پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سفر تابستانی کجاها ارزانتر است
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1067
نویسنده : منو تو

سفر تابستانی کجاها ارزانتر است

 ترکیه، آذربایجان، گرجستان یا ایران؟

کشورهای توریست پذیر همسایه، کم کردن قیمت خدمات گردشگری خود را در برنامه دارند، در حالی که مسافرت در داخل کشور، هر روز گرانتر می شود. همسایه های ایران، چشم به حضور میلیونی گردشگران خارجی دوخته اند و بهترین مشوق برای دزدیدن قاپ جماعت اهل سفر را "ارزان فروشی" می دانند.

کشورهای توریست پذیر همسایه، کم کردن قیمت خدمات گردشگری خود را در برنامه دارند، در حالی که مسافرت در داخل کشور، هر روز گرانتر می شود.

زنگها خیلی وقت است برای گردشگری داخل به صدا درآمده، همسایه های ایران، چشم به حضور میلیونی گردشگران خارجی دوخته اند و بهترین مشوق برای دزدیدن قاپ جماعت اهل سفر را "ارزان فروشی" می دانند.

در این میان، گردشگران ایرانی، سهم قابل توجهی را در گردشگران خارجی این کشورها دارند. آمار رسمی کشورهایی مانند آذربایجان و ترکیه می گوید گردشگران ایرانی در سالهای اخیر، در رتبه های دوم تا چهارم کشورهای صادر کننده گردشگر به آنها قرار داشته است.

جدیدترین ترفندی که کشورهای همسایه ما برای جذب گردشگران ایرانی، تدارک دیده اند، کم کردن قیمت خدمات گردشگری است. این روش به عنوان بهترین راه برای جذب گردشگران کشوری مانند ایران که در آن مسافرت، کاری گران و تجملاتی تلقی می شود، به خوبی جواب می دهد. زیرا با پرداختن هزینه کمتری، مسافرت خارجی را تجربه می کنند.
 


آذری ها، ارزان فروشهای آسانگیر

جمهوری آذربایجان اعلام کرده برای اینکه گردشگران بیشتری از این کشور دیدار کنند، خدمات خود را به طور متوسط 20 درصد کاهش می دهد. مسئولین گردشگری این کشور انتظار دارند با اجرای این طرح در مقاصد گردشگری جمهوری «آذربایجان»، این کشور رشد چشمگیر حضور گردشگران خارجی را تجربه کند.



همچنین از مدتی قبل پروژه احداث پنج مجتمع تفریحی مجهز و شیک در جمهوری آذربایجان با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی آنها این کشور باز هم شاهد افزایش گردشگران ورودی اش باشد.



آذریها، همچنان ترفندهای فرعی دیگری را هم برای کشاندن مردم دیگر کشورها به سرزمین خود، به کار بسته اند. از جمله دولت این کشور می خواهد با تصویب قوانین جدید، ویزای گردشگری برای خارجی راحتتر و سریعتر صادر شود.



براساس قانون جدید، مدت زمان صدور ویزای گردشگری کاهش یافته و این ویزا، در فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، به خاطر همین ترفندها پیش‌بینی می‌شود جمهوری آذربایجان در سال میلادی جاری رشد 30 درصدی گردشگران را تجربه کند.



جمهوری آذربایجان در سال گذشته، بیش از دو و نیم میلیون گردشگر خارجی را پذیرفت، در حالی که تلاش‌های جدی دولت این کشور برای تبدیل کردن جمهوری آذربایجان یک مقصد گردشگری از سال‌ها قبل با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای احداث مجتمع‌های گردشگری و توسعه فرودگاه‌ها و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی آغاز شده بود. ایرانیها در لیست گردشگران خارجی این کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند، ولی با توجه به فعالیتهای مسئولان آذری، احتمال می رود در تابستان امسال، رتبه حضور ایرانیها در کشور همسایه، بالاتر برود.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: آذربایجان , گرجستان , ترکیه , گردشگری , جهانگردی , قیمت هتل ,



زیباترین مقاصد توریستی دنیا
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1282
نویسنده : منو تو

گزارش تصویری

زیباترین مقاصد توریستی دنیا

انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی دنیا کاری بسیار سخت و دشوار است، اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش رو خواهید داشت.

ما در جهانی زندگی می کنیم که هر گوشه ی آن زیبایی های خاص خود را دارد. در قسمت قبلی توضیح دادیم که انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . بعضی از این مقاصد برای شما شناخته شده و بعضی از آن ها هم ناشناخته می باشد. با ما باشید تا با تعدادی از مکان های دیدنی و زیبای جهان آشنا شوید:


1- دره ی اسکاردو - پاکستان
دره ی اسکاردو در قسمت های شمالی پاکستان که بلتستان هم نامیده می شود قرار دارد. کوه های اسکاردو باعث ایجاد دره ای زیبا شده اند که به دره ی اسکاردو معروف است، این کوه به علت ارتفاعات 2900 متری سالانه مقصد بسیاری از کوهنوردان و ماجراجویان از سرتاسر جهان است. طبیعت بکر این دره هنوز پا برجاست و حتی روستاهای اطراف این کوهستان هنوز به سبک قدیمی زندگی می کنند و یکی از منابع درآمد آن ها باغ های زردآلوست.
 
 

2- شانگریلا - پاکستان
شانگریلا یکی از رویایی ترین مکان های روی زمین است. در سال 1993 نویسنده ی بریتانیایی جیمز هیلتون کتابی به صورت رمان در مورد این مکان دیدنی و عرفانی نوشت و آن را افق گمشده نامید. شانگریلا به عنوان بهشت روی زمین یا آرمان شهر هم شناخته می شود، شهری که در آن خوشحالی ابدیست و دور افتاده از جهان بیرون است. در کتاب افق گمشده مردم شانگریلا به عنوان انسان های جاودان معرفی شده اند که یک زندگی طولانی دارند و همیشه جوان هستند.
 
 

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: زیباترین مقاصد توریستی , جهانگردی , مکان های دیدنی ,



LCD بخريم يا LED؟
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1045
نویسنده : منو تو

تلويزيون از آن دسته وسايلي است كه در همه خانه‌ها وجود دارد و شايد بتوان گفت بهترين وسيله سرگرمي براي جمع كردن اعضاي خانواده دور هم است

تلويزيون از آن دسته وسايلي است كه در همه خانه‌ها وجود دارد و شايد بتوان گفت بهترين وسيله سرگرمي براي جمع كردن اعضاي خانواده دور هم است، اگر قصد خريد تلويزيون جديدي را داريد و از آن دسته افرادي هستيد كه قبل از خريد نكات مثبت و منفي محصولات مختلف را بررسي مي‌كنند، آنقدر با مدل‌ها و مارك‌هاي مختلفي مواجه خواهيد شد كه احتمالا گيج مي‌شويد. در اينجا شما را با چند مدل مختلف تلويزيون‌هاي موجود در بازار آشنا مي‌كنيم تا بتوانيد با آگاهي بيشتري به بازار برويد، مهم‌ترين نكته كه قبل از خريد تلويزيون بايد به آن توجه فراواني كرد، كيفيت تصوير است كه در اكثر مدل‌ها بسيار نزديك به هم است اما تفاوت‌هاي كمي نيز بين‌شان وجود دارد.
 



  LCD چه فرقي با LED دارد؟
  •   نوردهي

تلويزيون‌هايي كه با نام LED در بازار شناخته مي‌شوند از پنل LCD استفاده مي‌كنند و مهم‌ترين تفاوت LED با LCD‌هاي مرسوم تفاوت در نوع نوردهي است كه در LED‌ها نوع نوردهي پشتي است، البته قيمت بالاي LED‌ها نسبت LCD‌ها را نبايد فراموش كرد.


  •    طول عمر

بسياري از شركت‌ها براي تلويزيون‌هاي LED خود طول عمر ميانگين 100هزار ساعت را درنظر گرفته‌اند. اين زمان بسيار زياد است و با توجه به اينكه مدت زمان زيادي نيست كه تكنولوژي LED وارد بازار شده و سابقه‌اي در اين زمينه ثبت نشده است نمي‌توان قطعي اظهارنظر كرد اما با توجه به نحوه توليد تصوير و نور پس زمينه، تلويزيون‌هاي LED طول عمر زيادتري نسبت به تلويزيون‌هاي LCD دارند.


  •   مصرف برق

تلويزيون‌هاي LED كمي بيشتر از تلويزيون‌هاي LCD قديمي برق مصرف مي‌كنند. مصرف برق اين تلويزيون‌ها در حدود مصرف برق تلويزيون‌هاي پلاسماست. البته مصرف برق تلويزيون‌هايي كه با استفاده از LED‌هاي كار گذاشته شده در لبه پنل كار مي‌كنند (Edge lit) كمتر از تلويزيون‌هاي LCD است.


  •    زاويه ديد

شركت‌هاي سازندهLCD‌هاي قديمي تلاش بسياري براي بهبود زاويه ديد كرده‌اند اما تا امروز بهترين زاويه ديدي كه داده‌اند نمي‌تواند زاويه‌هاي كمتر از 30 درجه از لبه تصوير را پوشش دهد اما در تكنولوژي تلويزيون‌هاي LED اين مقدار بسيار بهتر شده است تا حدودي كه در اين زمينه (زاويه ديد) با تلويزيون‌هاي پلاسما رقابت مي‌كند.






 
LG LCD

  •    تلويزيون 3 بعدي بدون قاب

همراه با خريد اين تلويزيون 2 عينك مخصوص تماشاي تصاوير 3 بعدي با امكان نگهداشتن شارژ بيش از 20 ساعت نيز به شما داده مي‌شود تا بتوانيد بدون صرف هزينه اضافي فيلم‌هاي 3 بعدي خود را ببينيد. طراحي اين تلويزيون نيز در نوع خود ويژه است چون بدون قاب بوده و ضخامت بدنه آن كمتر از 3 سانتي‌متر است .


  • حدود قيمت 55 اينچ: 5 ميليون  تومان

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: بهترین تلویزیون , بهترین LCD , بهترین LED ,



رتبه های اول ایران در دنیا
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 924
نویسنده : منو تو

ایران در چه زمینه هایی در جهان مقام اول را دارد؟

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گرچه در بسیاری از پارامترهای مثبت در رده آخرین کشورهای دنیا و متاسفانه در بسیاری از گزینه های منفی در رده اولین های دنیا هستیم ... اما در برخی زمینه ها ی مثبت هم رتبه مناسبی در دنیا داریم که دانستنش برای حفظ روحیه مان خوب است. به این امید که با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و علاقه به حفظ داشته های مثبت ملی میزان اونها را روز به روز افزایش بدیم چراکه سرزمین ایران متعلق به ایرانیان است و بدست توانای ایرانیان افتخارات بیشتری کسب خواهد شد.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: رتبه های اول ایران در دنیا ,



8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1036
نویسنده : منو تو

ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی تخیلی برداریم. در ادامه این ایمیل با معرفی هشت رخداد علمی الهام گرفته از داستانهای تخیلی با ما همراه باشید.

1. نامرئی شدن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در سال ۲۰۱۰ دو پیشرفت جالب در زمینه نامرئی سازی اشیا حاصل شد. اولی تولید نمونه های اولیه از نوعی پوشش بود که می توانست با کانالیزه کردن نور، محتویات خود را نامرئی کند. نحوه کار بدین صورت است که این ماده که مانند یک ورقه فیلم نازک است، نور را به گونه ای دستکاری می کند که از اطراف ماده منحرف شده و دوباره به راهش ادامه می دهد تا به چشم ناظر برسد. به این ترتیب مشاهده کننده تنها نورهایی را می بیند که از پشت این ماده آمده اند و پس از دور زدن آن ماده دوباره به راه خود ادامه داده اند. دومی هم نمونه پیشنهادی سیستمی است که می تواند فضا-زمان را دستکاری کند. البته این سیستم ربطی به مسافرت در زمان یا چنین چیزی ندارد. بلکه وظیفه آن سریع کردن حرکت نور در یک طرف و کند کردن حرکت آن در طرف دیگر است. به این ترتیب یک فاصله به وجود می آید که می تواند حرکت یک جسم را از نظر پنهان کند. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید ما یک تکه نوار الاستیک ۱۰ سانتی متری داریم و می خواهیم ۱ سانتی متر از وسط آن را ببریم (پنهان کنیم). کاری که انجام می دهیم این است که دو لبه تکه های قبل و بعد از این قطعه یک سانتی متری را به طرف هم می کشیم تا به هم برسند. این همان کاری است که این سیستم با نور انجام می دهد، نور یک طرف جسم را کمی سریعتر و نور طرف دیگر را کندتر می کند، در نتیجه حرکت جسم دیده نمی شود. با توجه به سرعت بسیار بالای نور تغییری بسیار جزئی در این سرعت می تواند به خوبی حرکت یک جسم با سرعت کم و اندازه معمولی را از نظر پنهان کند.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند ,



تعداد صفحات : 4
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد