء شد چنین دنیای عشق

ای انیس لحظه های بی کسی

در دلم برپا شده غوغای عشق

تشنه آغوش گرم تو منم

من که مجنونم توئی لیلای عشق





مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من
گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند.
گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد.
گاهِ بیماری ام، طبیبی بودی که دردم را می شناسد و درمانم می کند.
گاهِ اندرزم، حکیمی آگاه که به نرمی زنهارم دهد.
گاهِ تعلیمم، معلمی خستگی ناپذیر که حرف به حرف دانایی را در گوشم زمزمه می کند.
گاهِ تردیدم، رهنمایی راه آشنا که راه از بیراهه نشانم دهد.
مادر تو شگفتی خلقتی، تو لبریز از عظمتی؛ تو را سپاس می گویم و می ستایمت.

مادران و همسران خوب و با عطوفت ایرانی،

روزتان مبارک

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: مادران خوب و با عطوفت ایرانی , روزتان مبارک , ,



زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 554
نویسنده : منو تو

زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو


مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس و زیبایی زندگی در مناطق استوایی بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری مالدیو را دارند؛ بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو , ,



بازدید : 631
نویسنده : منو تو

آغـازبکار نمایـشگاه بیـن‌المللی خـودرو

نیویـورک 2012

نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک در امریکای شمالی که یکی از بزرگترین نمایشگاه های ماشین در دنیا محسوب می شود، دومین نمایشگاه بزرگ خودروی آمریکا بعد از نمایشگاه دیترویت است که هرساله اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل میلادی در شهر نیویورک آمریکا برگزار می شود و امسال نیز از 6 آوریل 2012 برپا شد و تا یک شنبه 15 آوریل ادامه خواهد داشت.

قدمت برگزاری سالیانه این نمایشگاه بین المللی ماشین به سال 1900 میلادی برمی گردد و هر ساله مشهورترین خودروسازان از سراسر جهان آخرین دستاوردها و محصولات خود را که در همان سال عرضه می شوند و یا خواهند شد را در این نمایشگاه رونمایی می کنند بطوریکه نمایشگاه نیویورک در کنار نمایشگاههای لس‌آنجلس، دیترویت و شیکاگو جزو معتبرترین نمایشگاههای خودرو در آمریکا و جهان محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه خودروسازانی از قبیل تویوتا، شورولت، فیسکر، مزدا، هوندا، بی.ام.و، فولکس‌واگن، لامبورگینی، مک‌لارن، كرایسلر، ائودی، لکسوس، ولوو و پورشه در نمایشگاه امسال تولیدات آینده خود را که شامل جدیدترین امکانات روز دنیا می باشد را در معرض دید عموم قرار داده اند.

 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس ماشین , ,
:: برچسب‌ها: آغـازبکار نمایـشگاه بیـن‌المللی خـودرو نیویـورک 2012 , تویوتا , شورولت , فیسکر , مزدا , هوندا , بی , ام , و , فولکس‌واگن , لامبورگینی , مک‌لارن , كرایسلر , ائودی , لکسوس , ولوو , پورشه , ,



منـم زیبــا
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 580
نویسنده : منو تو

منـم زیبــا


که زیبا بنده ام را دوست میدارم

تو بگشا گوش دل پروردگارت با تو میگوید

ترا در بیکران دنیای تنهایان


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , شعر , ,
:: برچسب‌ها: شعر از زنده یاد سهراب سپهری , ,



چی میشد اگه این هالیوودی ها پشمالو بودند ؟!
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 536
نویسنده : منو تو



تصاویر جالب و دیدنی با تکنیک HDR
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 569
نویسنده : منو تو

  تصاویر جالب و دیدنی با تکنیک HDR


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس گرافیکی , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر جالب و دیدنی با تکنیک HDR , ,



بازدید : 494
نویسنده : منو تو

دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان

برای زندگی انتخاب شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، براساس جدیدترین گزارش رفاه در سال 2012 که توسط مشاورین املاک نایت فرانک لندن و سیتی بانک ارائه شده است، لندن درصدر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. همچنین در میان این شهرها نام دوبی نیز به چشم می خورد. دوبی تنها شهر خاورمیانه است که نامش در میان بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی قرار گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان برای زندگی انتخاب شد , دبی , برج العرب , ,



شعـری طنـز برای تسکیـن درد کنـکوری ها !
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 557
نویسنده : منو تو

شعـری طنـز برای تسکیـن درد کنـکوری ها !


امروزه کنکور برای هر جوانی یک کابوس بزرگ محسوب می شود، هر چند از چند سال پیش زمزمه هایی از حذف کنکور در شبکه های مختلف خبری شنیده شد اما از آنجا که خیلی از پروژه ها در این مملکت سرو تهش به حرف تمام میشه، این وعده هم هنوز عملی نشده و همچنان تعداد زیادی از جوانان هموطن با استرس کنکور هر شب خود را سر میکنند. در این رابطه شعری طنز در گل آقا منتشر شده که خوندنش برای شما دوستان خالی از لطف نیست :


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , طنز , شعر , ,
:: برچسب‌ها: شعـری طنـز برای تسکیـن درد کنـکوری ها , ,



10 دروغـی که تا امـروز بـاور کرده ایـم!
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 424
نویسنده : منو تو

10 دروغـی که تا امـروز بـاور کرده ایـم!

حکایت من و مدرسه و دروغ، حکایت من است و شب کویر و ستاره. اما ظاهرا چرخه یکسان بوده و اساتید نیز هر از چندی دروغی را به اذهان خام ما می بسته اند که دانستن آنها جدای از یادآوری خاطرات شیرین و سخت گذشته، مزید نمکی است بر دردهای چوب و شلنگ (همدردی مجدد با دهه پنجاه و شصتی ها).

1. نیوتن جاذبه را به خاطر افتادن سیب بر روی سرش کشف کرد !

این داستان را همیشه در مدرسه ها می شنیدیم که نیوتن عزیز زیر درخت سیب نشسته بوده و سیبی که در همان اثنا روی سرش می افتد او را به فکر می اندازد و نهایتا قانون جاذبه توسط او کشف می شود. اما واقعیت این است که خود نیوتن هیچگاه این داستان را مطرح نکرده است و این داستان چندین دهه پس از کشف قانون نیوتن و بعد از مرگ وی بر سر زبانها افتاد. شاید این داستان را باید بزرگترین دروغی که در مدرسه ها به ما گفته اند نام گذاشت.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: 10 دروغـی که تا امـروز بـاور کرده ایـم , ,



این ایمیل بوی گل می دهد ...
نوشته شده در جمعه 21 ارديبهشت 1391
بازدید : 468
نویسنده : منو تو



خانـه ای کاملا وارونـه در اتریـش !
نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391
بازدید : 433
نویسنده : منو تو

خانـه ای کاملا وارونـه در اتریـش !

خانه ی مشهور به وارونه که به یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری در اتریش تبدیل شده، را می توان یک اثر هنری نامید چراکه در عین وارونه بودن خانه ای کامل بوده و تمامی تجهیزات یک خانه را داراست. بدلیل طبیعی بودن این اثر در نگاه اول به نظر می رسد که این خانه به وسیله گردباد و طوفان به این شکل در آمده است.

ساخت این خانه وارونه 8 ماه زمان برده است و طراح آن و بازدید کنندگان معتقدند که بی نظیر ترین خانه وارونه دنیا محسوب می شود چرا که آنقدر طبیعی ساخته شده که گاهی تصور می شود که آنها دارند برعکس می بینند!

درب ورودی این خانه از پنجره زیر شیروانی ساختمان می باشد. یکی دیگر از طرافتهای این ساختمان واروونه آثار و بقایای پِی ساختمان است که از دور مشاهده شده و تصور واقعی بودن را برایمان چند برابر می کند.

در تصاویر زیر می بینید که حتی اتاق کودکان به هم ریخته شده و با ظرافت خاصی اشیا به سقف متصل شده است. همچنین یک ماشین در پارکینگ وجود دارد که به شکل ماهرانه واروونه شده است. شومینه و تلویزیون واقع در نشینمن این خانه نیز واقعی بوده و قابل استفاده می باشد و دودکش شومینه در زمین تعبیه شده است.






:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: خانـه ای کاملا وارونـه در اتریـش , ,



زندگی عاشقانه رایانه ای !
نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391
بازدید : 569
نویسنده : منو تو

زندگی عاشقانه رایانه ای !


1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم افزار باشیم نه سخت افزار.

2.
در سایت زندگی، همیشه لینکِ (Mohabbat) داشته باشیم و هیچگاه برای این سایت، فیلتر نگذاریم.

3.
برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر "ع"، "ش" و "ق" استفاده کنیم.

4.
هیچگاه قفل سی دی قلب مردم را نشکنیم. که "تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‏باشد".

5.
چنانچه در کاری شکست خوردیم آن را "shut down" نکنیم بلکه آن را "restart" کنیم.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , کالکشن عاشقانه , دانستنی های عاشقانه , ,
:: برچسب‌ها: زندگی عاشقانه رایانه ای , ,