پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
صـدای پـای بـهار را می شنـوی ؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 فروردين 1391
بازدید : 412
نویسنده : منو تو

صـدای پـای بـهار را می شنـوی ؟



در روزهای پایانی سال كارهای خانه قدری متفاوت به نظر می‌رسد. شاید از همان زمان كه خانه‌تكانی شروع می‌شود، بتوان این دگرگونی را احساس كرد. تحولی كه به پیشواز نو شدن سال و دگرگون‌شدن چهره زمین و زمان می‌رود.

خوب است همه ما كه در یك چهاردیواری زندگی می‌كنیم، با این جریان همراه شویم و هر یك گوشه‌ای از این كار را بر دوش بگیریم تا با همدلی و همكاری كارهای این روزها به خوبی و خوشی پایان یابد.



حتما رفت و روب و تمیزكردن خانه شما هم كم‌كم رو به پایان است. خانه‌تكانی هر چند خسته‌كننده و نسبتا طولانی است، ولی چون مژده آمدن عید نوروز را با خود به همراه می‌آورد، به نوعی شیرین هم هست.

حتما تا به حال به فكر سور و سات عید و سفره هفت‌سین هم بوده‌اید؛ سبزه پشت پنجره هم كه قطعا رشد كرده و آماده گذاشتن روی سفره است. البته بعضی‌ها هم سبزه آماده را از فروشگاه‌ها می‌خرند.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: صـدای پـای بـهار را می شنـوی , ,



تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1390
بازدید : 835
نویسنده : منو تو

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز



خوان نوروزی (سفره هفت سین) باید سفید باشد چرا كه نشانه پاكی و سفید بختی و روشنایی است و نیز نشانه جهان بی پایان است كه بارگاه یزدان در آن است. در سفره و یا همان خوان نوروزی مواد و چیدنی‌هایی گذاشته می‌شود كه هركدام نشانه و نمادی از سلامتی، ‌رزق و روزی، زایش، ‌بركت و ... است.


سبزه
شاید زیباترین ویژگی سفره هفت سین را می‌توان به وجود سبزه آن دانست، به این دلیل كه سبزه با رنگ و طراوت خود دلها را شادمان می سازد و با نگریستن به آن طلوع سال جدید را زیباتر می‌كند. در ایران باستان رسم بر این بود كه بیست و پنج روز قبل از نوروز در كاخ پادشاهان دوازده ستون از خشت خام برپا می‌ساختند و بر هر كدام یك نوع غله می‌كاشتند و معتقد بودند اگر سبزه‌ها خوب بروید سال پر بركتی است.

در ایران باستان دانه‌های گندم، جو، برنج، لوبیا، عدس، ارزن، باقلا، نخود و كنجد را بر این ستون‌های خشتی می‌كاشتند و روز ششم فروردین آنها را برمی چیدند و به نشان بركت و باروری در تالارها پخش می‌كردند و معمولا سه قاب از سبزه به نماد اندیشه نیك، گفتار نیك و كردار نیك بر خوان می‌گذاشتند و اغلب كنار آنها گندم، جو و ارزن كه نقش مهمی در خوراك مردم داشتند سبز می كردند تا سبب فراوانی این دانه‌ها در سال جدید گردد.

امروزه نیز آن چیزی كه وجودش بر سر سفره هفت سین ضرورت دارد، سبزه است. مردم یزد از نیمه اسفند به سبز كردن سبزه در كاسه و بشقاب و حتی بر روی كوزه‌های سفالی می‌پردازند. زرتشتیان رویش سبزه را در نوروز نشان تازه شدن زندگی و فصل رویش دانه‌ها كه خود بركت زندگی محسوب می‌شود، می‌دانند. در گذشته زرتشتیان یزد بیشتر "تره تیزك" را كه در گویش خود بدان "ششه" می‌گویند بر روی كوزه‌های سفالی سبز می‌كردند.

دانه‌هایی كه امروزه كشت می‌شود بیشتر گندم و عدس است ولی ماش و تره تیزك را نیز سبز می‌كنند. معمولا تره تیزك را یك شبانه روز خیس می‌كنند سپس آن را در كیسه‌های پارچه‌ای نازك می ریزند و در جایی گرم قرار می‌دهند تا جوانه بزند، جوانه زدن دانه‌ها را در گویش زرتشتیان یزد روز آمدن می‌گویند، بعد از آن كه دانه‌های روز آمده را در بشقاب‌های پهن بی لبه كه معمولا سه عدد و مخصوص كاشتن سبزه هستند، ریختند، روی جوانه‌ها را پرده‌ای از ماسه نرم می‌ریزند و آب می‌دهند تا سبز شود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار حوداث , تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچـه هفـت سیـن , سبزه , آتشدان (مجمر) , كتاب مقدس , كوزه آب , نان , تخم مرغ , آیینه , سمنو , سنجد , سیر , سركه , سماق , سپند (اسفند) , سكه , انار , ماهی , گل بیدمشك , نارنج , نـوروز 91 مبـارک , هفت سین , 7سین , ,



اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر !
نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390
بازدید : 506
نویسنده : منو تو

اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر !


حتما شما هم تاکنون عکس‌های زیبایی از زندگی حشرات دیده اید. اما عکس‌هایی که آندری پاولوف از مورچه‌ها می‌گیرد، کم‌نظیر هستند. برای اینکه این عکاس هنرمند بتواند عکس‌های زیبایی خلق کند، مدت زمان زیادی را صرف آموزش به مورچه‌ها کرده است. در این عکس‌ها، زندگی مورچه‌ها تا حد زیادی به زندگی انسان‌ها تشبیه شده و رابطه دوستی بین خالق عکس و مورچه‌ها نیز به تصویر کشیده شده است. در ادامه آثار هنری در مورد زندگی مورچه‌ها و تلاش آنها برای انجام امور روزمره شان در طبیعت را مشاهده می‌کنید.








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر , ,



داستـانِ یـک دکـتـر ...
نوشته شده در شنبه 13 اسفند 1390
بازدید : 438
نویسنده : منو تو

داستـانِ یـک دکـتـر ...



این داستانِ یک دکتر است. دکترِ داستانِ ما در حال حاضر در استرالیا زندگی می کند. زندگی بسیار مرفه ای دارد، زندگی که هیچیک از همکلاسی هایش حتی خواب آن را هم نمی دیدند !

همه ی ما می خواهیم در زندگی به بالاترین چیزها دست یابیم. در هر کلاس می خواهیم شاگرد اول باشیم، گرانترین لباس های بازار را بخریم، کفشهایمان جزء کفش های تک باشد، بلندترین و گرانترین اتومبیل شهر را می خواهیم، می خواهیم با زیباترین و خوشگلترین دختر شهر ازدواج کنیم، دوست داریم بچه هایمان از زیباترین و بهترین بچه های مدرسه خود باشند. می خواهیم بهترین پست ها را داشته باشیم، دلمان می خواهد اگر کاری را شروع کردیم، یک شبه به اوج برسیم و همه ما را به عنوان الگوی "موفقیت" بشناسند.

اما دکترِ داستانِ ما روحیه اش با این قیاس ها سازگار نبود و در این راستا در کل انسانِ کاملاً "متفاوتی" بود.

او می خواست یک زندگی
"معمولی" داشته باشد و جالب اینکه در هیچ امتحانی قصد نداشت رتبه ی اول را کسب کند.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: داستـانِ یـک دکـتـر , ,



آمـوزش تصویـری برای ساخـت مـوشکهای کاغـذی
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 503
نویسنده : منو تو

آمـوزش تصویـری برای ساخـت مـوشکهای کاغـذی


وقتی نامی از موشک به میان می آید ناخودآگاه به یاد موشک های اتمی، فضایی، دوربرد، لیزری، ضد تانک و حتی موشک های بالستیک قاره‌پیما می افتیم. اما اگر بخواهیم زیاد هم جدی فکر نکنیم و اندکی با حال و هوای بچه ها دمساز شویم قضیه فرق می کند. اگر شما هم همانند ما در تمام دوران کودکی و نوجوانی خود، تنها یک نوع موشک کاغذی می توانستید بسازید، بد نیست نگاهی به این روش ها نیز بیاندازید، شاید هنگام ساختن موشک برای فرزندانتان مفید باشد.









:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: آمـوزش تصویـری برای ساخـت مـوشکهای کاغـذی , ,



بازدید : 529
نویسنده : منو تو

دیدنـی های بـزرگتـرین آکـواریـوم در اروپـا


پارک اقیانوس شناسی در والنسیا، بعنوان بزرگترین آکواریوم در اروپا میزبان بزرگترین اکوسیستم های دریایی مثل دریای مدیترانه، دریای سرخ و دریاهای گرمسیری و همچنین دارای دلفین های بزرگ است. این پارک اقیانوسی دارای اکوسیستم قطب شمال و با مساحت 110000 مترمربع، ظرفیتی مطابق با 24 میلیون لیتر آب را دارا می باشد.

سالن های مختلفی در این پارک وجود دارد که محیط زیبای زیر دریا را میتوان بصورت مناظر پانوراما تماشا کرد. بعضی از تالارها، راهروها و تونل های زیر آب با اکوسیستم قطب شمال ساخته شده اند که میتوان سرمای واقعی قطب را در آن احساس کرد. در رستوران بزرگ این پارک منحصربفرد، به شما این امکان داده می شود که شام خود را در کنار والدین یا دوستان یا همکلاسی های خود صرف کنید در حالی که به تماشای کوسه ماهی های بزرگ و حتی در قسمتی دیگر به تماشای نمایش زیبای دلفین های واقعی نشسته اید.

این آکواریوم بخشی از محوطه دانشگاه شهر علوم و هنر اسپانیا است. شهر هنر و علوم (City of Arts and Sciences) شهری است که بر پایه یک مجتمع فرهنگی با معماری های مدرن در شهر والنسیای اسپانیا واقع شده است.








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیدنـی های بـزرگتـرین آکـواریـوم در اروپـا , ,



دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
نوشته شده در جمعه 21 بهمن 1390
بازدید : 513
نویسنده : منو تو

   دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب

حتما تا انتها بخوانید



قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت جهان


موتورسیکلت Dodge Tomahawk از کارخانه کرایسلر عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت جهان را از آن خود کرده است که سرعت آن تا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. تابحال ۹ عدد از این نوع موتورسیکلت به قیمت ۵۵۵۰۰۰ هزار دلار فروخته شده است. رانندگی با این موتورسیکلت ۶۸۰ کیلوگرمی در جاده ها ممنوع و تنها میشود از آن در جاده های خصوصی استفاده کرد.









:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب , ,



صبـحانه های خـوردنی از ۵۰ نقـطه جـهان
نوشته شده در دو شنبه 17 بهمن 1390
بازدید : 434
نویسنده : منو تو

صبـحانه های خـوردنی از ۵۰ نقـطه جـهان

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور، غذاهای آن است. در این میان، صبحانه‌ در میان سایر وعده های غذایی، از اهمیتی فوق العاده در اکثر کشورهای جهان برخوردار است. در این ایمیل، قصد داریم شما دوستان پرشین استار را با غذای صبحگاهی مردمان پنجاه کشور جهان آشنا کنیم.


1. صبحانه ایرانی

صبحانه سبک و مغذی ایرانی شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره، مربا، عسل می باشد. حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در سفره های ایرانی است. حلیم خوراکی لذیذ و مخلوطی از بلغور گندم، نخود، گوشت تکه شده، دارچین و شکر است که بصورت گرم و یا سرد صرف می گردد.


2. صبحانه کامل انگلیسی

شامل لوبیا، سوسیس، بیکن (گوشت خوک ورقه شده)، تخم مرغ، قارچ، پودینگ سیب زمینی و در صورت تمایل پودینگ سیاه و نان تست می باشد. این صبحانه با چای، قهوه و یا آب پرتقال صرف می گردد.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: صبـحانه های خـوردنی از ۵۰ نقـطه جـهان , ,



بازدید : 566
نویسنده : منو تو

تاریخ ثبت تصاویر زیر مربوط به سالهای 1936 تا 1945 یعنی زمان حکومت نازی ها و دولت آدولف هیتلر است که توسط (هوگو یاگر) عکاس شخصی هیتلر گرفته شده بوده و دورنمایی از سالهای حکومت نازی ها را نشان می دهد. کیف چرمی حاوی این تصاویر بعد از دستگیری هوگو یاگر در شهر مونیخ بدست آمریکایی ها می افتد ولی بدون اطلاع از محتویات کیف، طی جریاناتی به فراموشی سپرده می شود تا اینکه سالها بعد از مرگ هوگو یاگر توسط خبرنگار مجله لایف این تصاویر که هوگو یاگر از آنها بعنوان "گنــج" نام برده بود کشف و برای اولین بار از طریق مجله لایف منتشر می شود.

آلمان نازی یا رایش در دوران بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ در حکومت آلمان اطلاق می‌شود که دولت آدولف هیتلر تا سال ۱۹۴۵ میلادی در آن کشور در راس حکومت بود. در این دوران، کشور آلمان تحت حکومت حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان به رهبری آدولف هیتلر به عنوان صدراعظم بود. وی از سال ۱۹۳۴ رهبر حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان شد. پس از روی کار آمدن نازی‌ها در سال ۱۹۳۳، نام رسمی آلمان تغییر نکرد و رایش آلمان یا رایش سوم که از سال ۱۸۷۱ بود، باقی ماند. پرچم حزب نازی از صلیب شکسته و رنگ‌های قرمز و سیاه که گفته می‌شود نشان دهنده خون و خاک هستند به عنوان نماد و سمبل خود استفاده می‌نمود. در حقیقت سیاه، سفید و قرمز رنگ‌های قدیمی پرچم آلمان متحد شمالی بودند.

حزب نازی از چند دسته شبه نظامی، همچون اس آ، اِس اِس، و گِشتاپو تشکیل شده بود، همه این‌ها پس از سال ۱۹۳۳ در حکومت نازی یکپارچه شدند. اِس آ نیروی اصلی برای برهم زدن قوای نیروی دیگر دولت‌ها بود. برای نمونه، در سال ۱۹۳۳، اِس آ نقش اصلی را در سوزاندن کتاب‌ها بر عهده داشت. اِس اِس بیشتر یک نیروی مخفی بود، بسیار بی رحم که عاقبت در سال ۱۹۳۳ در شب تیغه‌های بلند اِس اِی را از میان برد. افراد اِس آ لباس قهوه‌ای رنگ می‌پوشیدند، به این دلیل که آن‌ها پس از جنگ جهانی اول در روز به آسانی قابل شناسایی بودند.

افراد اِس اِس لباس سیاه رنگ می‌پوشیدند. ان اس د آ پ نیروی سیاسی اصلی آلمان نازی از زمان سقوط جمهوری وایمار در سال ۱۹۳۳ تا انتهای جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ بود تا وقتی که غیر قانونی بودن آن اعلام شد و بسیاری از سران نازی دستگیر و در دادگاه نورنبرگ محکوم به جنایت جنگی و جنایت بر ضد بشریت شدند. چراکه بیشتر از ۴۰ میلیون تن در نبرد کشورهای مختلف با رایش سوم به قتل رسیدند.







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: نادرترین عکس های رنگی از هیتلر و دوران نازی ها ,



دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390
بازدید : 695
نویسنده : منو تو

  دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب

(ویژه فان کلوب منو تو )

 

بزرگترین قرآن کریم در افغانستان رونمایی شد


این قرآن دست نویس به سفارش مرکز فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی و زیبا نگاری و خطاطی آن توسط استاد محمد صابر یاقوت حسینی خدری، خطاط ماهر و چیره دست اهل کابل و به همکاری 9 تن از شاگردان مستعدش صورت گرفته است. کار خوشنویسی این اثر بزرگ 5 سال طول کشید که دارای 218 صفحه و به طول 2 متر و 30 سانتیمتر و عرض یک متر و 50 سانتیمتر و ضخامت 18 سانتیمتر روی تکه خطی با قلم نی و رنگ اکرلیک انگلیسی خوشنویسی شده که سی پاره شریف به سی طرح مختلف و سبک مخصوص خوشنویس خطاطی و مینیاتوری شده است. طرح پشتی جلد این اثر از پارچه های 21 عدد پوست بز با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی و رنگ مینیاتوری آن با آب طلا به سبک بهزاد در 80 درجه سانتیگراد و فشار سی تن وزن حک شده است.






:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب ,



روایتی از غرق شدن 2 کشتی در دریا ...
نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390
بازدید : 639
نویسنده : منو تو

واژگونی کشتـی ایتالیـایی با بیش از 4000 مسـافر !

مسافران کشتی مسافری تفریحی "کوستا کونکوردیا" (Costa Concordia) در جمعه‌ای آرام (جمعه 13 ژانویه 2012) بر روی آبهای دریای مدیترانه مشغول صرف شام بودند که این هتل شناور بیش از ۱۱۰ هزار تنی در آبهای کم عمق و تنها چند صد متر دور‌تر از جزیره گیگلیو (Giglio) ایتالیا ناگهان با صخره برخورد کرد و سپس واژگون شد. کاپیتان کشتی بلافاصله پس از برخورد، روند آمادگی برای تخلیه کشتی را آغاز کرده بود، اما کج شدن غیرمنتظره کشتی، عملیات تخلیه را با مشکل مواجه کرد. این کشتی ۳۲۰۶ مسافر و ۱۰۲۳ خدمه داشت. بر اساس گزارش های رسمی، در لحظه حادثه سه تن از آنان کشته شدند، 67 نفر مجروح شدند و از سرنوشت حدود 70 نفر دیگر هنوز خبری در دست نیست.

مسافری وحشت و اضطراب سرنشینان کشتی را به حادثه غرق شدن تایتانیک تشبیه کرد و دیگری با غیر باور خواندن حادثه، ناخدا را متهم کرد که کشتی را تا ۱۵۰ کیلومتری ساحل برده بود. شاهد دیگری با خاطرنشان کردن دستگاههای پیشرفته بسیاری که امروزه به خدمت گرفته شده‌اند اشتباه خدمه و خطای انسانی را یادآور شد و دلیل حادثه دانست. شاید به همین دلیل بود که یک روز پس از حادثه ناخدای این کشتی بازداشت شد. گفته می شود این حادثه در قرن بیست و یکم باورکردنی نیست.

در لحظه حادثه تعدادی از سرنشینان این کشتی ۲۹۰ متری که مجهز به انواع تسهیلات تفریحی است، از ترس و وحشت از عرشه به آب پریدند. گفته شده که شهروندان ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و پرو در میان مسافرین این کشتی بوده اند. در حال حاضر نیروهای امداد تمامی سرنشینان این کشتی تفریحی را از آن خارج کرده و عملیات جستجو برای یافتن ناپدید شدگان حادثه در آب های ایتالیا ادامه دارد.








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: روایتی از غرق شدن 2 کشتی در دریا , , , ,



با یک ورق کاغذ چه کارها که نمی کنند
نوشته شده در جمعه 23 دی 1390
بازدید : 649
نویسنده : منو تو

با یک ورق کاغذ چه کارها که نمی کنند

تصاویری که می بینید حاصل کار (Bovey Lee) هنرمند هنگ کنگی است و تنها با برش اشکال
و تصاویر بر روی صفحه کاغذ سفید بوجود آمده که در نوع خود بسیار زیباست ...







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: با یک ورق کاغذ چه کارها که نمی کنند ,



ماجـرای کـلاغ عـــاشــق!
نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 735
نویسنده : منو تو

ماجـرای کـلاغ عـــاشــق!

یه روزی آقـــای کـــلاغ،
یا به قول بعضیا جناب زاغ

رو دوچرخه پا می‌زد،
رد شدش از دم باغ




پای یک درخت رسید،
صدای خوبی شنید

نگاهی کرد به بالا،
صاحب صدا رو دید

یه قناری بود قشنگ،
بال و پر، پر آب و رنگ

وقتی جیک جیکو می‌کرد،
آب می‌کردش دل سنگ




:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: ماجـرای کـلاغ عـــاشــق , ,



بازدید : 847
نویسنده : منو تو

نمایی نزدیک از کارخانه خودروسازی لامبورگینی



لامبورگینی یکی از معتبرترین شرکت های اتومبیل سازی در دنیا است. این شرکت خودروساز در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتومبیلرانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند ولی وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید.
 

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: نمایی نزدیک از کارخانه خودروسازی لامبورگینی ,



جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک
نوشته شده در جمعه 8 دی 1390
بازدید : 715
نویسنده : منو تو

جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک

اخیرا جشنواره ای از آثار مجسمه های ساخته شده با یخ و برف در شهر بروژ بلژیک برگزار شده است. سازندگان مجسمه های به نمایش گذاشته شده در این جشنواره از کشور های چین، آمریکا، سوئد و کانادا به این محل آمده اند. به گفته "الکساندر دمان"، مدیر نمایشگاه، این مجسمه ها طی 5 هفته کاری و به دست 29 هنرمند از 11 کشور جهان ساخته شده است. برای ساختن 90 مجسمه که در این نمایشگاه یخی شرکت دارند، بیش از 400 تن یخ بکار گرفته شده است.

در بین مجسمه‌های برفی و یخی به نمایش درآمده در این جشنواره، مجسمه‌هایی از "میکی ماوس" و "علاءالدین" دیده می‌شود بطوریکه بنظر می رسد شرکت والت دیزنی نقش اصلی را در برگزاری این جشنواره دارد. ‌به منظور حفاظت از مجسمه‌ها و جلوگیری از ذوب‌شدن یخ‌ها، تمام محوطه نمایشگاه در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد قرار دارد.

جشنواره مجسمه‌های یخی که دهمین دوره آن برگزار شده تا 15 ژانویه 2012 ادامه خواهد داشت. برگزارکنندگان این جشنواره امیدوارند رویداد کنونی 200 هزار گردشگر و بازدیدکننده را به شهر بروژ در بلژیک بکشاند.









:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: جشنـواره دیـدنی یـخ و بـرف در بلـژیـک , ,



دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
نوشته شده در دو شنبه 5 دی 1390
بازدید : 870
نویسنده : منو تو

  دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب

  گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پلیس های مانکن در جاده های ایران!


حتما وقتی آقای مامور خرید پلیس راهور، رفته این مانکن را بخرد و فاکتور را به اسم ناجا گرفته، فروشنده حسابی تعجب کرده ... لابد با تعجب پرسیده: ببخشید جناب سروان! شما مانکن برای چی می خواهید؟ شاید هم اصلا مانکن را نخریده باشند، مانکن فرسوده ویترین یک آشنا بوده است که مامور کشیک، آن را قرض کرده یا هدیه گرفته، در یک اقدام خلاقانه به جای خودش و البته انجام وظیفه، یونیفورم تنش کرده و گذاشته کنار جاده... مهم این است که این مانکن هم تقریبا می تواند به خوبی مامور واقعی انجام وظیفه کند، فقط نمی تواند جریمه بنویسد! ماکت بنز الگانس و سمند دیده بودیم اما این ماکت آدم نما چیز جالب و عجیبی است ... نه؟

منطق مترسک، ترساندن است، مترسک مزرعه و حکایت آن آدمک چوبی، پارچه‌ای با کلاه حصیری برای این است که گنجشک‌ها، کلاغ ها را بترساند که دانه‌ها، بذرها، میوه‌ها را نخورند، بترسانندشان که روزی‌شان را جای دیگر حواله کند، بگذریم که کم‌کم کلاغ‌های باهوش‌تر، ترس‌شان از مترسک می‌ریزد، اما این مانکن یونیفورم‌پوش کنار جاده‌ای مجهز به دوربین سرعت سنج، آمده است یا آورده اندش برای ترساندن آدم‌ها! آدم‌ها را می‌ترساند که خودشان را به کشتن ندهند، خوب هم می‌ترساند! راننده ها زبان جریمه و پول را خوب می‌فهمند، حتی متاسفانه گاهی بهتر از زبان جان...



هرسال بیست هزار نفر در جاده‌های ایران می‌میرند، جاده‌ها و ماشین‌ها شوخی شوخی ساخته می‌شوند، سرعت می‌روند، می‌پیچیند، می آیند و می روند، اما آدم‌ها، جدی جدی می‌میرند، بیست هزار نفر در سال، بی‌تعارف باید به پلیس حق بدهیم که به هرقیمتی، با ساختن هر نوع مترسک و مانکنی، از مرگ ما جلوگیری کند، دستشان هم درد نکند با این ابتکار مترسکی...!





لبخند، بزرگترین هدیه به دیگران ...

(تا لود کامل تصویر متحرک زیر قدری شکیبا باشید ...)


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب ,



زیباترین اسکناس های جهان را بشناسید
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 956
نویسنده : منو تو

اسکناس، نماد کشورهای جهان

زیباترین اسکناس های جهان را بشناسید

اسکناس هر کشوری سمبلی از سرمایه و فرهنگ آن کشور محسوب می شود. می توان گفت ترکیبی از فرهنگ و اقتصاد برخی کشورها بر روی اسکناس ها و پول رایجشان نقش بسته است. بطوریکه طرح زیبای برخی اسکناس ها در کشور های جهان، به نمادی از فرهنگ آن کشور ها نیز مبدل شده است.چاپ اسکناس در ایران هم از این قانون تبعیت می کند.در این گزارش تلاش شده تا شما را با فلسفه وجودی برخی از زیباترین اسکناس های جهان آشنا کنیم.
 
سوئیس
 
 
سوئیس یکی از زیباترین کشور های دنیا محسوب می شود. در پشت اسکناس 100 فرانکی این کشور زیبا طرح هنری، پیکره آلبرت گیاکومتی نقش بسته است. این اثر هنری که به سال های 1901-1966 ساخته شده است همراه با نماد امضای این هنرمند هم اکنون بر روی پول رایج این کشور خودنمایی می کند. واحد پول سوئیس، فرانک سوئیس است.
 

مالدیو
 
 
 
مالدیو واقع در اقیانوس هند و از مجموع 1300 جزیره ای است که در این اقیانوس قرار دارند و در 500 مایلی جنوب غرب هند قرار دارد. ماهیگیری و جمع آوری نارگیل که تنها راه در آمد در این کشور است، با طرحی زیبا بر اسکناس این کشور فقیر طراحی شده است. مالدیو در میان فقیرترین کشورهای جهان جای دارد. همچنین صدف های زیبا که در حاشیه این اسکناس حک شده است استعاره ای است بر اولین منبع درآمدی آنها که از طریق این صدف ها بوده است. واحد پول مالدیو روفیا است.
 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: اسکناس , پول , فرهنگ , هنگ کنگ , مالدیو , نیوزیلند , جزایرفارو , گینه , سوییس ,



زن، چراغ خانه است
نوشته شده در سه شنبه 24 آبان 1390
بازدید : 1114
نویسنده : منو تو

زن، چراغ خانه است



می گویند زن، چراغ خانه است.
اما
لابد شنیده اید که در همین راستا، بعضی ها طرفدار "چلچراغ" شده اند
و بعضی ها هم تمایل به "صرفه جویی در مصرف برق" دارند!

با این حساب می شود این تعاریف را نیز ارائه داد:

دوست دختر:
چراغ گرد سوز! (در بلاد کفر، آن را GF می گویند. تحقیقات نشان داده این لغت، مخفف عبارت Gerdsooz Fitile (فتیله گردسوز) می باشد که در شرایط اضطراری، روشنایی اندکی می افروزد و خاموش شدنش سه سوته است و یک فوته!)

معشوق:
لامپ مهتابی! (در راستای رمانتیک بودن قضیه!)

همسر موقت:
لامپ کم مصرف!

همسر دائم:
همان چراغ خانه

همسر مطلقه:
لامپ سوخته!

همسر ایده آل:
چراغ جادو! (هردو افسانه اند!)

و اما شعر مرتبط:
با غول چراغ، آرزویی بکنید
از او طلب فرشته خویی بکنید
یک دانه بس است زن، مگر نشنیدید
خواهشا" در مصرف برق صرفه جویی بکنید




:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: زن , چراغ خانه است ,



راز معروف‌ترین شعبده‌های کریس آنجل
نوشته شده در یک شنبه 22 آبان 1390
بازدید : 991
نویسنده : منو تو

راز معروف‌ترین شعبده‌های کریس آنجل


شعبده بازی سحر و جادو نیست، تلفیقی است از فیزیک، شیمی، ریاضی، روانشناسی، سرعت عمل، فن بیان و ابزار کار نمایش که وقتی با مهارت همراه باشد صحنه هایی تعجب برانگیز و دیدنی را بوجود می آورد. کریس آنجل را همه می شناسید و اتفاق نظر دارید که شعبده‌باز قابلی است و اصلا شکی در این نیست. همین که جایی مانند انجمن شعبده‌بازان جهانی استاد شعبده‌های روز آمریکایی را به‌ عنوان مرد سالشان انتخاب کرده و اسمش را جزو شش شعبده‌باز تاثیرگذار ۲۵ سال گذشته ‌می‌آورد یعنی اینکه مرد جوان خیلی بیشتر از باور همه کارش را بلد است و می‌داند که چطور ذهن و حواس بیننده را با خودش همراه کند.

همه مهارت تردست جوان همین است: اینکه جوری نمایش‌اش را اجرا کند که بیننده ذره‌ای به دیده‌هایش شک نکند و خیال برش دارد که هر چه هست و نیست یک ماجرای واقعی است و آن کسی هم که دارد روبه‌رویش ژانگولر می‌زند نه یک تردست ماهر بلکه آخر همه کمالات و معنویات روحی و این‌جور چیزهاست. اما خواب خوش بیننده‌های مبهوت کریس آنجل زمانی از بین می‌رود که بفهمند همه کارهای او فقط یک شعبده است. تردستی مردی که مهارتش خیره‌کننده است و باورنکردنی!


:: بلند شدن از روی زمین
می‌‌گویند در هندوستان مرتاض‌هایی هستند که روزهای متوالی می‌توانند بدون تکیه‌‌گاه یا به پشتوانه عصای ساده چهار زانو در هوا معلق بمانند و بدون اینکه لب به آب و غذا بزنند مدت‌ها همان بالاها سر کنند. این کار هم، دیگر پیچیدگی‌هایش را از دست داده. دیوید بلین و کریس آنجل دو شعبده‌باز مشهوری هستند که بدون ریاضت مرتاض‌های هندی می‌توانند به ادعای خودشان هروقت که خواستند از زمین بلند شوند و بر جاذبه زمین غلبه کنند.

کریس آنجل حتی دیگر به چند سانتی‌متر بلند شدن از روی زمین هم رضایت نمی‌دهد و هر ازگاهی در فاصله بین دو تا آسمان‌خراش بلندبالا نوک دماغش را راست می‌گیرد و جلو می‌رود بدون اینکه یک لحظه نگران خالی شدن زیر پایش باشد. یکی از مشهورترین کلیپ‌های او همین است. یکی دیگرش هم ماجرای پرواز او برفراز زمین گلف است که تا چشم کار می‌کند خالی از جنبنده است و فقط آقای شعبده‌باز است و دست‌هایی که مانند دو بال از هم باز کرده و هر لحظه بیشتر و بیشتر به آسمان می‌رود!

رازگشایی :
با روشی که کریس آنجل و دیوید بلین آمریکایی کشف کرده‌اند دیگر هر کسی می‌تواند برای خودش یک مرتاض هندی باشد. فقط کافی است کمی تمرین کرده باشد و از آمادگی جسمی خوبی هم برخوردار باشد. برای بلند شدن از روی زمین کارهای زیادی می‌شود انجام داد. جایی که ارتفاع زیاد است و دور و بر شعبده‌باز هم فقط فیلم‌بردار است و یک سری آدم از گروه خودش، کافی است فقط دنبال یک جرثقیل بزرگ بود و نوارهای نایلونی بسیار ظریف اما قوی که از هر طرف شعبده‌باز را گرفته‌اند و نمی‌گذارند پایین بیفتد. نوارهایی که آنجل در حقه راه رفتن بین دو ساختمان به کار گرفته بود آن قدر تابلو بود که تماشاچی‌های روی زمین به راحتی می‌توانستند آن را ببینند، مخصوصا زمانی که دم غروب شد و نورافکن‌ها روشن شدند. نوارهای نایلونی فقط زمانی کاملا ناپدید هستند که از پشت دوربین‌های فیلم‌برداری به آنها خیره شده باشید. در ماجرای به هوا رفتن آقای شعبده‌باز در زمین گلف هم داستان همین است.

یک جرثقیل معمولی و رشته‌های نایلونی که شعبده‌باز را به آسمان می‌کشند. سختی‌اش اینجاست که فقط بدن باید آمادگی خوبی داشته باشد تا با آن همه نخ و ریسمان آویزان بماند. آنجایی هم که شعبده‌باز در سالن است و جلوی چشم هزار تا تماشاچی مات و مبهوت، کار فقط با یک آهن‌ربای قوی انجام می‌شود و ماشین بالابری که پرده نمایش آهن‌ربای چسبیده به تن شعبده‌باز را بالا و پایین می‌برد! زمان‌هایی هم که آنجل تا نیم متری از زمین بلند می‌شود داستان دیگری در جریان است. اینجا فقط تجهیزات خاص به کمک شعبده‌باز می‌آید.

یک شلوار سبک و ساده که از پشت پا یک شکاف مخفی دارد و کفشی سبک‌تر که به راحتی به شلوار بچسبد. اگر هم کفش پایش نباشد که چه بهتر. معمولا در این جور صحنه‌ها حتما یک میز، چهار پایه یا صندلی کوتاه هم هست. شعبده‌باز اول یک پایش را پشت آن یکی قایم می‌کند و بعد در یک لحظه آن را روی صندلی یا چهارپایه پشت‌اش می‌گذارد و خودش را می‌کشد بالا. این وسط فقط شعبده‌باز باید یک ورزشکار حسابی باشد تا بتواند چنین کاری را انجام دهد. دقت کرده‌اید که بلین و آنجل هیکل‌های ردیفی هم دارند!



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: راز معروف‌ترین شعبده‌های کریس آنجل ,



دیدنی ها و خواندنی های هفته
نوشته شده در شنبه 21 آبان 1390
بازدید : 1051
نویسنده : منو تو


دیدنی ها و خواندنی های هفته

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
یک بازی شطرنج گروهی در چین !

به نقل از چین نیوز "روز ملی تناسب اندام" یکی از روزهایی است که چینی ها در تقویم خود دارند. در این روز معمولا پروژه های ورزشی مختلفی در قالب رقابت های عمومی برگزار می شود که امسال یکی از دانشگاه های چین مبتکر رقابت هوش با بازی شطرنج بود که ده ها هزار نفر علاقمند به شطرنج را در گروه های مختلف سنی به طور همزمان به گرد هم فراخواند و مسابقه ای که تصاویرش را می بینید صورت داد.







:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی ها و خواندنی های هفته ,



تعداد صفحات : 10