پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تفـاوت های زنـانه و مردانـه !
نوشته شده در سه شنبه 5 دی 1390
بازدید : 988
نویسنده : منو تو

تفـاوت های زنـانه و مردانـه !


لیدیز اند جنتلمن،  نمی توان اسمش را تفاوت گذاشت که اگر آنرا اختلاف دیدگاه بنامیم بهتر است. بله، آقایون و خانوم های محترم در بعضی چیزها اختلاف دیدگاه دارند که شاید هیچکدام هم آنرا نپذیرند ولی هر چه هست نقدی است بر این اختلاف دیدگاه ها ... امیدوارم خانوم ها به دل نگیرند و آقایون هم قیافه ی آدم های دلخور را از خود در نوکنند چون تمام این اختلاف دیدگاه ها حقایقی است که گفتنش سخت است و شنیدنش سخت تر !

آینده:
یـک زن تــا زمانیکه ازدواج نکرده نگران آینده است. یک مرد تا زمانیکه ازدواج نـکرده هــرگز نگران آینده نخواهد بود.

دست خط:

مردها زیاد به دکوراسیون دست خطشان اهمیت نمیدهند. آنها از روش "خرچنگ قورباقه" استفاده میکنند. زنان از قلم های خوشبو و رنگارنگ استفاده کرده و به "ی" ها و ن" ها قوس زیبایی میدهند. خواندن متنی که توسط یک زن نوشته شده، رنجی شاهانه است. حتی وقتی می خواهد ترکتان کند، در انتهای یادداشت یک شکلک در انتهای آن میکشد.

اسامی مستعار:

اگر سارا، نازنین، عسل و رویا با هم بیرون بروند، همدیگر را سارا، نازنین، عسل و رویا صدا خواهند زند. اگر بابک، سامان، آرش و مهرداد با هم بیرون بروند، همدیگر را هرکول، بادام زمینی، تانکر و لاک پشت صدا خواهند زد.

حمام:

یک مرد حداکثر 6 قلم جنس در حمام خود دارد. مسواک، خمیر دندان، خمیر اصلاح، خود تراش، یک قالب صابون و یک حوله. در حمام متعلق به یک زن معمولی بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. یک مرد قادر نخواهد بود اغلب این اقلام را شناسایی کند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تفـاوت های زنـانه و مردانـه ! ,



نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390
بازدید : 966
نویسنده : منو تو

نسخه غم و غصه را برای همیشه بپیچید

یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید. در این مقاله شما را با عواملی که شادی را از زندگی شما می ربایند و مانند پونزی بر روی دیوار زندگیتان چسبیده اند، آشنا می کنیم.

حسادت

بهتر است در زندگی بیاموزید که برای موفقیت های دیگران جشن بگیرید. اگر دوست تان در کاری پیروز می شود، همانگونه که برای خود خوشحال می شوید، برای او نیز ابراز شادی کرده و جشن بگیرید اگر دشمنتان پیروز شد، این موضوع را به خاطر بیاورید که حسادت تنها خودتان را نابود می کند و شما را به هیچ جا نمی رساند بلکه قدرت او را نسبت به شما افزایش خواهد داد.

عقده های درونی

بهتر است بدانید عقده های درونی هیچ دردی را درمان نمی کند، جز آنکه شما را گرفتارتر خواهد ساخت. این شما هستید که مسوول زندگی خود هستید و باید برای زندگیتان تصمیم گیریکنید. همه افرد بشر در زندگی خود با موانع بسیاری مواجه می شوند و تنها افراد موفق قادرند با به کارگیری توانایی های خود بر این گونه مشکلات غلبه کنند و هیچ کس قادر نیست با تکیه بر عقده های درونی اش به پیروزی دست یابد.

نداشتن مسوولیت

ممکن است ما قادر نباشیم جلوی اتفاقات ناگوار را در زندگیمان بگیریم ولی مطمئنا می توانیم بر روی عکس العمل های خود در مقابل حوادث بد کنترل داشته باشیم. سعی کنید در زندگی فرا بگیرید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، وظایفتان را به نحو احسن انجام داده و از شکست هایتان درس بگیرید تا هرچه سریع تر به شکوفایی و تکامل دست یابید.
 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: غم و غصه , شادی , اعتماد به نفس , حسادت , کمال گرایی ,



خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 1036
نویسنده : منو تو

همه چیز در مورد تفسیر خواب‌

خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند



كمتر انساني را پيدا مي‌كنيد كه به خواب‌ها و روياهايي كه مي‌بيند اهميت ندهد، اما اكثر ما نمي‌دانيم اين خواب‌ها چه معنايي دارند اما متخصصان مي‌گويند، دقت كردن بيشتر به روياهاي شبانه مي‌تواند به بالا رفتن كيفيت زندگي انسان كمك كند.  دكتر گائل دلاني، پروفسور روان‌پزشكي مي‌گويد: «هرشب، وقتي رويايي ببينيد اين ناخودآگاه‌تان است كه نسبت به زندگي شما و اتفاقاتي كه براي شما افتاده واكنش نشان مي‌دهد...  اگر به اين خواب‌ها دقت كنيد مي‌توانيد راه‌حل بسياري از مشكلات خودتان را در آن‌ها پيدا كنيد.» در اين مطلب شما نكته‌هاي بسيار مهمي در مورد تعبير روياها و چگونگي استفاده از تعبيرآن‌ها در زندگي واقعي را پيدا مي‌ كنيد.
 



وقتي فلج شدن به نفع شماست

طي 90 دقيقه اول خواب، شما از خواب سبك به مرحله خواب عميق وارد مي‌شويد. سپس وارد مرحله REM مي‌شويد كه در آن ضربان قلب و تنفس شما نامنظم شده، حركات چشم‌ها سريع مي‌شود و سرعت فعاليت مغز بالا مي‌رود و در اين مرحله حدود 80درصد روياها شكل مي‌گيرد. در همين مرحله هم هست كه روياها واضح و شفاف هستند. به‌طور معمول شما طي خواب شبانه‌تان 3 تا 5 بار وارد اين مرحله مي‌شويد اما جالب‌ترين نكته در اين ميان اين است كه طي اين مرحله تقريبا تمام اعضاي ديگر بدن شما فلج مي‌شوند، اما چرا؟ دكتر ويليام كولر، فوق تخصص خواب و مدير مركز خواب اسپرينگ هال مي‌گويد: «اين فلج شدن واكنش طبيعي بدن است تا بدن در حين خواب ديدن به خواب‌ها عمل نكند، مثلا باعث شود كه فرد در زمان خواب ديدن لگد نزند يا ندود يا مشت نزند.»



اما وقتي كه رويا مي‌بينيد در مغزتان چه اتفاقي مي‌افتد؟ متخصصان خواب در اين مورد مي‌گويند كه اطمينان ندارند، ولي اكثر آن‌ها مي‌گويند، خواب ديدن نتيجه رويارويي خاطرات و احساس فرد است. در واقع از جهتي خواب ديدن مي‌تواند احساس شما را درباره تمام آنچه طي روز براي‌تان اتفاق افتاده تعديل كند و از جهتي ديگر هم خواب ديدن تفسيرهاي ناخودآگاه شما در مورد خود شما و جهان پيرامون‌تان است. دكتر كولر مي‌گويد: «در خلال خواب، خاطرات ذخيره مي‌شوند. رويا ديدن روندي است كه باعث تقويت حافظه درازمدت مي‌شود.» درواقع مي‌شود گفت كه خواب ديدن روندي است كه طي آن ناخودآگاه و مغز شما تصميم مي‌گيرند چه مسائلي را در ذهن‌تان ذخيره و كدام‌ها را پاك كنند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: خواب , تعبیر , تفسیر , خوابیدن , فروید , یونگ , روانشناسی , الگو , سوررئال ,



بازدید : 989
نویسنده : منو تو

چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟

جامعه ی ما آكنده از بار اطلاعاتی سنگین است و ابزاری چون تلویزیون، رادیو، اینترنت، تبلیغات، پست الكترونیك و تلفن همراه همگی بر این سنگینی می‌افزایند. از سوی دیگر شكل زندگی در عصر حاضر بویژه در جوامع شهری ناگزیر توام با سر و صداها، ترافیك، ‌شلوغی‌ها و انبوهی از كارهای الزام‌آور روزمره است كه قطعا تمام این فاكتورها افزایش استرس و سلب آرامش انسانها را موجب می شود.

محققان و روانشناسان در سالهای اخیر تلاش كرده‌اند به شیوه‌های مختلف كه متداول‌ ترین آنها انتشار اخبار، مقالات و توصیه‌های بهداشتی است به مردم در حفظ آرامش در میان این همهمه و آشفتگی یاری برسانند. به اعتقاد آنها دسترسی و مطالعه این منابع هرازگاهی می‌تواند ما را به یاد نیاز اصلی مان به آرامش بیاندازد و حتی دقایقی از این زندگی پرمشغله جدا سازد. در این رابطه "استیو موریل" كارشناس و نویسنده مقاله ای در روزنامه "دیلی مدیتیشن و دیلی لایف" روش‌هایی را برای كسب آرامش در زندگی عنوان كرده كه به شرح زیر آنها را ذكر می كنیم :

• حداقل روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و چیزهایی كه دارید فكر كنید. سكوت عصاره آرامش است. البته با اجبار نمی‌توان سكوت كرد. بلكه باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید. روزی یك ساعت در اتاقی تنها بمانید و حتی اگر لازم شد در را روی خود ببندید.

• هیچگاه جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه كنید این كار باعث تخلیه تنش‌هایتان شده و به شما آرامش می‌دهد.

• وقتی احساس می‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جورواجور منفی است با قدم زدن آنها را پاك كنید.

• افراد آرام به خود می‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی‌توان كرد، آنگاه از تفكر به آینده و ادامه زندگی لذت می‌برند.

• آرامش را از كودكان بیاموزید. آنها در همان لحظه‌ای هستند كه زندگی می‌كنند و لذت می‌برند.

• اگر نمی‌توانید دیگران را ببخشید بدانید كه افكار خشمگین همواره شما را با این افراد مرتبط خواهد كرد. اما شاد كردن دیگران باعث آرامش می‌شود.

• هر چه اكسیژن بیشتری به شما برسد آرام‌تر خواهید شد. بنابراین خوب است كه در محل كار یا خانه خود گیاهانی را نگهداری كنید.

• سعی كنید از چیزی كه هستید راضی باشید در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌كنید.

• با حركات آرام و صحبت كردن شمرده احساس آرامش را به جمع منتقل كنید.

• با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.

• مهم نیست كه با شما مودبانه برخورد شود یا نه بلكه برخورد محترمانه شما باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد.

• سرعت حركت شما با احساستان رابطه مستقیمی دارد. آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام كنید. طولی نمی‌كشد كه آرام خواهید شد.

• گاهی می‌توانید برای رسیدن به آرامش دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.

• لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عكس و فیلم بگیرید. سپس بیشتر وقت آنها را به یاد آورید و درباره ‌شان فكر كنید و لذت ببرید.

• آهسته غذا خوردن و جویدن باعث تجدید توان فكری و احساس آرامش خواهد شد.

• هرچند وقت یكبار ساعت خود را باز كنید تا خود را از فشار زمان نجات دهید. همچنین درآوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.

• برای تاثیر بیشتر و رسیدن به آرامش در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.

• تمرین كنید كه آرامتر از حد معمول صحبت كنید. اینكار به خودی خود ضربان قلب و تنفس را آرام می‌كند.

• احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس كنید.

• یكی از مهم ترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسایل كوچك است. دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

• شاد كردن دیگران، ‌موجب آرامش می‌شود. نمی‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه بدهید. قدردانی كنید. دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف كه وظیفه نیست.

• اگر می‌دانستید كه: "سیگار كشیدن + ورزش نكردن‌ = استرس، اضطراب و حذف آرامش"، هرگز سیگار نمی‌كشیدید و ورزش كردن را به تعویق نمی‌انداختید.

• راحتی یكی از عناصر مهم آرامش است. دمای مناسب، صندلی، لباس و كفش راحت این امكان را برای شما فراهم می‌كند. پوشیدن لباس های گشاد و راحت باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌شود.

• اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یكی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌اید. اگر از خدا دور افتاده‌اید، اكنون وقت آشتی است. داشتن یك تكیه گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟ ,



پول مهم تر است یا عزت نفس؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1161
نویسنده : منو تو

اهمیت انگیزش در سازمان را در یابید

پول مهم تر است یا عزت نفس؟

مردم هرچند در جستجوی پول بیشتر هستند، ولی درعین حال می‌خواهند عزت نفس آنها هم حفظ شود و این چیزی است که برای بسیاری از کارکنان قابل دسترسی نیست.اکثر کارکنان اعم از مهندس، اپراتور یا مدیر علاوه بر حقوق، پاداش یا ترقی مقام، می‌خواهند مورد شناسایی قرار گیرند و قدرت آفرینندگی و خلاقیت آنها مورد توجه واقع شود.
 
 
آنها می‌خواهند به حرفه و سازمانشان افتخار کنند و بیشتر ازهرچیز، دوست دارند که برای کار خوبی که انجام می‌دهند، مدیران ارزش قایل شوند تا بدین‌وسیله احساس کنند که بر اعتبار و ارزششان افزوده شده است.آنها می‌خواهند تصور کنند که درگیر یک کار موثر و مهم هستند و نقش سازنده‌ای در انجام یک بخش از آن کار دارند. تجربه نشان داده است که تحسین و شناسایی کارکنان موجب می‌شود تا آنان حداکثر تلاش را در انجام دادن کارها داشته باشند.
 
راه‌های بی‌شماری وجود دارد که یک مدیر می‌تواند آنها را به‌کار گیرد تا نشان دهد برای کار کارکنانش اهمیت قایل است و توانایی‌های آنها را مورد تحسین قرار می‌دهد. مثلا او می‌تواند پاکت دربسته‌ای برای کارمند بفرستد و در آن از زحمات او تشکر کند. به طور حضوری از کارمند برای خوب انجام دادن کارش تشکر کند. از طریق پست الکترونیکی پیام مثبت و حمایت‌کننده‌ای برای کارمند بفرستد. نامه‌ها و نظرات مثبت مشتریان را درخصوص یک کارمند در اجتماع کارکنان مطرح سازد. به این فهرست می‌توان بی‌نهایت راه اضافه کرد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: پـول , عـزت نفس , موفقیت , خودشناسی , انگیزش , سازمان , مدیریت , پاداش ,



چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1002
نویسنده : منو تو

مزایای تبلیغات اینترنتی

چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!

 
بیائید مزایای آگهی در اینترنت را بشماریم. شاید خودمان هم باورمان بشود! چون خودباوری سنگ اول در راه رسیدن به هدف است. برای لیست‌کردن مزیت‌های "تبلیغات اینترنتی”، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
 
امکان هدف‌گیری دقیق مخاطب:
آگهی‌دهنده می‌تواند مخاطب آگهی خود را با دقت بیشتری انتخاب کند؛ با مدیریت و کنترل مشخصات بازدیدکنندگان یک سایت، براساس اطلاعات بیننده، آگهی متناسب نشان داده شود.
 
امکاناتی بیشتر در اطلاع‌رسانی:
بر خلاف رسانه‌های سنتی، با استفاده از عناصر جذاب، جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری و بهره‌گیری از خلاقیت هنری، پیام‌های موثرتری را می‌توان تولید و منتشر نمود.
 
کیفیت مخاطبین:
اینترنت رسانه‌ای جوان است و کاربران آن، اغلب از طبقهِ تحصیلکرده هستند و این کیفیت گروه مخاطبین، ارزش آگهی را بالا می‌برد.
 
انعطاف در انجام پروژه‌های بزرگ:
اصلاح تبلیغات اینترنتی، با تحلیل بازخوردهای آگهی در حین فرآیند تبلیغات و در کوتاه‌ترین زمان، ممکن می‌باشد.
 
افزایش هر-روزه  نیاز به اینترنت:
به دلیل ویژگی‌هایی که اینترنت دارد، استفاده از بستر اینترنت روز به‌ روز بیشتر شده و مراجعه به آن هر روز افزایش می‌یابد. شاید فردا برای درج آگهی شما دیر باشد!
 
هزینهِ مناسب:
هزینهِ تبلیغات اینترنتی در مقایسه با رسانه‌های سنتی ناچیز است.
 
نظارت دقیق مستمر و بی‌واسطه:
با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های کنترل آگهی، در هر لحظه، میزان اعتبار، تعداد نمایش و کلیک بر روی آگهی و اطلاعات آماری دیگر می‌تواند مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.
 
امکانات ویژه:
ماهیت تعامل چند جانبه در شبکهِ اینترنت، امکان ارتباط متقابل مخاطبان را فراهم آورده است و آگهی دهنده می‌تواند از نظرات و انتقادات مخاطبان خود با‌خبر گردد.
 
شما چه امتیازاتی اضافه می‌کنید؟
 
منبع : تبلیغ سیتی

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , آگهی , تبلیغات , سایت‌ , فضای مجازی , جذب مخاطب ,



لبخند بزن فردا روز بدتري‌ است!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1175
نویسنده : منو تو

از قوانين مورفي چیزی شنیده‌اید؟

لبخند بزن فردا روز بدتري‌ است!


در ترافيك‌گير كرده‌ايد و احتمالا دير به يك قرار مهم مي‌رسيد. آن‌قدر اعصاب‌تان خرد شده است كه فكر مي‌كنيد همه ماشين‌هايي كه در خط‌هاي ديگر هستند در حال حركت هستند و فقط شما در صفي از خودروها‌گير افتاده‌ايد كه اصلا و ابدا جلو نمي‌روند. در يك تصميم ناگهاني با هزار مكافات صف‌تان را عوض مي‌كنيد اما دو ماشين كه جلوتر مي‌رويد باز هم ترافيك قفل مي‌شود. شانس بدتان را لعنت مي‌كنيد و هر چه از دهن‌تان در مي‌آيد مي‌گوييد. در اين لحظه باز هم فكر مي‌كنيد همه صف‌هاي خودروها در ترافيك در حال حركت هستند و شما باز در صف ماشين‌هايي كه حركت نمي‌كنند ‌گير افتاده‌ايد. در همين لحظه ‌است كه شما به‌شخصه يكي از قوانين مورفي را كشف كرده‌ايد! باور كنيد در قوانين مورفي همه چيز براساس بدشانسي و بدبياري است!





مورفي در آشپزخانه

پرونده اين شماره درباره قوانين مورفي است. اگر از قبل با اين قانون آشنا باشيد، يا بعد از خواندن اين پرونده، ممكن است فكر كنيد اين موضوع بيشتر به يك طنز شبيه است تا يك مطلب علمي روان شناسي.  شايد هم درست فكر كنيد. به هرحال قوانين مورفي آن قدر كه مشهورند، از سوي صاحب‌نظران علوم مديريت و روان شناسي جدي گرفته نمي‌شوند. ولي تئوري‌هاي اين چنيني، مثل قانون پاركينسون كه البته اين يكي كمي جدي‌تر از قانون مورفي است و در شماره‌هاي آينده درباره‌اش مطالبي خواهيم داشت، گاهي در مديريت و مخصوصا مديريت زمان به كار مي‌آيند. 



صابون قوانين مورفي به تن همه ما خورده است. هميشه اتفاق‌هايي ناخواسته كه تا قبل از آن هيچ كس فكرش را هم نكرده بود، بروز مي‌كند و باعث اخلال در برنامه‌ها مي‌شود. يك مثال ساده كه براي همه اتفاق افتاده: هر روز غذا مي‌خوريد و ذره‌اي به روي لباس‌تان نمي‌ريزد اما روز اولي كه لباس تميزتان را پوشيده‌ايد، سس غذا روي لباس‌تان مي‌ريزد! قانون مورفي در حالت كلي مي‌گويد: «اگر قرار باشد چيزي خراب شود، مي‌شود.» و نتيجه‌اي كه بايد در مديريت از آن گرفت اين است: «برنامه‌ريزي بايد داراي آنچنان ضريب اطمينان و امنيت كاري بالا باشد و تمام شرايط غيرمحتمل درنظر گرفته شود كه زور قانون مورفي به آن نرسد.»



به اين جمله‌ها دقت كنيد:


- هيچ كاري به آن سادگي كه به‌نظر مي‌آيد نيست.


- تمام كارها بيشتر از آن چيزي كه شما فكر مي‌كنيد وقت مي‌گيرند.


- هر راه حلي كه براي مشكلات ارائه مي‌شود، خودش مشكلات جديدي به‌وجود مي‌آورد.


خب. لازم به توضيح نيست كه اين قوانين چطور مي‌توانند به برنامه‌ريزي و مديريت كمك كنند. بازهم فراموش نكنيد همه ما در زندگي‌مان به قواعد مديريت نيازمنديم. چه كسي مي‌تواند ادعا كند كه مديريت يك خانه از مديريت يك وزارتخانه كم اهميت‌تر است؟! پس به همه خانم‌هاي خانه‌دار هم توصيه مي‌كنيم پرونده اين شماره را بخوانند.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: قوانین مورفی , موفقیت , روانشناسی , سلامت روان , سلامت , مدیریت , مدیریت زمان ,



تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما
نوشته شده در یک شنبه 15 آبان 1390
بازدید : 1204
نویسنده : منو تو

تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما


آیا می دانید که می توانید از روی میوه انتخاب شده شخصیت آدم ها را بشناسید و بر اساس میوه های مورد نظر بگویید که شرایط روحی روانی اشخاص مختلف چگونه است؟ پس میوه دلخواه خود را انتخاب کنید و به رازهای شخصیتی خود و دوستانتان پی ببرید !


چنانچه انواع میوه ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می کنید؟

پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو؛ یا گلابی ؟


پرتقال
اگر پرتقال میوه محبوب شما است. شما آدمی پر قدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت کوش و پر تلاش و کمی خجالتی هستید اما در دوستی می توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را به دقت انتخاب می کنید و با تمام وجود به آنها عشق می ورزید.

سیب
چنانچه سیب میوه محبوب شماست شما فردی اسراف کار و بسیار رک گو و صریح اللهجه هستید. اگر چه ممکن است بهترین سازمان دهنده و مدیر نباشید اما می توانید رهبر یک تیم کوچک باشید که با تلاش زیاد تیم را به موفقیت می رسانید. در بیشتر موقعیت ها می توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید. شما از سفر های کوتاه و غیر منتظره لذت می برید. زمانی که با شریک زندگی خود به سر می برید جذاب و خونگرم به نظر می آیید و به شدت عاشق "زندگی" به مفهوم واقعی آن هستید.

آناناس
اگر آناناس میوه محبوب شما است، بسیار سریع تصمیم می گیرید و سریع تر از آن عمل می کنید. در تغییر شغل و خطر کردن در زمینه های اجتماعی شجاع و بی باک هستید. شما دارای یک توانایی استثنایی در مدیریت می باشید و نمی گذارید کار روی دستتان بماند. دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید. معمولا خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه بر قرار نمی کنید ولی به محض انجام آن، دوست تان را برای همیشه برای خودتان نگاه می دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیک می روید و شریک شما غالبا به واسط صفات ممتاز تحت تاثیرتان قرار می گیرد اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

موز
عاشقان موز افرادی دوست داشتنی آرام گرم و طبیعتا با احساس هستند. شما غالبا از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران غالبا از طبع آرام و شیرین تان سؤ استفاده کرده و سعی می کنند به این وسیله برای خود موقعیت های جالب را رقم بزنند. عاشق شریک زندگی خود در تمام زمینه ها هستید واین عشق به خاطر زیبای جسمی و روحی اوست. به خاطر روشی که دارید روابط شما با او همواره در یک هماهنگی کامل است.

نارگیل
شما دوست داران این میوه سنگین و کمیاب، افرادی جدی با فکر و شعور هستید. از روابط اجتماعی لذت می برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممکن است کمی خود خواه به نظر بیایید اما لزوما چنین صفتی در شما بر جسته نمی شود. شما فردی سریع الانتقال آگاه و گوش به زنگ هستید و دیگران مطمئن هستند که در زمینه شغلی همیشه در بالا ترین رده قرار داشته و به بهترین نحو کارها را انجام می دهید. شما نیاز به شریک عاقلی داشته و عقل و احساس را با هم در این مسئله دخالت می دهید.

انبه
اگر انبه را دوست دارید به راحتی می شود به شما اتکا کرد. شخصی هستید با ایده های روشن و غالبا درست و اثر گذار. از اینکه درگیر مسائلی بشوید که نیاز به تلاش ذهنی شدید دارد لذت می برید و با شریک خود به ملایمت و آرامی رفتار می کنید. سعی می کنید با زندگی خود بسازید و چنانچه نیاز به قوی بودن را احساسا می کنید آن را در جایی دیگر می جویید.

گیلاس
چنانچه گیلاس میوه محبوب شماست زندگی همیشه به شیرینی که در نظر دارید خود را به شما نشان نمی دهد. فراز و فرود در زندگیتان زیاد است. بویژه در موقعیت های حرفه ای و کاری. شما همیشه و در هر پروژه ای کمی پول به دست می آورید و نه به مقدار زیاد. ذهنی فعال و خلاق داشته و غالبا به دنبال چیزهای نو هسید. شما شریکی صمیمی و وفادرا هستید اما اثر گذاشتن بر احساسات شما کار ساده ای نیست. خانه تان برای شما به منزله بهشت است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارید که در منزل باشید و دوستان افراد خانواده و آشنایان شما را دوره کنند.

انگور سیاه
در صورتیکه به انگور سیاه علاقمندید به طور کلی آدمی مودب و خوش رو هستید اما گاهی اوقات سریع و به شدت عصبانی می شوید هر چند به همان سرعت عصبانیت شما فرو کش می کند. از زیبایی ها به هر شکل که باشند لذت می برید. بسیار محبوب و مورد علاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور و شوق فراوانی به زندگی دارید و از هر کای که می کنید لذت می برید اعم از لباس پوشیدن خوردن و خوابیدن. شریک شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از همه آنچه که به او می دهید لذت ببرد.

هلو
درست مانند هلو شما از عصاره زندگی لذت می برید. فردی رک گو و صریح اللهجه بوده و روشی دوستانه دارید و این نکات به جذابیت روحتان می افزاید. در بخشش و فراموش کردن نظیر ندارید و برای دوستی ها ارزش زیادی قائل هستید. حس استقلال طلبی در شما بسیار قوی است و این امر از شما فردی راستگو ساخته است. عاشقی ایده آل صبور صمیمی و یک رنگ هستید. با این حال به هیچ وجه دوست ندارید احساسات خود را در ملاء عام بروز دهید.

گلابی
شما که دوستدار گلابی هستید، چنانچه فکر خود را معطوف به انجام کاری می کنید می توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید که نتیجه تلاش هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه های مفید ذهنی لذت برده و دنباله رو آن هستید کمی خجالتی به نظر می رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی که به دنبال شریک زندگی هستید به هوش سرشار دید وسیع و دل دریایی اش بیش از دیگر موارد اهمیت می دهید.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: تست شخصیت با میوه مورد علاقه شما ,



موفقیت به سبک بيل گيتس
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1099
نویسنده : منو تو
10 نكته براي شروع يك کسب و کار جديد
 
موفقیت به سبک بيل گيتس
 

از همان سال‌هاي اول مدرسه اين آرزو شكل مي‌گيرد؛ آرزوي داشتن شغلي كه دوستش داريد و در آن احساس توانمندي مي‌كنيد  اما كمتر كسي است كه در دنياي بزرگسالي‌اش به اين آرزوي كودكي برسد. بعد از دانشگاه و ورود به بازار كار، با جدي‌تر شدن زندگي و نيازهاي مالي، افراد تمام سعي‌شان را براي فراموش‌كردن آرزوي‌شان و جدي‌تر زندگي كردن به خرج مي‌دهند. براي كساني كه با دغدغه‌هاي بسيار كار مي‌كنند، داشتن كسب و كاري كه بيشترين آرامش را به آن‌ها بدهد آنقدر دور از دسترس به‌نظر مي‌رسد كه برايش هيچ تلاشي نمي‌كنند. رسيدن به آرزوها كار هركسي نيست اما اگر به‌دنبال چيزي مي‌گرديد كه به زندگي‌تان معنا بدهد و شما را از نظر خودتان ارزشمندتر كند، بايد از همين لحظه آرزوهاي‌تان را بازيابي كنيد و مسير زندگي‌تان را به آن‌ها پيوند بزنيد. باور كنيد همه آدم‌هاي موفق هم از همين نكات ابتدايي شروع كرده‌اند.



   چگونه شروع كنيد؟

«دوست داشتم روزي يك نويسنده شوم». اين جمله‌اي است كه ما هر روز از زبان آدم‌هاي اطرافمان به شكل‌هاي مختلف مي‌شنويم. برخي از آن‌ها دوست دارند نويسنده شوند، برخي‌ها ورزشكار و بعضي‌ها هم آرزو دارند آشپزي حرفه‌اي باشند اما واقعيت اين است كه تا زماني كه به قصد انجام اين كار از جا بلند نشويد، چند خطي ننويسيد، غذايي درست نكنيد يا سراغ ورزش نرويد آرزوي‌تان محقق نخواهد شد. رسيدن به آرزوها شايد يك شبه اتفاق نيفتد اما تا زماني كه با جديت براي شروع كردنش اقدام نكرده‌ايد، نمي‌توانيد اميدي براي رسيدن به آن داشته باشيد. به جاي آرزو كردن، از همين لحظه براي برآورده كردن آرزوي‌تان تلاش كنيد و به جاي مي‌خواستم، مي‌خواهم را به كار ببريد. براي شروع مي‌توانيد فهرستي از آرزوهاي‌تان را مشخص كنيد و باتوجه به توانايي‌هاي‌تان مشخص كنيد كه چه راهي را قرار است آغاز كنيد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , بیل گیتس , کارآفرینی , خلاقیت , ایده پردازی , کسب و کار ,



شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 1197
نویسنده : منو تو

شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه


به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و شخصیت خودتان را محک بزنید.

1. دریا را با کدام یک از تیره، شفاف، سبزویژگی های زیر تشریح می کنید؟
آبی ، گل آلود

2. کدام یک از اشکال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث

3.
فرض کنید در راهرویی راه می روید. دو در می بینید، یکی در ۵ قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو و هر دو در نیز باز هستند. کلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است، آیا آن را برمی دارید؟
بله، خیر

4.
این رنگ ها را ترجیح می دهید چگونه اولویت بندی شوند؟
قرمز، آبی، سبز، سیاه و سفید


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه ,



براي خودتان «مهره مار» بسازيد!
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1050
نویسنده : منو تو

راه های تسلط بر ذهن دیگران

براي خودتان «مهره مار» بسازيد!

وقتي كسي را مي‌بينيد كه به راحتي مي‌تواند نظر ديگران را به نفع خودش عوض كند، چه احساسي داريد؟ دوست داريد شما هم‌چنين فردي شويد؟...
 



روان‌شناسان اعتقاد دارند  شما با دانستن و استفاده از چند قانون ساده، مي‌توانيد ذهنيت ديگران را نسبت به كاري كه درنظر داريد، تغيير دهيد.اولين قانون تغيير ذهنيت، اين است كه حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بگوييد. يكي از كارشناساني كه در موسسه علم و مذهب فارادي در دانشگاه كمبريج در زمينه روان‌شناسي فعاليت مي‌كند مي‌گويد، مردم معمولا سخت‌شان است كه در بحث‌هاي پيچيده شركت كرده و نظر خودشان را بگويند. او هر كدام از نقطه‌نظرهاي خود را با توضيح‌دادن مثال‌هاي سرگرم‌كننده و قصه‌هايي از گوشه و كنار روان‌شناسي- اجتماعي روشن كرده است.





همدلي/ Empathy

 در چشم مردم نگاه كنيد، وقتي سرشان را تكان مي‌دهند شما هم همان كار را انجام دهيد، به آنها بگوييد با ايشان همشهري هستيد! ما به مردمي كه مثل خودمان هستند، اعتماد مي‌كنيم. (ترجيح مي‌دهيم با كساني كار كنيم كه اهل يك طبقه اجتماعي و يك شهر هستيم يا به نوعي با هم ارتباط داريم.)





اطمينان/ Confidence

 هرقدر شما بيشتر مطمئن باشيد، ما بيشتر احساس مي‌كنيم كه حق باشماست؛ حتي وقتي بدانيم كه فاكتورهاي شما اشتباه هستند. (سياستمداران تهاجمي يا فروشندگان را به خاطر بياوريد.)





نا‌همخواني/ Incongruity

   ذهن مردم را گول بزنيد، به جاي اينكه به آنها بگوييد قيمت هر عدد كيك 200 تومان است، بگوييد 5 عدد كيك هزار تومان است؛ به اين ترتيب مردم بيشتر ترغيب مي‌شوند كه 5 كيك از شما بخرند در نتيجه شما هم بيشتر فروش مي‌كنيد.





منافع شخصي/ Perceivedself

  اگر بخواهيد به هدف خاصي دست پيدا كنيد و براي اين كار، نياز به متقاعد كردن ديگران داريد و بايد نظرشان را عوض كنيد، بهتر است براي توجيه كارتان از منافع مخاطبان‌تان صحبت كنيد؛ نه اينكه بر آرزو‌ها و منافع خودتان تاكيد كنيد. مثلا به جاي اينكه بگوييد: «اگر اين كار را نكني، ناراحت مي‌شوم.» بگوييد: «اگر اين كار را انجام دهی، خوشحال می شوم».





سادگي/Simplicity

 حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بيان كنيد تا مردم را متقاعد كنيد كه صحبت شما درست است.



  بيشتر مردم سعي مي‌كنند،يا حداقل دوست دارند خودشان را خوب جلوه دهند تا بد! اما هيچ شكي نيست كه در زندگي روزمره، روش‌هايي كه در اين مطلب گفته شد، به‌طور برجسته‌اي براي دستيابي به منافع شخصي كاربرد دارند؛ به اين موضوع فكر كنيد. وكلا، آگهي‌دهنده‌ها و سياستمداران و برخي از متخصصان كه اكثرا با چنين تكنيك‌هايي سر و كار دارند و افراد خوش‌آوازه‌اي هستند.اين مطلب در واقع براي كمك به منافع آدم‌هاي خوب نوشته شده؛ هر كسي كه كتاب‌هاي هري‌پاتر را خوانده باشد، خوب مي‌داند از روش‌هاي جادويي يكساني مي‌توان براي دستيابي به اهداف مثبت و هم منفي استفاده كرد. البته دانستن اين مطالب، باعث مي‌شود دست آدم‌هايي كه روزانه با آن‌ها سر‌و‌كار داريم، كمي رو شود! اما در عصر حاضر، مهم‌ترين نكته، رفع تعارض‌ها و ناسازگاري‌هاست.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مهره مار , ذهن , تسلط , توانایی فردی , استعداد , موفقیت , راه های موفقیت , روان شناسی ,



فقـط 7سـال فرصـت داريد!
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1230
نویسنده : منو تو

براي راه‌اندازي كامپيوتر ذهن بچه‌ها

فقـط 7سـال فرصـت داريد!


 

وقتي پدر‌و‌مادر مي‌شويد، مسئوليت‌هاي‌تان تمامي ندارد. تمام تلاش‌تان را مي‌كنيد تا فرزندتان از هر نظر بهترين باشد؛ چه از نظر فكري و چه از نظر روحي. اصلا چه بهتر كه در كنار همه اين‌ها فرزند دوست‌داشتني شما يك فرد باهوش و حتي يك نابغه هم باشد! به‌خصوص اين‌كه حالا بر خلاف گذشته كه تصور مي‌شد هوش عاملي است كه تنها به وسيله ژنتيك تعيين مي‌شود، دانشمندان و روان‌شناسان كودك متعقدند، محيطي كه فرزند شما در آن رشد مي‌كند و فردي كه كودك را بزرگ مي‌كند، پابه‌پاي ژنتيك در باهوش‌تر شدن او نقش دارد. اين يعني شما پدر‌و‌مادرها هم مي‌‌توانيد در باهوش‌تر شدن فرزندتان نقش داشته باشيد. در اين گزارش «حميدرضا حبيب‌اللهي» مشاور رفتارشناسي از هوش كودكان و نقش شما پدرو‌مادرها در تقويت هوش آن‌ها مي‌‌گويد.

 


 

6 سال و 11 ماه و 29 روز وقت داريد

 

پدر‌و‌مادر با تحريك ذهني كودك مي‌توانند، نقش زيادي در تقويت هوش او بازي كنند. چون همان‌قدر كه ژن و وراثت در چگونگي شكل‌گيري هوش كودك نقش دارد، عوامل محيطي‌‌ مثل سلامت، تغذيه و مهم‌تر از همه شيوه برخورد با كودك به‌خصوص در دوران نوزادي هم مي‌تواند در افزايش هوش او موثر باشد. اين تاثير تا آنجاست كه حتي با پذيرش تاثير عوامل وراثتي و نقش تعيين‌كننده‌اي كه در تعيين ميزان هوش دارند، هرگز نمي‌توانيم منكر نقش بسيار زياد آموزش ‌و نوع ارتباط پدر‌و‌مادر بر ذهن كودكان شويم. به عبارت ديگر آموزش‌هايي كه پدر‌و‌مادر در قالب بازي به كودكان نوزاد خود مي‌دهند، پا‌به‌پاي عوامل وراثتي در بالا بردن بهره هوشي آن‌ها تاثير گذارند.

 

در سال‌هاي اول زندگي كودك، وقتي كه مغز او هنوز در حال شكل‌گيري و تكامل است، آموزش‌هاي هدفمند و توجه نشان دادن‌هاي آگاهانه والدين به رفتار كودك مي‌تواند به ارتقاي هوش او كمك كند. بازي‌‌هاي ساده اما هدفمند با كودك در اين دوران كه مغز او در حال رشد و تكامل است، به ايجاد مداربندي‌هاي مغزي پيچيده و ضروري در مغز كودك كمك مي‌كند و همين باعث تقويت و رشد هوش كودك مي‌شود. در حقيقت پدر‌و‌مادر از زمان جنيني تا زماني كه كودك 6 سال، 11 ماه و 29 روز دارد، وقت دارند تا تمام تلاش‌شان را براي تقويت هوش كودك صرف كنند، چون بعد از اين مرحله ذهن كودك شما درست مثل نرم‌افزاري عمل مي‌كند كه طي اين مدت پردازش شده و حالا آماده بهره‌برداري و استفاده است.

 



معمولا10تا 18 ماهگي زمان شكل‌گيري اين ارتباطات مغزي در كودكان است، بنابراين تشويق شما با تاثيري كه در كودك مي‌گذارد به آزاد‌شدن موادي در مغز و تقويت اين چرخه منجر مي‌شود. درست در طرف مقابل اين برخورد هر بي‌تفاوتي شما باعث تقويت نشدن ارتباطات مغزي كودك مي‌شود و او را نسبت به انجام كارهاي جديد دلسرد مي‌كند


 

موفقيت‌هاي كودك‌تان را جشن بگيريد

 

شما به‌عنوان پدر‌و‌مادر براي تقويت رشد هيجاني كودك‌تان بايد نسبت به كوچك‌ترين فعاليت‌هاي او عكس‌العمل نشان دهيد. وقتي كودك شما براي نخستين‌بار روي پاي خودش مي‌ايستد، شما بي‌اختيار از خوشحالي فرياد مي‌زنيد. شايد اين يك عمل غيرارادي و كاملا پيش‌بيني نشده در شما باشد اما همين حركت نه تنها كودك را خوشحال مي‌كند بلكه ارتباطات قشر جلويي و بخش دروني مغز او را كه جايگاه احساسات است، تقويت مي‌كند.

 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: کودک , آموزش , روانشناسی , روانشناسی کودک , هوش هیجانی , شادی , سبک زندگی , IQ , EQ , ,



تست عشق و دوستی – بسیار جالب
نوشته شده در جمعه 6 آبان 1390
بازدید : 1207
نویسنده : منو تو

تست عشق و دوستی – بسیار جالب

تست عشق و دوستی – بسیار جالب

 

سوال اول:
شما به طرف خانه کسی که دوست دارید می روید.
دو راه برای رسیدن به انجا وجود دارد:
▪ یکی کوتاه و مستقیم است که شما را سریع به مقصد می رساند ولی خیلی ساده و خسته کننده است
▪ اما راه دوم به طور قابل ملاحظه ای طولانی تر است ولی پر از مناظر زیبا و جالب است.
حال شما کدام راه را برای رسیدن به خانه محبوبتان انتخاب می کنید؟راه کوتاه یا بلند؟

سوال دوم:
در راه دو بوته گل رز می بینید .یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید.شما تصمیم می گیرید ۲۰ شاخه از رزها را برای او بچینید.
چند تا را سفید و چند تا را قرمز انتخاب می کنید
(شما می توانید یا همه را یا از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید)

سوال سوم:
بالاخره شما به خانه او می رسید .
یکی از افراد خانواده در را بر روی شما باز می کند.
شما می توانید از انها بخواهید که دوستتان را صدا بزند.
یا اینکه خودتان او را خبر کنید.
حالا چکار می کنید؟


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , تست روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: تست عشق و دوستی ,



سخنان زیبا از کوروش کبیر
نوشته شده در جمعه 5 آبان 1390
بازدید : 1056
نویسنده : منو تو

سخنان زیبا از کوروش کبیر

 

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند.

اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید.


آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلکه دشواری رسیدن به سهولت است .


وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید، افراد درباره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند،

نه رفتار و عملکرد شما


سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد .


اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید

که همیشه می گرفتید .


افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.


پیش از آنکه پاسخی بدهی با یک نفر مشورت کن ولی پیش از آنکه تصمیم بگیری با چند نفر .


کار بزرگ وجود ندارد، به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم .


کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید .


انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند .


همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد

تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دشوارترین قدم، همان قدم اول است .


عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید .


آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد .


وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید .


من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت، من خوشی های بسیار خواهم آورد

من ملتم را سربلند

ساحت زمین خواهم کرد، زیرا شادمانی او شادمانی من است.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: سخنان زیبا از کوروش کبیر ,



هیچ مانعی را بــاور نکن
نوشته شده در یک شنبه 1 آبان 1390
بازدید : 1069
نویسنده : منو تو

  هیچ مانعی را بــاور نکن


www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com


پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می‌كرد.
او می‌خواست مزرعه سیب‌زمینی‌اش را شخم بزند اما این كار خیلی سختی بود.
تنها پسرش كه می‌توانست به او كمك كند، در زندان بود!

پیرمرد نامه‌ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد: پسر عزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بكارم. من نمی‌خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان كاشت محصول را دوست داشت. من برای كار مزرعه خیلی پیر شده‌ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشكلات من حل می‌شد. من می‌دانم كه اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می‌زدی ... دوستدار تو پدر

پس از چند روز پیرمرد این تلگراف را دریافت كرد: پدر به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن من آنجا اسلحه پنهان كرده ام.

صبح روز بعد 12 نفر از مأموران اف.بی.آی و افسران پلیس محلی دیده شدند و تمام مزرعه را برای یافتن اسلحه ها شخم زدند بدون این‌كه اسلحه‌ای پیدا كنند.
پیرمرد بهت‌زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت كه چه اتفاقی افتاده و می‌خواهد چه كند؟
پسرش پاسخ داد: پدر برو و سیب زمینی هایت را بكار، این بهترین كاری بود كه از اینجا می‌توانستم برایت انجام بدهم.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: هیچ مانعی را بــاور نکن ,



سه راز شرکت‌های موفق
نوشته شده در شنبه 29 مهر 1390
بازدید : 1148
نویسنده : منو تو

رهبری بازار را به دست بگیرید

سه راز شرکت‌های موفق

برخی شرکت‌ها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. این امر می‌تواند به خاطر شناخته شدن و معروفیت نام شرکت، نوآوری، سهم بازار یا شماری دیگر از ویژگی‌هایی باشد که یک شرکت خوب را در میان سایر شرکت‌ها برجسته می‌کند. نکته مهم برای سرمایه‌گذار این است که قادر باشد برندگان احتمالی را تشخیص دهد قبل از اینکه آنها تبدیل به نام‌های مشهوری شوند.
 
در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به سه مشخصه اصلی که باعث موفقیت یک شرکت می‌شود. سعی کنید آنها را به کار بگیرید، خواهید دید که شما هم با رديابي آنها به موفقیت دست پیدا می‌کنید.
 
سه راز موفقیت
بنابراین چه عواملی موجب موفقیت یک شرکت می‌شود، و آیا این شرکت مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟ پاسخ این سوال بستگی دارد به اینکه این سوال را از چه کسی می‌پرسید، یک حسابدار، اقتصاددان، بازاریاب یا کارشناس منابع انسانی، به هر حال با کنار هم گذاشتن همه این پاسخ‌ها، می‌توانید یک شرکت موفق را با این مشخصات تعریف کنید:
 
1. مزیت رقابتی
2. مدیریت بالاتر از حد متوسط
3. رهبری بازار 
 
 

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رهبری بازار , موفقیت , بازار یابی , قیمت گذاری , نوآوری , سهم بازار ,



با تصوير بدنی خود درگیر نشوید
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1135
نویسنده : منو تو

بررسی یک تفکر مخرب

با تصوير بدنی خود درگیر نشوید

تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان، نه تنها به دختران جوان به ارث رسيده بلكه مردان را هم گرفتار كرده است. مطالعات نشان داده این مشکل از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است



 

مطالعات نشان داده تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است كه دختران جوان را نيز گرفتار خود كرده؛ در حقيقت دختران نوجوان از مادرهاي‌شان الگو مي‌گيرند؛ مادراني كه دائما نگران اندازه و شكل اندامشان هستند و همين باعث مي‌شود كه امروز شاهد دختران 13-14 ساله‌اي باشيم كه با وجود بلوغ و تكامل بدنشان، با رژيم‌هاي سخت غذايي سروكله مي‌زنند. اما در اين مطلب متوجه مي‌شويد كه اين تفكر فقط دخترانه نيست!






 
    وسوسه لاغري در ميانسالي هم بروز مي‌كند

قبلا همه فكر مي‌كردند كه« آنوركسيا» از آن بيماري‌هايي‌است كه فقط دختران نوجوان را درگير مي‌كند اما اخيرا مشخص شده كه «آنوركسيا»، «بوليميا» و ساير بيماري‌هاي وسواسي گوارشي مي‌توانند در هر دوره‌اي از زندگي افراد رخ دهند و هيچ ربطي به سن و سال ندارند.  تحقيقات جديدي كه در ماه‌هاي اخير انجام شده، نشان داده است كه خانم‌ها در سنين 20، 30، 40 و حتي بيشتر به همان اندازه دختران جوان و نوجوان، خود را براي لاغر شدن و لاغر ماندن تحت فشار قرار مي‌دهند. بدتر از همه اين است كه خانم‌هاي بزرگسالي كه دچار اين نوع بيماري‌هاي گوارشي مي‌شوند، كمتر به بيماري خود اقرار كرده يا به پزشك مراجعه مي‌كنند؛ چراكه اين بيماري‌ها معمولا دختران نوجوان را درگير مي‌كنند!



تحقيقات نشان داده كه ميانسالي در خانم‌ها به‌علت همراه بودن با طلاق احتمالي، ترك منزل فرزندان، ازدواج مجدد، بحث و جدل‌هاي معمول كه باعث ايجاد حس ناامني مي‌شود، سن حساسي در آن‌ها محسوب شده كه با احساس‌هايي مانند تنفر از خويش، بي‌ارزش بودن يا اعتماد به نفس پايين و تلاش براي لاغر شدن و زيبا ماندن فشار زيادي به آنها وارد مي‌كند.


 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی , ,



چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1064
نویسنده : منو تو

چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟

بعد از اینکه گریه مفصلی کرد، در حالی که باقی‌مانده اشک‌هایش را از روی صورت‌اش پاک می‌کرد، با چهره‌ای غمگین و صدایی که حسرت در آن موج می‌زد، گفت: «آقای دکتر! می‌شه یه قرصی به من بدین که دیگه این چیزا یادم نیاد...
 
اگرچه ما یاد می‌گیریم که از نظر عاطفی درگیر مشکلات بیمار نشویم و فقط تا جایی به آنها بپردازیم که مانع تفکر بی‌طرفانه و کمکی که قرار است به بیمار بکنیم، نشود؛ ولی این بار انگار فرق می‌کرد و واقعا آرزو می‌کردم که چنین دارویی در اختیار داشتم. اما حیف که هنوز چنین روشی ابداع نشده و با توجه به دانش فعلی از مغز و حافظه، دستیابی به چنین درمانی هم اصلا نزدیک به نظر نمی‌رسد. پس چه باید کرد؟

خوشبختانه با انجام برخی اقدامات ممکن است بتوان تدریجا این مشکل را کمرنگ‌تر کرد. یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که باید صورت گیرد، درمان اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب است که امکان دارد به‌طور هم‌زمان در فرد وجود داشته باشد و باعث تشدید اشتغالات ذهنی و آسیب‌پذیری بیمار شود.

بنابراین فرد باید از نظر وجود اختلالات همراه مورد بررسی قرار گیرد. به علاوه، انجام روان‌درمانی هم ممکن است بتواند از طرق مختلفی مثل حساسیت‌زدایی نسبت به جنبه‌های آزارنده حادثه، اصلاح باورهای نادرستی که ممکن است در مورد حادثه در ذهن فرد باشد و همچنین بررسی واقعه از دیدگاه‌های جایگزین یا به عبارت دیگر ارایه تعریف دوباره‌ای از اتفاق ناگوار، کمک‌کننده باشد. جالب است بدانیم که اگر فردی تلاش کند به یک موضوع خاص فکر نکند، از این تلاش خود نتیجه معکوس خواهد گرفت و بیشتر از قبل به آن موضوع فکر خواهد کرد!

پس تلاش برای فراموشی، آب در ‌هاون کوبیدن است و گردو بر گنبد انداختن. در عوض پرداختن به امور دیگری که توجه فرد را به سمت دیگری منحرف کند، می‌تواند تا حدودی و دست‌کم به صورت موقتی موثر باشد. اگرچه به خصوص در مواردی که مشکل شدید است، معمولا برای بهبود پایدار ناچار به استفاده از اقدامات درمانی که پیشتر به آنها اشاره شد، هستیم.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟ ,



طالع بینی
نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390
بازدید : 1139
نویسنده : منو تو

طالع بینی

آیا میدانید شما چه پرنده ای هستید و شخصیت شما چگونه است!؟
 
فروردین تا 10 فروردین - درخت زبان گنجشک (حساسیت)

سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است. مستقل، خوش سلیقه، پراحساس، یار و هم صحبتی خوب است. کسی که تمایل به عفو و گذشت ندارد.

 11 فروردین تا 20 فروردین - درخت افرا (استقلال فکری)


فردی معمولی نیست و سرشار از تصور و خلاقیت و ابتکار، خجالتی و تودار، بلندپرواز و مغرور است. متکی به نفس، به دنبال تجارب جدید و گاهی عصبی است اما حافظه و ذهنی قوی دارد و به آسانی یاد می گیرد و همیشه می خواهد اثری خوب روی دیگران داشته باشد.

21 فروردین تا 31 فروردین - درخت گردو (اشتیاق و شور)


نجیب و با دید وسیع نسبت به جهان، خودجوش و بلندپروازی او نامحدود است. فردی غیرقابل انعطاف، شریکی استثنائی اما بدقلق است. همیشه مورد علاقه نیست اما اغلب تمجید و تحسین می شود. مدیر و باهوش، بسیار پر حرارت اما گاهی اوقات مغرور است.

1 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت - درخت سپیدار (تردید و عدم ثبات)


جذاب به نظرمی آید. با استعداد است.اما اعتماد به نفس بالایی ندارد. در مواقع لزوم بسیار شجاع است و به مهربانی و جوی خوشایند نیاز دارد. بسیار مشکل پسند و غالباً تنها است و طبعی هنرمندانه دارد. هماهنگ کننده خوبی است و به فلسفه علاقمند است. در هر موقعیتی قابل اعتماد است و به طور جدی در امور مشارکت دارد.

14 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت - درخت شاه بلوط (درستکاری)
 

هیکل و اندامی خارق العاده، پرابهت، حس عدالت خواهی بالا، یک طراح و سیاستمدار است. به راحتی آزرده خاطر می شود. بسیار حساس، کوشا، گاهی اوقات برتر از دیگران عمل می کند و گاهی در ارتباطات خود با سایرین سوء تفاهم برایش بوجود می آید. خانواده مدار و از لحاظ فیزیکی روی فرم است.

25 اردیبهشت تا 3 خرداد - درخت ون (بلندپروازی)


فوق العاده جذاب، پرانرژی، خودجوش و پر مسئولیت است.انتقاد را دوست ندارد. جاه طلب، بلند پرواز، باهوش، مستعد و قابل اطمینان است. به پول اهمیت می دهد. خواستار توجه از سوی دیگران است و به پشتوانه و حمایت احساسی نیاز دارد.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: طالع بینی ,



بازدید : 1072
نویسنده : منو تو
28 راه بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان
 
خیلی بیشتر از آنچه که همه ما به آن اعتراف کنیم، رفتارهایمان براساس میل درونیمان به تحت‌تاثیر قرار دادن دیگران شکل می‌گیرد. این میل در محصولات مارک‌ داری که استفاده می‌کنیم، کافه ‌ها و رستوران ‌هایی که می‌رویم، خانه‌ ها و ماشین ‌هایی که می‌خریم و شغلی که انتخاب می‌کنیم، منعکس می‌شود.
اما آیا محصولات مارک‌ دار، کافه‌های تجملی، خانه‌ ها و ماشین‌ها اینقدر گیرا هستند؟ فردی عالیرتبه در شغلی که علاقه‌ای به آن ندارد، چطور بعضی از این چیزها توجه ما را یک تا دو دقیقه به خود جلب می‌کند اما زیاد طول نمی‌کشد.
چرا؟ چون دارایی ‌های ملموس به اندازه کیفیات غیرملموس گیرا نیستند.
 
سوالات زیر را در نظر بگیرید:
  • او سوار یک پورشه آخرین مدل است، اما آیا واقعاً از عهده خرید این ماشین برمی ‌آمده؟
  • او یک خانه خیلی بزرگ دارد، اما آیا خانواده و زندگی دوست‌ داشتنی دارد؟
  • او پول زیادی درمی‌آورد، اما آیا واقعاً از کاری که برای گذران زندگی انجام می‌دهد لذت می‌برد؟
متوجه منظورم شده‌اید. وقتی پاسخی که به این سوالات می‌دهید، "خیر" باشد، موضوعی که ابتدا به نظرتان بسیار گیرا می‌آمده، دیگر اینطور نخواهد بود.
حالا لحظه‌ای وقت بگذارید و فردی را تجسم کنید که عاشق کارش است، معمولاً لبخند بر لب دارد و از هر نفسی که می‌کشد لذت می‌برد. آیا این فرد توجهتان را جلب می‌کند؟ آیا مهم است که این آدم یک میلیونر نیست؟
 
در زیر به 28 راه عالی برای تحت ‌تاثیر قرار دادن اطرافیانتان اشاره می‌کنیم. اگر این نکات را به طور مرتب رعایت کنید، نه تنها دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهید، بلکه به شما کمک می‌کند انسان بهتری هم باشید.
 
1. اُرجینال باشید. با خودتان صادق باشید. جودی گارلند گفته است، "همیشه بهترین ورژن خودتان باشید به جای اینکه ورژن دوم یک نفر دیگر باشید." با این جمله زندگی کنید. اصلاً نمی‌توانیدخودتان را جای دیگری بگذارید. جای تنها کسی که می‌توانید باشید، خودتان هستید. اگر خودتان نباشید، یعنی واقعاً زندگی نمی‌کنید—فقط وجود دارید. و از خودتان بپرسید: اگر آنچه که هستید را دوست ندارید، چرا بقیه باید دوستتان داشته باشند؟
 
2. به فکر دیگران باشید. اگر به فکر دیگران نباشید، آنها هم به فکر شما نخواهند بود. هرچقدر بیشتر به بقیه کمک کنید، آنها بیشتر برای کمک به شما راغب خواهند بود. عشق و محبت، عشق و محبت می‌آورد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: 28 راه بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان ,



تعداد صفحات : 6