پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
۱۰ مکان زیبا و رمانتیک جهان
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1391
بازدید : 679
نویسنده : منو تو

۱۰ مکان زیبا و رمانتیک جهان

ساحل پیزمو در نزدیکی لس‌آنجلس،‌ روی یکی از سواحل آمریکا که کم‌ترین توسعه را داشته واقع شده است. فکر می‌کنید با این اوصاف منطقه خلوتی است؟ اما در واقع تابستان‌ها ۵۰ هتل در این منطقه پر از بازدیدکننده می‌شوند.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: مکان های رمانتیک جهان , مکان های زیبا , ساحل پیزمو , سیسیل مکان رمانتیک , دریاچه گاردا ,



تصاویر شهر دیدنی پاریس
نوشته شده در یک شنبه 7 خرداد 1391
بازدید : 658
نویسنده : منو تو
تصاویر شهر دیدنی پاریس


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر شهر دیدنی پاریس , ,



بازدید : 606
نویسنده : منو تو
این مکان ها را در زمان تعطیلات خود از دست ندهید

ایرانی ها از دیدن این کشورها بیشتر لذت می برند

سنگاپور یکی از زیباترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است. کشوری که آرامش در آن حرف اول را می زند و به نسبت مالزی برای ما ایرانی ها گران تر است.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: مالزی , سنگاپور , گردشگری ,



زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391
بازدید : 609
نویسنده : منو تو

زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو


مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس و زیبایی زندگی در مناطق استوایی بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری مالدیو را دارند؛ بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبـاترین جـزایر و سـواحل جـهان در مـالدیـو , ,



بازدید : 551
نویسنده : منو تو

دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان

برای زندگی انتخاب شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، براساس جدیدترین گزارش رفاه در سال 2012 که توسط مشاورین املاک نایت فرانک لندن و سیتی بانک ارائه شده است، لندن درصدر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. همچنین در میان این شهرها نام دوبی نیز به چشم می خورد. دوبی تنها شهر خاورمیانه است که نامش در میان بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی قرار گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: دوبی از بهترین شهرهای مشهور جهان برای زندگی انتخاب شد , دبی , برج العرب , ,



بازدید : 613
نویسنده : منو تو



بازدید : 546
نویسنده : منو تو



گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390
بازدید : 637
نویسنده : منو تو

گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی

برج العرب نام هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد که ستون بندی های این هتل تا ۴۰ متر زیر دریا می‌باشد. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند. صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقع بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند.

این هتل دارای ۶۰ طبقه‌ است و معمار آن Atkins Middle East می‌باشد. برج العرب بلندتر از برج ایفل است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است. با امکانات منححصر بفردی که دارد، تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست. رستوران المهارا (به معنی صدف) در برج العرب در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد. برج العرب برای مدتی نماد دوبی بود و هنوز می‌توان اثر آن را در پلاک‌های قدیم امارت دوبی دید. اما پس از مدتی دوبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد ...







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: گوشـه ای از دیدنـی های بـرج العـرب در دبـی , دبـی , بـرج العـرب , ,



یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا
نوشته شده در دو شنبه 3 بهمن 1390
بازدید : 641
نویسنده : منو تو

یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا

هتل و تفریح‌گاه فایرمونت یکی از مکان‌های دیدنی شهر بنف در کاناداست. شهر بنف که در میان رشته‌کوه راکی واقع شده نام شهری توریستی واقع در پارک ملی بنف در ایالت آلبرتا، کانادا است. این پارک ملی تحت نظارت سازمان یونسکو و یکی از قدیمی ترین هتل ها را در خود جای داده است. این در حالیست که در میان کسانی که به محیط زیست علاقمندند بعنوان محلی برای گذراندن یک تعطیلات لوکس شناخته می شود.









:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: یک هتـل منـحصر به فرد در کـوه های کانـادا , ,



عجيب‌ ترين رستوران‌هاي جهان
نوشته شده در شنبه 23 دی 1390
بازدید : 877
نویسنده : منو تو

دوست داريد وسط يخ‌ها غذا بخوريد يا در دل آتش‌فشان؟

عجيب‌ ترين رستوران‌هاي جهان


«سفر بدون مزه كردن غذاهاي محلي آنجايي كه به آن سفر كرده‌ايد بي‌معني است.» اين نصيحت پدربزرگ‌هاست كه معمولا هم به آن عمل مي‌كنيم اما گاهي بعضي از رستوران‌ها را نه به خاطر غذاهاي‌شان بلكه به خاطر محيط و ويژگي‌هاي محلي و شرايط خاص‌شان انتخاب مي‌كنيم. موارد زير رستوران‌هايي هستند كه همه مراجعان آن‌‌ها را به خاطر عجيب و غريب بودن‌شان انتخاب كرده‌اند، در واقع اين فهرست «عجيب‌وغريب‌ترين» رستوران‌هاي جهان است.




 
 رستوران اسكاي،‌ صوفيه،‌ بلغارستان

رستوران پرنده


وقتي شما مي‌توانيد در يك هواپيماي پارك شده در زمين شام بخوريد، شايد بتوانيد در يك ميز رفته به آسمان هم شام بخوريد. اين فرصتي است كه در رستوران اسكاي براي شما فراهم شده است؛ اين رستوران در واقع از يك ميز و 12 تا 16 صندلي تشكيل شده است؛ همه وسايل پذيرايي از شما و مهمانان‌تان روي ميز چيده مي‌شود و بعد ... بعد شما و ميز و صندلي‌ها به آسمان مي‌رويد! در واقع يك جرثقيل شما و ميزتان را بلند مي‌كند و در نتيجه شما مي‌توانيد در فاصله 50متري از زمين شام‌تان را نوش‌جان كنيد. حالا اين ايده در بسياري از نقاط جهان به كار گرفته شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: رستوران های عجیب جهان , عجیب ترین رستوران ها , رستوران , گردشگری ,



۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان
نوشته شده در دو شنبه 12 دی 1390
بازدید : 758
نویسنده : منو تو

۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان

شاید خیلی از ما توان مالی و وقت لازم برای دیدن زیبایی‌های طبیعت در سراسر دنیا را نداشته باشیم اما به مدد اینترنت می‌توان تمام زیبایی‌های دنیا را با چند کلیک ساده تماشا کرد که در راستای معرفی مکان‌های دیدنی دنیا در این ایمیل شما دوستان پرشین استار را به دیدن تصاویری از 10 مکان رمانتیک دنیا همراهی می کنیم ...

1. ساحل اورگان (Oregon coast)
بخش دست‌نخورده ساحل جنوبی اورگان،‌ زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. در عکس زیر قسمتی از خط ساحلی صخره‌ای این ساحل که ساحل بندون نام دارد را می‌بینید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بابت رستوران‌های زیبا و استراحتگاه‌های مجلل نگران نباشید.





2. سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا (San Francisco, California)
به این گل‌ها ترومپت فرشته گفته می‌شود که در میدان اتحاد سان‌فرانسیسکو،‌ پای مجسمه آزادی شکوفا شده‌اند. این میدان یکی از مراکز خرید مهم سان‌فرانسیسکو است. هوای معتدل و قیمت‌های مناسب در زمستان،‌ از این شهر یک مقصد خوب برای سفر به قصد خرید ساخته است.





:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ مکـان زیبـا و رمـانتیـک جـهان , جـا کفشـی بسیـار عالی Shoes Under , ,



بازدید : 796
نویسنده : منو تو

آشنـایی با گیـلان و دیـدنی های این استـان رویـایی


استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است. این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند. آب و هوای گیلان، معتدل مدیترانه‌ای و ناشی از آب و هوای کوهستانی البرز و دریای خزر است.


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آشنـایی با گیـلان و دیـدنی های این استـان رویـایی , تی تی سرا در دامنه های درفک , ,



بازدید : 811
نویسنده : منو تو

بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران

رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند./ یک وعده شام در رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری برای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان هزینه دارد.
 
 
رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند.
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بزرگترین رستوران‌گردان دنیا در برج میلاد تهران , ماسک بی نظیر کوچک کننده بینی , ,



چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1390
بازدید : 877
نویسنده : منو تو

قونیه ، مزار مولانا پایتخت معنوی ترکیه

چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟

قونیه شهری است مذهبی که در مرکز کشور ترکیه و در شمال استان آنتالیا و جنوب آنکارا واقع شده است. استان قونیه از لحاظ مساحت بزرگترین استان ترکیه به شمار می رود. جمعیت شهر قونیه بیش از یک میلیون نفر است. در قرن 13 میلادی، قونیه پایتخت علاءالدین کیقباد پادشاه سلجوقیان روم بود و این شهر به برکت حضور پدر مولانا ( سلطان العلماء بهاء ولد ) به یکی از مراکز تدریس علوم دینی تبدیل شد. بعد از فوت پدر، مولانا به وعظ و تدریس علوم دینی در مساجد و مدارس قونیه ادامه داد. دیدار شمس تبریزی مولانا را شوریده حال نمود و در وصل و هجران او دیوان کبیر را سرود. پس از ناپدید شدن شمس تبریزی، بنا به درخواست حسام الدین چلبی، مولانا مثنوی معنوی را به نظم درآورد. مولانا که از 14 سالگی به همراه پدر در قونیه سکنی گزیده بود در 17 دسامبر 1273 میلادی مصادف با 27 جمادی الاول سال 672 هجری قمری در سن 59 سالگی در قونیه وفات یافت. مقبره ی مولانا همه ساله زیارتگاه عاشقان طریقت می باشد و این شهر را همچنان زنده نگاه داشته است، به گونه ای که روزی پنج بار صدای اذان از گوشه و کنار و از مساجد متعدد، زیبا و قدیمی آن شنیده می شود.
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: چرا ایرانیان این شهر ترکیه را باید ببینند؟ , اپل آی پاد شافل , MP3 Player , Apple , ,



جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید
نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390
بازدید : 830
نویسنده : منو تو

 جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups 1. جاده هراز

 

نام هراز را بارها و بارها شنیده اید. نامی که بیشترین خاطره شما را در جاده های شمال رقم می زند. اما پیشنهادی برای شما دارم که هراز را نه به عنوان یک جاده که به عنوان دنیایی پرماجرا در خاطرات سفری شما ثبت می کند. این بار که قصد شمال کردید، یك روز از برنامه‌تان را در خود جاده بگذرانید. در جاده‌ای كه سرشار از پدیده‌های طبیعی و جذاب است. هراز دارای جاذبه‌هایی مانند دره گل زرد،‌ آبشار ملك بهمن، آبگرم لاریجان، منظریه،‌ استله سر،‌ آبگرم بایجان و اسك است. هر كدام از این جاذبه‌ها پتانسیل میزبانی شمار زیادی از طبیعت‌گردان و گردشگران را داراست. شما هم اگر قصد سفر طولانی مدت ندارید، كوله‌هایتان را ببندید و جاده هراز را زیر پای خود میهمان كنید.

- دره گل زرد

این منطقه ییلاقی در شمال مبارك‌آباد و جنوب قله 3750 متری "گل زرد" است. دره گل زرد دره‌ای شمالی - جنوبی است كه ابتدای آن تنگ و اندكی سنگلاخی است كه در انتها بازتر شده و به زیرشیبهای تند قله می‌رسد. سرچشمه انتهای دره زیر شیبهای گل زرد، از زیباترین و مهمترین نقاط دیدنی این منطقه است. برای رسیدن به این نقطه 2 ساعت پیاده‌روی از روستای مبارك‌آباد كافی است.

- آبشار ملك بهمن

این آبشار بزرگ در بالای ده "شونادشت" در جاده هراز - شونادشت قرار دارد. در كنار این آبشار، قلعه بزرگ ملك بهمن مربوط به دوران ساسانی واقع است كه مجموعه آثار تاریخی و طبیعی را برای یك روز طبیعت‌گردی به وجود آورده است. باغهای موجود در مسیر دسترسی به آبشار نیز در فروردین ماه جلوه خاصی دارند. برای رسیدن به این آبشار از روستای شونادشت تنها 30 دقیقه زمان لازم است.

- آبگرم لاریجان

آبگرم "لاریجان" در حاشیه شمالی دره رودخانه هراز در جنوب قله دماوند قرار دارد. با اینكه دماوند، مهمترین كوه ایران، در این منطقه قرار دارد، اما سالانه هزاران طبیعت‌گرد برای استفاده از آب‌گرم لاریجان و دامنه‌های سرسبز البرز مركزی به این منطقه سفر می‌كنند.

 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: جذاب ترین جاده های ایران را بشناسید ,



پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس
نوشته شده در دو شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 858
نویسنده : منو تو

پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس

( زیبـاترین پـارک ملی اروپـا )


پارک ملی دریاچه پلیتوایس (Plitvice Lakes) که در کشور کرواسی و در مرز بوسنی و هرزگووین واقع شده اند از مشهورترین جاذبه های توریستی جهان بشمار می رود که در سال 1979 در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. تماشای این دریاچه ها که تقریبا در بین شهر پایتختی Zagreb و شهر ساحلی Zadar واقع شده اند، دارای جلوه های بی نظیری است. زیبایی و شکوه این پارک دارای 16 دریاچه ای است که توسط یک سری آبشار به یکدیگر متصل شده اند و در اعماق جنگلی مستقر شده اند که محل زندگی آهوهای کوهی، خرس ها، گرگ ها، گرازهای وحشی و گونه های نایابی از پرندگان می باشد.

مساحت این پارک حدود 300 کیلومتر است و این درحالیست که زنجیره ی دریاچه ها به بیش از 8 کیلومتر می رسد. اختلاف ارتفاع فراوانی نیز در زمین این پارک وجود دارد که در بلندترین نقطه به 1280 متر و در کوتاه ترین نقطه به 380 متر می رسد. اما اختلاف ارتفاع بین دریاچه ها تنها 135 متر است. بلندترین آبشار این پارک با 70 متر ارتفاع، Veliki Slap نامیده می شود. این پارک ملی یکی از مکانهای منحصربفردی است که با اینگونه مناظر شگفت انگیز، طبیعت اوج زیبایی‌اش را به نوع بشر می‌نمایاند و شاید بتوان این مکان‌ها را بهشت روی زمین نامید.







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: پـارک ملی دریـاچه پلیتـوایـس ,



گردشگری: یک آبشار از دو کشور + عکس
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 901
نویسنده : منو تو

گردشگری: یک آبشار از دو کشور + عکس

حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان.

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که در دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند و این آبشار نه چندان کهن، امروزه جاذبه دیدنی زیبایی است که خیلی ها را به سمت خود جلب می کند. مناطق اطراف این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که باوجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد.
 


آبشار نیاگارا در نزدیکی شهر تورنتوی کانادا و بوفالوی آمریکاست اما برای دیدن زیبایی های این آبشار باید از کانادا آن را دید. تورنتو شهری در کشور سردسیر کاناداست که پایتخت استان انتاریو به شمار می آید. این شهر بزرگ ترین شهر کانادا است که به همراه حومه آن حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد. همچنین طولانی ترین خیابان دنیا به نام خیابان یانگ در تورنتو قرار دارد که از کنار دریاچه انتاریو آغاز شده و به سمت شمال ادامه می یابد.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آبشار نیاگارا , نیاگارا , آمریکا , کانادا , گردشگری , دریاچه , رودخانه ,



گردشگری: زیبایی های زندگی در کنیا
نوشته شده در یک شنبه 6 آذر 1390
بازدید : 903
نویسنده : منو تو

اینجا آفریقاست ...

گردشگری: زیبایی های زندگی در کنیا

جمهوری کنیا که در شرق قاره آفریقا قرار گرفته ‌است، با مساحت ۵۸۲۶۴۶ کیلومتر مربع (۲۲۴۹۶۱ مایل مربع) و پس از ماداگاسکار، چهل و هفتمین کشور وسیع دنیاست. پایتخت آن نایروبی است و مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم آن محسوب می‌گردند. همسایگان آن شامل کشورهای تانزانیا در جنوب، اوگاندا در غرب، سودان در شمال غربی، اتیوپی در شمال، سومالی در شمال شرقی می‌باشند و اقیانوس هند نیز در شرق آن واقع گردیده‌ است. با عبور خط استوا از کمربند میانی کنیا، مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی بسیار خشک و گرم است. اما مناطق ساحلی که در کنار اقیانوس هند قرار دارد آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. کنیا، کشوری با فرهنگهای متفاوت است. امروزه فرهنگ ماسای به خاطر صنعت توریسم بخوبی شناخته شده‌ است هر چند که فقط قبیله هایی کوچک هستند.
 
كشور كنیا در شرق آفریقا از معدود كشورهای قاره سیاه است كه نسبت به حیات وحش خود توجه نشان داده و اهمیت آن را در جلب توریست ها و در نتیجه كسب درآمد ارزی دریافته است. كنیا دارای پارك های ملی حیات وحش بسیاری است كه از آنها به خوبی در مقابل شكارچیان غیرقانونی و قاچاقچیان حیوانات محافظت می شود. در پارك های ملی كنیا می توان بسیاری از گونه های جانوران را مشاهده كرد كه نسل آنها در اغلب كشورهای آفریقایی منقرض شده است. پارک ملی حیات وحش زیبا و دل انگیز ماسایی مارا با مساحت 1510 کیلومتر مربع واقع در جنوب غربی کنیا و در فاصله 224 کیلومتری از نایروبی، بهترین، مهم ترین و پر بازدید کننده ترین پارک طبیعی حیات وحش کنیا و شاید جهان است. ماسایی مارا یک نام محلی میباشد که توسط ساکنان ماسایی این منطقه بر روی آن گذاشته شده و به معنی تک درختان در امتداد یکدیگر است. حد فاصل ماههای جولای تا آگوست بهترین زمان مشاهده حیوانات وحشی که به وفور در این منطقه زیست می نمایند است ولی بدلیل وجود بارندگی و آب کافی در طول سال ماسایی مارا زیستگاه انواع حیوانات می باشد. بازدید کنندگان این پارک طبیعی شانس نزدیک به صددرصدی برای مشاهده شیر، کرگدن سیاه، فیل، بوفالو و یوزپلنگ را خواهند داشت ضمن اینکه زرافه، گورخر، شترمرغ، گاو وحشی، انواع آهو و تمساح و... به وفور در مارا قابل مشاهده است که این زیستگاه بکر یکی از محبوب‌ترین صحنه‌های عکاسان، فیلمسازان و مستندسازان می‌باشد.
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: آفریقا , کنیا , توریسم , گردشگری , جهانگردی ,



10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 917
نویسنده : منو تو


10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !

تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده ‌است. باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.







 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: 10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر , تخت جمشید , دیوار چین , اهرام مصر , تاج محل , ماچو پیچو , انگکور وات , شهر ممنوعه , معابد باگان پاگودا , معبد کارناک , تئوتیهواکان , ,



بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 925
نویسنده : منو تو

بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا


1. Golden Triangle Resort - Chiang Rai , Thailand
 
 


2. Murni's Villa - Ubud, Bali

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا , ,



تعداد صفحات : 4