پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان
نوشته شده در دو شنبه 12 دی 1390
بازدید : 758
نویسنده : منو تو

۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان

شاید خیلی از ما توان مالی و وقت لازم برای دیدن زیبایی‌های طبیعت در سراسر دنیا را نداشته باشیم اما به مدد اینترنت می‌توان تمام زیبایی‌های دنیا را با چند کلیک ساده تماشا کرد که در راستای معرفی مکان‌های دیدنی دنیا در این ایمیل شما دوستان پرشین استار را به دیدن تصاویری از 10 مکان رمانتیک دنیا همراهی می کنیم ...

1. ساحل اورگان (Oregon coast)
بخش دست‌نخورده ساحل جنوبی اورگان،‌ زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. در عکس زیر قسمتی از خط ساحلی صخره‌ای این ساحل که ساحل بندون نام دارد را می‌بینید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بابت رستوران‌های زیبا و استراحتگاه‌های مجلل نگران نباشید.





2. سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا (San Francisco, California)
به این گل‌ها ترومپت فرشته گفته می‌شود که در میدان اتحاد سان‌فرانسیسکو،‌ پای مجسمه آزادی شکوفا شده‌اند. این میدان یکی از مراکز خرید مهم سان‌فرانسیسکو است. هوای معتدل و قیمت‌های مناسب در زمستان،‌ از این شهر یک مقصد خوب برای سفر به قصد خرید ساخته است.





:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان , جـا کفشـی بسیـار عالی Shoes Under , ,



بازدید : 796
نویسنده : منو تو

آشنـایی با گیـلان و دیـدنی های این استـان رویـایی


استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است. این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند. آب و هوای گیلان، معتدل مدیترانه‌ای و ناشی از آب و هوای کوهستانی البرز و دریای خزر است.


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آشنـایی با گیـلان و دیـدنی های این استـان رویـایی , تی تی سرا در دامنه های درفک , ,



بازدید : 811
نویسنده : منو تو

بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران

رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند./ یک وعده شام در رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری برای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان هزینه دارد.
 
 
رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند.
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران , ماسک بی نظیر کوچک کننده بینی , ,



چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1390
بازدید : 877
نویسنده : منو تو

قونیه ، مزار مولانا پایتخت معنوی ترکیه

چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟

قونیه شهری است مذهبی که در مرکز کشور ترکیه و در شمال استان آنتالیا و جنوب آنکارا واقع شده است. استان قونیه از لحاظ مساحت بزرگترین استان ترکیه به شمار می رود. جمعیت شهر قونیه بیش از یک میلیون نفر است. در قرن 13 میلادی، قونیه پایتخت علاءالدین کیقباد پادشاه سلجوقیان روم بود و این شهر به برکت حضور پدر مولانا ( سلطان العلماء بهاء ولد ) به یکی از مراکز تدریس علوم دینی تبدیل شد. بعد از فوت پدر، مولانا به وعظ و تدریس علوم دینی در مساجد و مدارس قونیه ادامه داد. دیدار شمس تبریزی مولانا را شوریده حال نمود و در وصل و هجران او دیوان کبیر را سرود. پس از ناپدید شدن شمس تبریزی، بنا به درخواست حسام الدین چلبی، مولانا مثنوی معنوی را به نظم درآورد. مولانا که از 14 سالگی به همراه پدر در قونیه سکنی گزیده بود در 17 دسامبر 1273 میلادی مصادف با 27 جمادی الاول سال 672 هجری قمری در سن 59 سالگی در قونیه وفات یافت. مقبره ی مولانا همه ساله زیارتگاه عاشقان طریقت می باشد و این شهر را همچنان زنده نگاه داشته است، به گونه ای که روزی پنج بار صدای اذان از گوشه و کنار و از مساجد متعدد، زیبا و قدیمی آن شنیده می شود.
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟ , اپل آی پاد شافل , MP3 Player , Apple , ,



جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید
نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390
بازدید : 830
نویسنده : منو تو

 جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups 1. جاده هراز

 

نام هراز را بارها و بارها شنیده اید. نامی که بیشترین خاطره شما را در جاده های شمال رقم می زند. اما پیشنهادی برای شما دارم که هراز را نه به عنوان یک جاده که به عنوان دنیایی پرماجرا در خاطرات سفری شما ثبت می کند. این بار که قصد شمال کردید، یك روز از برنامه‌تان را در خود جاده بگذرانید. در جاده‌ای كه سرشار از پدیده‌های طبیعی و جذاب است. هراز دارای جاذبه‌هایی مانند دره گل زرد،‌ آبشار ملك بهمن، آبگرم لاریجان، منظریه،‌ استله سر،‌ آبگرم بایجان و اسك است. هر كدام از این جاذبه‌ها پتانسیل میزبانی شمار زیادی از طبیعت‌گردان و گردشگران را داراست. شما هم اگر قصد سفر طولانی مدت ندارید، كوله‌هایتان را ببندید و جاده هراز را زیر پای خود میهمان كنید.

- دره گل زرد

این منطقه ییلاقی در شمال مبارك‌آباد و جنوب قله 3750 متری "گل زرد" است. دره گل زرد دره‌ای شمالی - جنوبی است كه ابتدای آن تنگ و اندكی سنگلاخی است كه در انتها بازتر شده و به زیرشیبهای تند قله می‌رسد. سرچشمه انتهای دره زیر شیبهای گل زرد، از زیباترین و مهمترین نقاط دیدنی این منطقه است. برای رسیدن به این نقطه 2 ساعت پیاده‌روی از روستای مبارك‌آباد كافی است.

- آبشار ملك بهمن

این آبشار بزرگ در بالای ده "شونادشت" در جاده هراز - شونادشت قرار دارد. در كنار این آبشار، قلعه بزرگ ملك بهمن مربوط به دوران ساسانی واقع است كه مجموعه آثار تاریخی و طبیعی را برای یك روز طبیعت‌گردی به وجود آورده است. باغهای موجود در مسیر دسترسی به آبشار نیز در فروردین ماه جلوه خاصی دارند. برای رسیدن به این آبشار از روستای شونادشت تنها 30 دقیقه زمان لازم است.

- آبگرم لاریجان

آبگرم "لاریجان" در حاشیه شمالی دره رودخانه هراز در جنوب قله دماوند قرار دارد. با اینكه دماوند، مهمترین كوه ایران، در این منطقه قرار دارد، اما سالانه هزاران طبیعت‌گرد برای استفاده از آب‌گرم لاریجان و دامنه‌های سرسبز البرز مركزی به این منطقه سفر می‌كنند.

 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید ,



پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس
نوشته شده در دو شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 858
نویسنده : منو تو

پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس

( زیبـاترین پـارک ملی اروپـا )


پارک ملی دریاچه پلیتوایس (Plitvice Lakes) که در کشور کرواسی و در مرز بوسنی و هرزگووین واقع شده اند از مشهورترین جاذبه های توریستی جهان بشمار می رود که در سال 1979 در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. تماشای این دریاچه ها که تقریبا در بین شهر پایتختی Zagreb و شهر ساحلی Zadar واقع شده اند، دارای جلوه های بی نظیری است. زیبایی و شکوه این پارک دارای 16 دریاچه ای است که توسط یک سری آبشار به یکدیگر متصل شده اند و در اعماق جنگلی مستقر شده اند که محل زندگی آهوهای کوهی، خرس ها، گرگ ها، گرازهای وحشی و گونه های نایابی از پرندگان می باشد.

مساحت این پارک حدود 300 کیلومتر است و این درحالیست که زنجیره ی دریاچه ها به بیش از 8 کیلومتر می رسد. اختلاف ارتفاع فراوانی نیز در زمین این پارک وجود دارد که در بلندترین نقطه به 1280 متر و در کوتاه ترین نقطه به 380 متر می رسد. اما اختلاف ارتفاع بین دریاچه ها تنها 135 متر است. بلندترین آبشار این پارک با 70 متر ارتفاع، Veliki Slap نامیده می شود. این پارک ملی یکی از مکانهای منحصربفردی است که با اینگونه مناظر شگفت انگیز، طبیعت اوج زیبایی‌اش را به نوع بشر می‌نمایاند و شاید بتوان این مکان‌ها را بهشت روی زمین نامید.







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس ,



گردشگری: یک آبشار از دو کشور + عکس
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 901
نویسنده : منو تو

گردشگری: یک آبشار از دو کشور + عکس

حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان.

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که در دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند و این آبشار نه چندان کهن، امروزه جاذبه دیدنی زیبایی است که خیلی ها را به سمت خود جلب می کند. مناطق اطراف این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که باوجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد.
 


آبشار نیاگارا در نزدیکی شهر تورنتوی کانادا و بوفالوی آمریکاست اما برای دیدن زیبایی های این آبشار باید از کانادا آن را دید. تورنتو شهری در کشور سردسیر کاناداست که پایتخت استان انتاریو به شمار می آید. این شهر بزرگ ترین شهر کانادا است که به همراه حومه آن حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد. همچنین طولانی ترین خیابان دنیا به نام خیابان یانگ در تورنتو قرار دارد که از کنار دریاچه انتاریو آغاز شده و به سمت شمال ادامه می یابد.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آبشار نیاگارا , نیاگارا , آمریکا , کانادا , گردشگری , دریاچه , رودخانه ,



گردشگری: زیبایی های زندگی در کنیا
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 903
نویسنده : منو تو

اینجا آفریقاست ...

گردشگری: زیبایی های زندگی در کنیا

جمهوری کنیا که در شرق قاره آفریقا قرار گرفته ‌است، با مساحت ۵۸۲۶۴۶ کیلومتر مربع (۲۲۴۹۶۱ مایل مربع) و پس از ماداگاسکار، چهل و هفتمین کشور وسیع دنیاست. پایتخت آن نایروبی است و مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم آن محسوب می‌گردند. همسایگان آن شامل کشورهای تانزانیا در جنوب، اوگاندا در غرب، سودان در شمال غربی، اتیوپی در شمال، سومالی در شمال شرقی می‌باشند و اقیانوس هند نیز در شرق آن واقع گردیده‌ است. با عبور خط استوا از کمربند میانی کنیا، مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی بسیار خشک و گرم است. اما مناطق ساحلی که در کنار اقیانوس هند قرار دارد آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. کنیا، کشوری با فرهنگهای متفاوت است. امروزه فرهنگ ماسای به خاطر صنعت توریسم بخوبی شناخته شده‌ است هر چند که فقط قبیله هایی کوچک هستند.
 
كشور كنیا در شرق آفریقا از معدود كشورهای قاره سیاه است كه نسبت به حیات وحش خود توجه نشان داده و اهمیت آن را در جلب توریست ها و در نتیجه كسب درآمد ارزی دریافته است. كنیا دارای پارك های ملی حیات وحش بسیاری است كه از آنها به خوبی در مقابل شكارچیان غیرقانونی و قاچاقچیان حیوانات محافظت می شود. در پارك های ملی كنیا می توان بسیاری از گونه های جانوران را مشاهده كرد كه نسل آنها در اغلب كشورهای آفریقایی منقرض شده است. پارک ملی حیات وحش زیبا و دل انگیز ماسایی مارا با مساحت 1510 کیلومتر مربع واقع در جنوب غربی کنیا و در فاصله 224 کیلومتری از نایروبی، بهترین، مهم ترین و پر بازدید کننده ترین پارک طبیعی حیات وحش کنیا و شاید جهان است. ماسایی مارا یک نام محلی میباشد که توسط ساکنان ماسایی این منطقه بر روی آن گذاشته شده و به معنی تک درختان در امتداد یکدیگر است. حد فاصل ماههای جولای تا آگوست بهترین زمان مشاهده حیوانات وحشی که به وفور در این منطقه زیست می نمایند است ولی بدلیل وجود بارندگی و آب کافی در طول سال ماسایی مارا زیستگاه انواع حیوانات می باشد. بازدید کنندگان این پارک طبیعی شانس نزدیک به صددرصدی برای مشاهده شیر، کرگدن سیاه، فیل، بوفالو و یوزپلنگ را خواهند داشت ضمن اینکه زرافه، گورخر، شترمرغ، گاو وحشی، انواع آهو و تمساح و... به وفور در مارا قابل مشاهده است که این زیستگاه بکر یکی از محبوب‌ترین صحنه‌های عکاسان، فیلمسازان و مستندسازان می‌باشد.
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آفریقا , کنیا , توریسم , گردشگری , جهانگردی ,



10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 918
نویسنده : منو تو


10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !

تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده ‌است. باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.







 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: 10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر , تخت جمشید , دیوار چین , اهرام مصر , تاج محل , ماچو پیچو , انگکور وات , شهر ممنوعه , معابد باگان پاگودا , معبد کارناک , تئوتیهواکان , ,



بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 925
نویسنده : منو تو

بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا


1. Golden Triangle Resort - Chiang Rai , Thailand
 
 


2. Murni's Villa - Ubud, Bali

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا , ,



زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 860
نویسنده : منو تو

زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام


زیبایی های ویتنام خصوصا خلیج هالونگ که یکی از زیباترین مناظر طبیعت در ویتنام است قابل توصیف نیست؛ سازه هایی از سنگ آهک، ارک های صخره ای، آب های شفاف، تالاب های خارج از دسترس، پرتگاه هایی با شیب تند، خلیج های کوچک آرامش بخش، غارهای وهم آور و هزاران جزیره کوچک زیبا که مجموعه ای از شگفتی ها را در خود جای داده اند.

خلیج Halong به معنای اژدهای نزول‌کرده خلیج کوچکی واقع در استان کوانگ نن در شمال شرقی ویتنام است که از نظر اجرایی به شهر هالونگ، شهرک کام فا و بخشی از ناحیه وان دون تعلق دارد. این خلیج در فهرست میراث جهانی یونسکو جای داشته و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. بطوریکه در سال ۱۹۹۴ منطقهٔ مرکزی خلیج هالونگ از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۹، بنیاد عجایب هفت‌گانهٔ جدید این خلیج را در فهرست نامزدهایش به‌ عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت دنیا وارد نمود.

از ویژگی‌های خلیج هالونگ وجود هزاران جزیره و کارستِ سنگ آهکی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون است. این جزیره همچنین مرکز منطقهٔ بزرگتری است که خلیج بای تو لونگ در شمال شرقی و جزیره‌های کات با در جنوب غربی را در برگرفته و همگی این مناطق از نظر زمین‌شناسی، جغرافیایی، ژئومورفولوژی، آب و هوا و خصوصیات فرهنگی شرایط یکسانی دارند. بنا بر پژوهش‌های تاریخی انجام‌گرفته، انسانِ پیش از تاریخ در حدود ده‌ها هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته است. خلیج هالونگ همچنین شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ ویتنام بوده و مصنوعات بسیاری در بای تو موت، غار دائو گو و بای چای کشف شده ‌است.

خلیج هالونگ مساحتی در حدود 1.553 کیلومتر مربع شامل 1.960 جزیرهٔ کوچک و عمدتاً سنگ آهکی را در بر می‌گیرد. مرکز این خلیج منطقه‌ای به مساحت ۳۳۴ کیلومتر مربع است که با دارا بودن ۷۷۵ جزیرهٔ کوچک از تراکم بالایی برخوردار است. سنگ آهکی که در این خلیج وجود دارد در طول ۵۰۰ میلیون سال و تحت شرایط و محیط‌های گوناگون شکل گرفته است. همچنین تکامل کارست‌های خلیج هالونگ در طی ۲۰ میلیون سال و تحت تأثیر آب و هوای مرطوب گرمسیری روی داده است. تنوع جغرافیایی محیط منطقه، تنوعی زیستی را به‌وجود آورده است که اکوسیستم‌های همیشه‌سبز گرمسیری، اقیانوسی و ساحلی را در بر می‌گیرد. خلیج هالونگ همچنین موطن ۱۴ گونهٔ گیاهی بومی و ۵۰ گونهٔ جانوری بومی است.






 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام ,



تصاویری از زیبائی های شهر تاریخی کاشان
نوشته شده در پنج شنبه 19 آبان 1390
بازدید : 955
نویسنده : منو تو

تصاویری از زیبائی های شهر تاریخی کاشان

شهر کاشان مرکز شهرستان کاشان است. شهرستان کاشان با وسعت ۹۶۴۷ کیلومترمربع و جمعیت ۳۳۵۷۸۵ نفر از شهرهای استان اصفهان بوده و از نظر جمعیت دومین شهرستان این استان به حساب می‌آید که در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر قرار دارد. این شهرستان از شمال به آران و بیدگل، از شمال غربی به شهر قم، از جنوب به نطنز و اردستان، از غرب به کوه کرکس و سیاه کوه و شهرستان محلات و اراک و از شرق به کویر مرکزی ایران محدود است. کاشان دارای چهار بخش (مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک) بوده و دارای پنج شهر (کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان کامو و برزک) می‌باشد.

کاشان از نظر جمعیت بیستم و در رده یازدهمین شهر صنعتی ایران قرار می‌گیرد که دلیل آن وجود کارخانجات متعدد فرش ماشینی (بیش از یکصد کارخانه)، کارخانه تولید ورق گالوانیزه و کارخانجات تولید قطعات خودرو و مونتاژ است. قدمت صنایع نساجی در این شهر به تولیدات شعربافی شامل مخمل بافی، زربافی و حریربافی برمی‌گردد که هم اکنون بیش از چند هزار نفر در کارخانجات نساجی مشغول به کار می‌باشند.

شهرت شهر کاشان بیشتر به واسطه گلاب و فرش دستباف و آثار باستانی و جاذبه‌های توریستی متعدد آن است. کاشان به دارالمومنین، شهر عقرب‌ها، دروازه کویر... مشهور است. از محصولات کشاورزی آن می‌توان به انواع غلات و میوه‌های فصلی اشاره نمود. کاشان دارای آثار تاریخی و دیدنی‌های بسیاری در تمام فصول سال است که از آن میان می‌توان به باغ فین، مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه عامری‌ها، خانه عباسی‌ها، خانه طباطبایی، خانه بروجردی، حمام سلطان امیراحمد و قبر شاه عباس صفوی... اشاره نمود.

تصاویری که در این ایمیل برای شما دوستان
پرشین استار در نظر گرفته شده نماهایی چشم نواز از شهر تاریخی کاشان است. البته برخی از اونها با تکنیک اچ دی آر گرفته شده که امیدوارم از دیدن اونها لذت ببرید.



باروی تاریخی سلجوقی




دیوار تاریخی سلجوقی




حمام سلطان امیراحمد




:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: تصاویری از زیبائی های شهر تاریخی کاشان ,



زیباترین مقاصد توریستی دنیا
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 990
نویسنده : منو تو

زیباترین مقاصد توریستی دنیا

عضی نقاط جهان تا حدی زیبا هستند که انسان با ورود به آن ها تصور می کند به شهر جادویی قصه ها وارد شده است. این شهرها با آب و هوای فوق العاده، طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری خود سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان هستند، گردشگرانی که از زندگی روزمره و ماشینی خود خسته شده اند و به دنبال مکانی برای تازه سازی خود هستند. در این مطلب مکان هایی را به شما معرفی می کنیم که توسط گردشگران به عنوان رویایی ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده اند.

 
1- گرین لند، دانمارک :
گرین لند نام یک منطقه خودمختاردر دانمارک است که با وسعت ۲٬۱۶۶٬۰۸۶ کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره جهان است و در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. پایتخت آن به زبان بومی نووک و به زبان دانمارکی گودت‌هاب نام دارد. نام گرینلند که به معنی «سرزمین سبز» یا «سبزستان» است. این کشور تا سده دهم میلادی برای اروپاییان ناشناخته مانده بود تا اینکه گروهی وایکینگ نروژی که در راه ایسلند بودند راه خود را گم کرده و به کرانه‌های گرینلند رسیدند. پیش از آمدن وایکینگ‌ها ساکنان گرینلند را مردم اسکیمو تشکیل می‌دادند. یکی از دلایل محبوب بودن گرینلند نزد گردشگران شفق های قطبی هستند که در آسمان شب گرینلند هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
 
 
 
 

2- ونیز ، ایتالیا :
ونیز شهری است در کشور ایتالیا که به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱، ۶۶۳ نفر مرکز ناحیه وِنِتو است. شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است. ونیز بصورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر می روند.
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: جهانگردی , توریست , توریسم , مکان های دیدنی , جهانگردی , گردشگری , اروپا , آسیا , اسکاندیناوی ,



سفر به مخوف ترین پایتخت جهان
نوشته شده در یک شنبه 15 آبان 1390
بازدید : 1017
نویسنده : منو تو

سفر به مخوف ترین پایتخت جهان

سال‌هاست که مردم کره شمالی، خود را قدرتمندترین کشور جهان، صاحب بزرگترین ارتش جهان و البته بزرگترین هتل جهان می‌دانند. این اما نتیجه سیاست‌های بسته حکومت کمونیستی این کشور است که برای مردمش رویایی از قدرتمندترین کشور جهان ساخته؛ مردمی که دریچه‌های بسیاری برای دیدن جهان ندارند و دنیای را از چشم سردمداران خود می‌بینند.
 
تصور عمومی اما حاکی از حس دلسوزی و ترحم نسبت به مردم کره شمالی است؛ مردمی که امکانات اولیه زندگی را ندارند، در شرایط امنیتی زندگی می‌کنند، تحریم‌های سنگین جهانی را تحمل می‌کنند و... ولی گزارش‌های رسیده از کره شمالی، خبر از چیز دیگری می‌دهد. مردمی که دیوانه‌وار حاکمان خود را دوست دارند، از جان و دل سختی‌ها را تحمل و وقت و توان خود را صرف حاکمان خود می‌کنند.
 
دختران جوانی که روزانه هشت ساعت در چهارراه‌های این کشور با علاقه نقش چراغ راهنما را بازی می‌کنند، چرا که استفاده از برق در این کشور محدودیت‌های دارد؛ کشاورزانی که با تجهیزات و ادوات قدیمی به سختی زراعت می‌کنند، چون دروازه‌های تکنولوژی به روی این کشور بسته است و قهرمانان ملی که که وقتی در جام جهانی سرود ملی‌شان پخش می‌شود، اشک شوق می‌ریزند، چرا که راهی برای سلام کردن به دنیا پیدا کرده‌اند. همه و همه نشان از این دارد که هرچند زندگی آنها در حباب کمونیسم تعریف شده، ولی دست کم خودشان از این زندگی راضی هستند.
 
کشوری که سالانه تنها به هشتصد نفر اجازه سفر به خاک خود را می‌دهد و مردمش حتی از داشتن تلفن همراه محرومند، چه برسد به اینترنت و اتصال به شبکه جهانی. این است که اگر عکاس یا خبرنگاری فرصت بازدید از این کشور را پیدا کند، هم سعادت بزرگی نصیبش شده تا بتواند گزارشی ناب از سوژه‌ای کمیاب را مخابره کند و هم جانش را کف دستش گرفته، چون اگر بخواهد کمی از روحیات جستجوگر ژورنالیستی خود را در خاک این کشور نشان دهد و سرک به هر گوشه‏ای بکشد، بی گمان سروکارش با دستگاه امنیتی این کشور است.
 
چندی پیش، «دیوید گاتنفلدر»، رئیس سرویس عکس بخش آسیای AP این فرصت را یافت تا تحت نظارت نیروهای امنیتی و به همراه شماری از روزنامه‌نگاران و عکاسان دولتی کره شمالی از بخش‌های از این کشور دیدار و گزارش تهیه کرد که در زیر بخشی از این تصاویر را می‌بینید:
 

نمایی از مرکز پیونگ یانگ، پایتخت مخوف کره شمالی

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: پیونگ یانگ , کره شمالی , عکس پیونگ یانگ , کره , عکس , تصویر , تحریم ,



زیباترین مقاصد توریستی دنیا
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1072
نویسنده : منو تو

زیباترین مقاصد توریستی دنیا

انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت
 
بعضی نقاط جهان تا حدی زیبا هستند که انسان با ورود به آن ها تصور می کند به شهر جادویی قصه ها وارد شده است. این شهرها با آب و هوای فوق العاده، طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری خود سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان هستند، گردشگرانی که از زندگی روزمره و ماشینی خود خسته شده اند و به دنبال مکانی برای تازه سازی خود هستند. در این مطلب مکان هایی را به شما معرفی می کنیم که توسط گردشگران به عنوان رویایی ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده اند.

1- کولمار، فرانسه:
این شهر فوق العاده زیبا و رویایی که در ایالت آلزاس فرانسه در شمال شرقی فرانسه قرار دارد به عنوان زیباترین شهر اروپا شناخته می شود. کولمار به دلیل وجود میدان ها، فواره ها و کانال های زیاد و زیبایی که دارد در بین گردشگران به ونیز کوچک معروف است. این شهر زادگاه فردریک بارتولدی سازنده ی مسمه آزادی است.
 
 
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: جهانگردی , توریسم , گردشگری , زیباترین مکان ها , دیدنی های دنیا , مکان های دیدنی ,



زیباترین مقاصد توریستی دنیا
نوشته شده در چهار شنبه 11 آبان 1390
بازدید : 1077
نویسنده : منو تو

زیباترین مقاصد توریستی دنیا

ما در جهانی زندگی می کنیم که هر گوشه ی آن زیبایی های خاص خود را دارد. در قسمت های قبلی توضیح دادیم که انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . بعضی از این مقاصد برای شما شناخته شده و بعضی از آن ها هم ناشناخته می باشد. با ما باشید تا با تعدادی دیگر از مکان های دیدنی و زیبای جهان آشنا شوید:
 
1- آبشارهای ایگوازو - برزیل، آرژانتین
آبشار ایگوآزو در کشور برزیل با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا به شمار می‌رود. این آبشار بر روی رود ایگوآزو واقع شده که از شهر کوریتیبای برزیل آغاز شده و پس از طی مسیر چند صد کیلومتری وارد مرز برزیل و آرژانتین می‌شود. ایگوآزو در سال 2009 به عنوان یکی از نامزد‌های عجایب هفت‌گانه‌ی طبیعت معرفی شد.
 
 
 
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیباترین مقاصد توریستی , عکس مکان های دیدنی , جهانگردی , گردشگری ,



تعداد صفحات : 4