پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
روز جهـانی مبـارزه با بالـش در 115 شهـر دنیـا !
نوشته شده در جمعه 29 فروردين 1391
بازدید : 620
نویسنده : منو تو

  روز جهـانی مبـارزه با بالـش در 115 شهـر دنیـا !


چند سالیست هفته اول آوریل به روز مبارزه با بالش نام گذاری شده که امسال (2012) هم هزاران نفر از مبارزین بالشتی طبق برنامه هر سال در بسیاری از کشور دنیا به دوئل پرداختند. در این همایش مفرح جمعیت علاقمند در نقاط تعیین شده گرد هم می‌آیند و با بالش‌هایی که معمولا با پر قو پر شده به کتک زدن یکدیگر می‌پردازند! برای شرکت در این همایش‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و کودکان و بزرگسالان همگی می‌توانند در این مبارزه شرکت کنند. هرچند وسیله‌ای که برای مبارزه استفاده می‌شود خطرناک نیست اما در اطراف محل برگزاری اکیپ‌های اورژانس و پزشکی هم به فعالیت می‌پردازند تا بتوانند از مصدومین احتمالی مراقبت به عمل آورند.

این مبارزه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده بطوریکه پیش بینی شده هرساله به تعداد کشورهای شرکت کننده در این سلسله مبارزات افزوده شود که به روایتی امسال مراسم روز بین المللی جنگ بالشها در هفتم آوریل در بیش از یکصد و پانزده شهر جهان از جمله در کشورهای : امریکا، انگلستان، هلند، استرالیا، مالزی، مجارستان، بلغارستان، برزیل، چین، ژاپن، روسیه، آلمان، ایتالیا، هنگ کنگ، ترکیه، تایوان، اسلواکی، اوکراین و … برگزار شد. با هم بخشی از تصاویر انتخابی از کشورهای مختلف در این روز را در این ایمیل می بینیم.









:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: روز جهـانی مبـارزه با بالـش در 115 شهـر دنیـا , بالشت , ,



آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد
نوشته شده در پنج شنبه 29 فروردين 1391
بازدید : 507
نویسنده : منو تو

  آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد , ,



عكاسی حرفه آسانی نيست‎ ...
نوشته شده در سه شنبه 8 فروردين 1391
بازدید : 478
نویسنده : منو تو

عكاسی حرفه آسانی نيست‎ ...








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: عكاسی حرفه آسانی نيست‎ , عکاسی حرفه ی , عکاسی , عکس , ,



به نام خالق یکتای نــوروز و بهــار
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1386
بازدید : 699
نویسنده : منو تو

به نام خالق یکتای نــوروز و بهــار

با تقدیم گرم ترین سلام و درودی عیدانه حضور یکایک شما دوستان گرامی و با آرزوی اینکه با روحیه ای بانشاط و انگیزه ای هر چه تمامتر روزهای خوب و دلپذیر آغاز سال نــو و بهار باشکوه طبیعت رو پذیرا باشید. تو این روزهایی که خیلی زود داره به شب میرسه و با شتابی غیرقابل وصف از دیوار شب عبور می کنه تا خودش رو به آخرین منزل سال پیوند بزنه، انگار که با یک شمارش معکوس دفتر ایام سریعتر از قبل دارن ورق میخورن تا طومار سال 90 پیچیده بشه و نــوروز 91 خودنمایی کنه. چراکه همه ما ایرانیان با بهانه یا بی بهانه در تدارک هستیم تا آهنگ طبیعت و بهار رو با آمدن نوروز باستانی در وجودمان طنین انداز کنیم و فصل زیبای دیگری از زندگی رو با یمن و خجستگی جشن بگیریم.



پس شاکرانه سپاس باد آن خدای مهربان را که زمین و زمان و گردش فصول را اینگونه زیبا آفرید. بهار آغاز می‏ شود، به زیبایی پرواز یک کبوتر، به لطافت باز شدن غنچه‏ های گل سرخ و به امید حضور هر آنچه برکت و نعمت است و اینک نسیم سرمست بهار، سبکبال، معطر و خندان به این سو و آن سو دامن می‏ کشد و به شما دوستان همیشگی و همه آنانی که دوستشان داریم سلام می‏کند، عشق دلهای پاک را نثار همنوعان میکند و آنگاه در نهایت محبت و سرافرازی سرود نیایش دل را چنین می‏‏خواند:


یا مقلب القلوب والابصار

ای خدای دگرگون کننده دل‏ها و دیده ها

یا مدبر اللیل والنهار

ای تدبیر کننده روز و شب

یا محول الحول والاحوال

ای دگرگون کننده حالی به حال دیگر

حول حالنا الی احسن الحال

حال ما را به بهترین حال دگرگون کن


سال 90 بهر تقدیر در حال سپری شدنه و با تمام فراز ونشیب ها، تلخی ها وشیرین کامیها و خاطرات خوب و بدش در حال پیوستن به تاریخه که امیدوارم بتونید با یک حس خوب، تن و جانتون رو با انرژی های مثبت نوروز 91 جلا دهید و بهار دل انگیز طبیعت را مشتاقانه و فارغ از هرگونه نگرانی با تمام زیبایی هاش به خونه های باصفای دلتون مهمون کنید ...


در آستانه فرا رسیدن نوروز 1391، خوشحالیم که این توفیق را داریم تا باز هم در پیشگاه شما تبریک گوی آمدن بهار باشیم و به میمنت فرا رسیدن نـــوروز، صمیمانه ترین شادباش ها را حضور یكایك شما بزرگواران در فان کلوب منو تو تقدیم نموده و از صمیم قلب آرزو کنیم که سال جدید برای تمام هموطنان ارجمندی كه در ایران و چه در هر كجای این كره خاكی سكونت دارند، سالی پرخیروبرکت و سرشار از موفقیت، كامیابی و بهروزی باشد. سالی سراسر عشق و دوستی، سالی پر از لحظه های خوش، اتفاقات خوشایند و آینده ساز و با این امید که در جشن زیبای نوروز، بر سر سفره های هفت سین به یاد آنان که هفت سین زندگیشان حتی سیبی برای سرخی ندارد و سبزه ای برای سبزی و جیبشان از سکه های طراوت تهی است نیز باشیم و در دعاهایمان همواره سعادتمندی همنوعانمان را از او که گستراننده سفره این جشن بزرگ طبیعت است آرزو کنیم


حلول سال نو پیشاپیش بر همگی مبارک
و هر روزتان شادمانه چون نوروز


راستی لحظه تحویل سال نو به وقت ایران، سه شنبه 1 فروردین 1391، ساعت 8 و 44 دقیقه و 00 ثانیه است که امیدوارم لحظات شادمانه، زیبا و باشکوهی در خاطرات همگی شما دوستان ارجمند ترسیم شود و سالی پربار و سراسر کامیابی را در پیش رو داشته باشید.


پروردگارا در این روزهای پایانی سال 90،
به خواب دوستانم آرامش،
به بیداریشان آسایش،
به زندگیشان نشاط،
به عشقشان ثبات،
به عهد و مهرشان وفا،
به عمرشان عزت،
به رزقشان بركت
و به وجودشان صحت،
عطا بفرما.
آمین یا رب العالمین

با آرزوی بهترین شادباش ها



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: سال91 , عیدت مبارک , ,



"جدایی نادر..." فرصتی برای دیپلماسی مردمی
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1390
بازدید : 763
نویسنده : منو تو

"جدایی نادر..." فرصتی برای دیپلماسی مردمی


فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی، نام ایران را بار دیگر بر بام افتخارات جهان ثبت کرد. فرهادی در سخنانی که پس از دریافت جایزه اسکار بیان کرد به یک نکته مهم اشاره داشت و آن اینکه این روزها نام ایران "زیر غبار سیاست" جهانی مانده است ...



سلام به مردم خوب سرزمینم. در این لحظه بسیاری از مردمان کشورم ما را تماشا می کنند و همگی خوشحال هستند؛ نه به خاطر اهمیت دادن به ما یا به خاطر فیلم یا سازنده آن، بلکه در این دورانی که ما از جنگ صحبت می‌کنیم و ترس و رعب بین کشورهایمان رد و بدل می‌شود، نام کشورم ایران در این جا با فرهنگ و تمدن بی‌نظیرش برده می شود. فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است. من با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم؛ مردمی که به تمام تمدن ها و فرهنگ ها احترام می‌گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می‌شمارند.

فرهادی این غبار را کنار زد و چهره ای دیگر از ایران را به جهانیان نشان داد ؛ چهره ای که کاملا با چهره ترسیم شده از ایران متفاوت است ؛ چهره ای که تبلیغات مسموم این سالها علیه کشورمان تلاش داشته است تا آنرا از نظرها پنهان کند و حالا در میانه بحث ها و جدل های جهانی درباره موضوعاتی چون تحریم یا حمله به ایران، یک فیلم ایرانی در قلب هنر سینمای جهانی (هالیوود) اسکار را از آن خود می کند و صدها میلیون بیننده از سرتاسر جهان این صحنه را به طور زنده تماشا می کنند.
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: "جدایی نادر , , , " فرصتی برای دیپلماسی مردمی , ,



جدایـی نـادر از سیمیـن در اوج سینـمای جـهان
نوشته شده در شنبه 13 اسفند 1390
بازدید : 641
نویسنده : منو تو

جدایـی نـادر از سیمیـن در اوج سینـمای جـهان


این مـرد با اسـکار 2012 آمـد


سرانجام انتظار به پایان رسید و آن لحظه دوست داشتنی فرا رسید: "جدایی نایدر از سیمن" در هشتاد و چهارمین دوره جشنواره سینمایی اسکار که امروز صبح دوشنبه 8 اسفند 90 (26 فوریه 2012) حدود ساعت 4 صبح به وقت ایران برگزار شد، برنده تندیس طلائی اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حالا دیگر برای اینکه بدانیم بهترین فیلم جهان چیست نباید منتظر باشیم تا دوبله فارسی میلیونر زاغه نشین به بازار بیاید. حالا دیگر همه مردم دنیا باید برای دیدن بهترین فیلم جهان، جلوی سینماهای شهر خود صف بکشند تا شاهکار "اصغر فرهادی" را به تماشا بنشینند و این ما هستیم که پیش از همه جهانیان افتخار دیدن "جدایی نادر از سیمین" را داشته ایم.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: جدایـی نـادر از سیمیـن در اوج سینـمای جـهان , جدایی نایدر از سیمن , دانلود کلیپ صحنه اهدای جایزه اسکار , اصغر فرهادی , اصغر فرهادی , پیمان معادی , اصغر فرهادی , لیلا حاتمی و پیمان معادی همراه با محمود كلاری و سارینا فرهادی (دختر كارگردان) در اسکار 84 , جدایی نادر از سیمین و اسكار 2012 , ,



اسـرار شگفـت انگیـز مثـلث بـــرمـــودا !
نوشته شده در پنج شنبه 11 اسفند 1390
بازدید : 415
نویسنده : منو تو

اسـرار شگفـت انگیـز مثـلث بـــرمـــودا !


Bermuda Triangle


در اقیانوس اطلس، منطقه ای شگفت انگیز وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا "مثلث برمودا" یا "مثلث شیطان" نامیده می شود، از شمال به جزیره "برمودا" از باختر به "فلوریدا" و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در "مثلث برمودا" به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.



در حدود ساعت 10/5 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به "استار تایگر" هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز "مثلث برمودا" پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد! چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود "هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد." با این حال، هواپیمای "استار تایگر" ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: اسـرار شگفـت انگیـز مثـلث بـــرمـــودا , ,



کارنـاوال شـادی 2012 در ریـودوژانیرو بـرزیل
نوشته شده در چهار شنبه 10 اسفند 1390
بازدید : 460
نویسنده : منو تو

کارنـاوال شـادی 2012 در ریـودوژانیرو بـرزیل


کارناوال شهر ریودوژانیرو، پایتخت برزیل که هر ساله در این شهر به راه می افتد سابقه ای 300 ساله دارد که برای دیدن آن هرساله تعداد زیادی جهانگرد را راهی این شهر که دومین شهر بزرگ برزیل است می کند که در این رابطه کارناوال امسال (2012) نیز خیابانهای این شهر را مملو از نزدیک به 800 هزار گردشگری کرد که همانند سالهای گذشته راهی برزیل شده اند.

مراسم آغازین این کارناوال که به عنوان یکی از جالب ‌ترین رخدادهای هنری در سراسر دنیا شناخته می شود، امسال نیز همچون سالهای گذشته در کنار بناهای اصلی شهر ریودوژانیرو برگزار شد. در این جشن حدود شش میلیون نفر از اهالی برزیل شرکت کردند. ضمن اینکه تعداد زیادی گروههای رقصنده که رقصنده‌های سامبای برزیلی نیز با لباس‌هایی مخصوص بودند آنها را همراهی می‌کردند. این در حالیست که اعتصاب نیروهای پلیس و آتش نشانان در حاشیه برگزاری کارناوال امسال، موجب نگرانی مقامها شده بود.











:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: کارنـاوال شـادی 2012 در ریـودوژانیرو بـرزیل , ,



بازدید : 451
نویسنده : منو تو

با این ایمیـل به جـرات خانـم ها ایـمان بیـاورید !

خانم ها را همیشه انسان هایی احساساتی، حساس، زود رنج و بعضا ترسو می شناسیم که البته این سلسله روحیات شامل بیش از 80 درصد این گروه از انسان ها می باشد اما زنانی هم هستند که بر خلاف تصورات معمول حتی فراتر از بعضی مردها هستند تا جائیکه رکوردهایی هم در برخی کارهای خشن بر خود به جای می گذارند. از دل و جرات نینجاهای ایرانی که بگذریم، Melissa Bachman یکی از معروف ترین شکارچیان حیوانات است که در بین زنان آمریکای شمالی، او را یک شکارچی حرفه ای می نامند.







:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: با این ایمیـل به جـرات خانـم ها ایـمان بیـاورید , ,



گردهمایـی بـزرگ دوقلـوهای ایـرانی در تـهران
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 436
نویسنده : منو تو

گردهمایـی بـزرگ دوقلـوهای ایـرانی در تـهران

شامگاه پنج شنبه گذشته (27 بهمن)، سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی تهران، میزبان بیش از دو هزار دوقلو و چند قلو از سراسر کشور بود که در بزرگترین همایش دوقلوهای ایران شرکت کردند. این گردهمایی با مشارکت موسسه پژوهشی تاریخ و تمدن شرق در سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی برگزار شده بود. مسابقه عکاسی و خاطره نویسی، جشن ویژه برای متولدین فصل زمستان، اهدای جوایز به دوقلوها و چندقلوها و ارایه تسهیلات ویژه انجمن مذکور به زوج های دوقلو و نخبگان، از جمله برنامه های این مراسم بود.








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: گردهمایـی بـزرگ دوقلـوهای ایـرانی در تـهران , ,



تصاویـر برگزیـده ورلد پـرس فتـو 2011
نوشته شده در چهار شنبه 26 بهمن 1390
بازدید : 553
نویسنده : منو تو

تصاویـر برگزیـده ورلد پـرس فتـو 2011


"World press photo" یک موسسه غیرانتفاعی و مستقلی است که در سال ۱۹۵۵ میلادی در هلند پایه گذاری شد و هدف آن حمایت و توسعه حرفه عکاسی خبرنگاران در جهان است که هرسال بهترین عكس های گزارشگران خبری را در بخش های مختلف معرفی می كند، در ضمن بهترین عكس سال نیز توسط این موسسه معرفی می شود. روز شنبه 11 فوریه در دوره 2012 ورلدپرس فتو كه اختصاص به بهترین عكس های سال 2011 داشت، برندگان این دوره معرفی شده و عكس ساموئل آراندا، عکاس اسپانیایی روزنامه نیویورک تایمز به عنوان بهترین عكس سال از سوی ورلدپرس فتو معرفی شد. نگاهی داریم به تعدادی از عكسهای تماشایی برندگان ورلدپرس فتو در سال گذشته میلادی ...



زن یمنی پیكر مجروح عزیزش را در آغوش گرفته است. ساموئل آراندا، عکاس اسپانیایی
روزنامه نیویورک تایمز جایزه بهترین عكس خبری ورلدپرس فتو 2011 را برای این عكس كسب كرد.




خرس قطبی بر فراز صخره ای در ساحل نوایا زملیا در روسیه برای خوردن تخم پرندگان دریایی رفته است.
جینی ای راس عكاس آمریكایی برای ثبت این عكس جایزه نخست بخش طبیعت سینگلز را نصیب خود كرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر برگزیـده ورلد پـرس فتـو 2011 , ,



سرما، بـرف و یخبنـدان بی سابـقه در اروپـا
نوشته شده در جمعه 21 بهمن 1390
بازدید : 494
نویسنده : منو تو

سرما، بـرف و یخبنـدان بی سابـقه در اروپـا


انگار زمستان امسال از آن زمستانهایی است که بسادگی با بهار آشتی نمی کند. همین هفته گذشته بود که برف و کولاک و یخبندان با سرمای استخوان سوزش تمام اروپا را فرا گرفت کمااینکه سرما و برف اروپا تا اندازه ای به ایران هم رسیده و برخی شهرهای میهن عزیزمان شاهد کاهش شدید دمای هوا و بارش متناوب باران و برف بودند.

سرمای فوق العاده باعث مرگ تقریباً ۴۰۰ نفر در اروپا شد. در اوکراین دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و موجب مرگ دست کم ۱۲۲ نفر شد. بسیاری از قربانیان از بی خانمانها بودند. در بلغارستان پس از آنکه برف مذاب سدی را در نزدیکی یک روستا شکست باعث کشته شدن هشت تن شد. در رومانی نیز سرمای هوا و بارش شدید برف تاکنون دست کم موجب مرگ چهار بی‌خانمان شده است.

گزارش های روز سه شنبه از مرگ شش نفر دیگر در لهستان حکایت می کنند، در حالی که مقامات در سراسر اروپای مرکزی و شرقی می گویند با ادامه ریزش برف راههای انتقال تدارکات به صدها روستا و هزاران نفر قطع شده، یخ نیز با پوشاندن رودخانه ها و بستن بنادر اصلی مشکل آفرین بوده است. در این میان، کمبود گاز طبیعی مشکلات را بیشتر کرده بود. شرکت گازپروم روسیه سرما را مسئول افزایش میزان تقاضا دانست و گفت قادر نبوده است کمبود گاز در دست کم هشت کشور اروپایی، از جمله ایتالیا و لهستان را جبران کند.









:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: سرما , بـرف و یخبنـدان بی سابـقه در اروپـا , برف , سرما , اروپا , ,



سخـت تـرین مسابقـه در جـهان !
نوشته شده در یک شنبه 16 بهمن 1390
بازدید : 467
نویسنده : منو تو

سخـت تـرین مسابقـه در جـهان !

 

شما دوستان تابحال مسابقات زیادی را دیده اید یا در جریان برگزاری آن بوده اید، ولی مسابقه ای را که تصاویر آن را در این ایمیل می بینید از آن رقابت هایی ست که شرکت در آن دل شیر می خواهد چراکه سخت ترین و پر مشقت مراحل را در پی دارد.

"سخت ترین مسابقه در جهان" عنوان رقابتی است که هر ساله هزاران نفر از مردان و زنان سراسر جهان (البته علاقمندان سرسخت به اینگونه رقابت های خشن) را به میدان می کشاند. این رویداد دشوار اولین بار در سال 1986 انجام شد و جدیدترین آن در سال 2012، همین دو روز پیش ( 29 ژانویه 2012) در انگلستان انجام شد که رقابت کنندگان در آن مسافتی گسترده و بطول هشت مایل را با سخت ترین شرایط ممکن گذراندند.

هرچند عواید این مسابقه صرف امور خیریه می شود ولی رقابت کنندگان در بعضی شرایط باید حتی از جان خود مایه بگذارند تا بعنوان برنده انتخاب شوند. هشت مایل عبور از موانع آتشین، سیم خاردار ها، آب های یخ زده، باتلاق های گل و لای، پل و دیواره های طنابی، دویدن در محل های ناهموار همراه با حمل صلیب، موانعی که در صورت برخورد با آن منجر به شوک الکتریکی فرد می شود؛ همه و همه مواردی هستند که عواقبی از قبیل خونریزی بدلبل مجروح شدن، سوختگی، ترس، برق گرفتگی، رگ به رگ شدن، پیچش دست و پا، دررفتگی مفصلی، شکستگی استخوان، نقص عضو و حتی مرگ را بدنبال دارد ...










:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , , ,
:: برچسب‌ها: سخـت تـرین مسابقـه در جـهان , ,



آغاز متفاوت زندگی مشترك یک زوج گرگانی
نوشته شده در یک شنبه 15 بهمن 1390
بازدید : 461
نویسنده : منو تو

آغاز متفاوت زندگی مشترك یک زوج گرگانی





:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: بیـا تا قـدر یکدیـگر بدانیـم , ,



مدل ساخته شده تایتانیک، با چوب کبریت !
نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390
بازدید : 484
نویسنده : منو تو

مدل ساخته شده تایتانیک، با چوب کبریت !

 


کشتی تایتانیك که در سال 1912 میلادی غرق شد، دارای 270 متر طول و 28 متر پهنا بوده و 328 تن وزن داشت... اما حالا پس از گذشت 100 سال از غرق شدنش و به همین خاطر یک دریانورد بازنشسته با خلاقیت و البته وقت کافی موفق شد تا مدلی از کشتی تایتانیک را با 120 هزار چوب کبریت بازسازی کند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: مدل ساخته شده تایتانیک , با چوب کبریت , تایتانیک , اطلس ,



جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک
نوشته شده در دو شنبه 3 بهمن 1390
بازدید : 597
نویسنده : منو تو

جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک

اخیرا جشنواره ای از آثار مجسمه های ساخته شده با یخ و برف در شهر بروژ بلژیک برگزار شده است. سازندگان مجسمه های به نمایش گذاشته شده در این جشنواره از کشور های چین، آمریکا، سوئد و کانادا به این محل آمده اند. به گفته "الکساندر دمان"، مدیر نمایشگاه، این مجسمه ها طی 5 هفته کاری و به دست 29 هنرمند از 11 کشور جهان ساخته شده است. برای ساختن 90 مجسمه که در این نمایشگاه یخی شرکت دارند، بیش از 400 تن یخ بکار گرفته شده است.

در بین مجسمه‌های برفی و یخی به نمایش درآمده در این جشنواره، مجسمه‌هایی از "میکی ماوس" و "علاءالدین" دیده می‌شود بطوریکه بنظر می رسد شرکت والت دیزنی نقش اصلی را در برگزاری این جشنواره دارد. ‌به منظور حفاظت از مجسمه‌ها و جلوگیری از ذوب‌شدن یخ‌ها، تمام محوطه نمایشگاه در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد قرار دارد.

جشنواره مجسمه‌های یخی که دهمین دوره آن برگزار شده تا 15 ژانویه 2012 ادامه خواهد داشت. برگزارکنندگان این جشنواره امیدوارند رویداد کنونی 200 هزار گردشگر و بازدیدکننده را به شهر بروژ در بلژیک بکشاند.








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک , ,



بازدید : 598
نویسنده : منو تو

فستیـوال بین المللی یـخ و بـرف هاربیـن در چیـن

در استان هیلونگ ‌جیانگ در شمال‌شرقی چین شهری است به نام هاربین. زمستان که می رسد، این شهر هرچه کم داشته باشد از یخ و برف کم ندارد! مسوولان این شهر از این همه یخ و برف نهایت استفاده را می کنند و به تعبیری "از آب کره می گیرند"! آنها با استفاده از همین یخ و برف ها هر ساله جشنواره ای برگزار می کنند که با جذب میلیون‌ها توریست داخلی و خارجی، منبع درآمد شهر می شود. چون شهر هاربن امسال هم میزبان جشنواره مجسمه های یخی و برفی است که علاقه مندان بسیاری را هر ساله از سراسر جهان به این شهر جذب می کند.

بناهای عظیم و غیر قابل باوری از یخ ها و برف ها در این مکان احداث شده اند که اکثر آنها از یخ های رودخانه سونگا (Songhua River) درست شده اند. در کنار این مجسمه های یخی، سرسره های یخی و جشنواره غذاهای سنتی نیز برای نشاط هر چه بیشتر این جشنواره وجود دارد. اکثر بازدیدکنندگان این جشنواره، سرمای هوای بیشتر را در شب تحمل می کنند و ترجیح می دهند در شب از این مجموعه دیدن کنند زیرا نورهای رنگارنگ درون و بیرون این مجسمه ها و بناهای یخی، زیبایی آنها را چندین برابر می کند. هوای شهر هاربن اکثر اوقات سردتر از منفی 20 درجه سانتیگراد است. این جشنواره که یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی از این نوع است امسال در 24 دسامبر 2011 با آتش بازی مخصوص شب سال نوی میلادی افتتاح شد و تا پایان ژانویه 2012 ادامه خواهد یافت.








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: فستیـوال بین المللی یـخ و بـرف هاربیـن در چیـن , ,



بازدید : 586
نویسنده : منو تو

برای از بین بردن بشریت چه تعداد بمب اتم لازم است ؟!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر بخواهیم ظرف مدت چند ثانیه با استفاده از بمب اتم سطح زمین را از انسان ها پاک کنیم، به چه تعداد کلاهک هسته ای نیاز داریم؟

در مقاله ای که سایت Information is Beautiful منتشر کرده، با یک محاسبه ساده و البته با تکیه به آماری دقیق و رسمی به این سوال پاسخ داده شده است.



 

تصویر بالا که دیوید مک کندلس آن را ایجاد کرده است، نشان می دهد که جمعیت انسان ها چه مقدار از سطح زمین را تصرف کرده اند. همانطور که می بینید، جمعیت انسان ها ۱۲٫۵ درصد خشکی های زمین را اشغال کرده اند؛ یعنی چیزی در حدود ۱۸ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: برای از بین بردن بشریت چه تعداد بمب اتم لازم است , ,



بازدید : 972
نویسنده : منو تو

  "جدایـی نـادر از سیمیـن" و پیـوند سیـنمای ایـران با جـهان

برنـده جایـزه گـلدن گلـوب 2012




( عرض تبریک به جامعه هنر دوست ایرانی )


همانطور که شما دوستان مطلع هستید هموطن دیگری در دنیا باعث افتخار نام ایرانی شد. اصغر فرهادی کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین"، جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب را از آن خود کرد. او این جایزه را متعلق به مردم سرزمین خود، ایــران، دانست و آن را به همه ی هموطنان خود اهدا کرد. این اولین بار بود که نام کشور ایران در سالن هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز كالیفرنیا، طنین انداز شد.



 
جایزه گلدن گلوب (Golden Globe Award) که یکی از معتبرترین و مهمترین جوایز سینمایی جهان محسوب می شود نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد. این جایزه برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام "بهترین فیلم" یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. جوایز گلدن گلوب معمولاً معیار خوبی برای پیش‌بینی فیلم‌های راه‌یافتنی به جوایز اسکار است و جهت اطلاع شما دوستان فان کلوب منو تو ، مراسم این دوره از جوایز گلدن گلوب یکشنبه شب گذشته (دوشنبه 26 دی ماه صبح به وقت ایران) در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز كالیفرنیا برگزار شد. اما برگزاری گلدن گلوب امسال با حال و هوای دیگری همراه بود و مهم تر اینکه برای ایرانی ها نگرشی دیگر را بدنبال داشت. امسال، فیلم ایرانی و فاخر "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی، جایزه بهترین فیلم خارجی در گلدن گلوب را از آن خود کرد. کسی که جایزه را به دست کارگردان پر افتخار سینمای ایران داد، مدونا ستاره‌ی مشهور موسیقی پاپ بود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: "جدایـی نـادر از سیمیـن" و پیـوند سیـنمای ایـران با جـهان ,



۱۰ پروژه هنری حیرت‌انگیز سال ۲۰۱۱
نوشته شده در دو شنبه 26 دی 1390
بازدید : 665
نویسنده : منو تو

۱۰ پروژه هنری حیرت‌انگیز سال ۲۰۱۱

سال پیش تعدادی پروژه جالب هنری انجام شد. صرف‌نظر از تخیلی که اجراکنندگان این پروژه‌ها داشتند، وفاداری و ایمانشان به کاری که می‌خواستند انجام بدهند و همچنین پشت‌کارشان شایسته توجه است.

به نقل از یک پزشک، تعدادی از این کارها به صورت مشارکتی انجام شدند، اما بعضی از آنها هم را تنها یک نفر با اختصاص دادن ساعت‌ها وقت به پایان رساند. مرور این کارهای جالب، نه‌تنها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، بلکه ما را تشویق می‌کند که بر محدودیت‌های خود غلبه کنیم و به جهان از زاویه دیگری نگاه کنیم.


1. خانه معلق در هوای "نشنال جئوگرافیک" با الهام از انیمیشن UP: یک گروه از "نشنال جئوگرافیک" با همراهی تعدادی از دانشمندان، مهندسان و دو بالن‌نورد حرفه‌ای، موفق شدند خانه‌ای را با استفاده از ۳۰۰ بالن هواشناسی پرواز بدهند. این خانه از یک فرودگاه خصوصی در شرق لس‌آنجلس به پرواز درآمد. با این کار رکورد پرواز با بزرگ‌ترین "خوشه" بالنی هم شکسته شد.





2. نقاشی دیواری عظیم شهر مونترال: ۱۶ روز تمام، پنج هنرمند مقیم منترال از طلوع تا غروب خورشید، کار کردند تا این گرافیتی بی‌نظیر را خلق کنند. آنها در کار خود از یک هنرمند چک به نام "آلفونس موچا" الهام گرفته بودند. ۵۰۰ قوطی اسپری رنگی در ۵۰ رنگ مختلف، برای انجام این پروژه هنری مصرف شد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ پروژه هنری حیرت‌انگیز سال ۲۰۱۱ ,



تعداد صفحات : 13