پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چشمان شهلا به چه قیمتی..؟
نوشته شده در یک شنبه 8 آبان 1390
بازدید : 1071
نویسنده : منو تو

درباره آرایش دائمی یا تتوی چشم

چشمان شهلا به چه قیمتی..؟


آرایش دایم یا تتو (Tattoo)ی چشم به این منظور انجام می‌شود که فرد دایما آرایش کرده به نظر برسد. برای رسیدن به این هدف باید رنگدانه‌هایی توسط سوزن وارد لایه‌های پوست شود. سابقه استفاده از تتو بسیار قدیمی است و مصریان از آن به عنوان سمبل باروری و قدرت استفاده می‌کردند. از تتو برای پوشاندن جوشگاه‌ها، آثار بریدگی و زخم و پر کردن مناطق بی‌موی صورت (در کسانی که ریزش موی سراسری و دایمی در بدن دارند) نیز استفاده می‌شود.
 



پاک کردن تتو گران‌تر است

در صورتی که فرد، دیگر تمایلی به داشتن تتوی خود نداشته و می‌خواهد آن را پاک کند، باید این نکته را مدنظر داشته باشد که این کار بسیار گران‌تر و پردردسرتر از انجام تتو است. انجام یک تتوی معمولی هزینه‌ای بین 50 تا 100 هزار تومان دارد، اما پاک کردن همان تتو گاهی بین 800 هزار تا یک میلیون تومان!





عوارض تتو

1) عفونت:

یکی از عوارض شایع تتو، عفونت در محل انجام آن است که می‌تواند باعث التهاب پلک و ترشح عفونی از آن بشود. علت این موضوع، استفاده از تکنیک و وسایل آلوده در حین کار است. یکی دیگر از خطرات ناشی از استفاده از وسایل غیر استریل، ریسک انتقال بیماری‌هایی مثل HIV و هپاتیت C است. به خاطر این ریسک بالا، FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) هیچ‌گونه تاییدی در مورد این روش نداشته و قوانین منسجمی نیز برای این کار وضع نکرده است.



2) خونریزی:

به علت ورود سوزن به پوست، همیشه خطر خونریزی در محل کار وجود دارد. مخصوصا زمانی که سوزن در لایه‌های عمیق‌تر پوست وارد شود. بنابراین علاوه بر خونریزی ممکن است فرد درد و ناراحتی زیادی را حین کار تجربه کند.



3) کبودی:

کبودی پس از اتمام کار خود را نشان می‌دهد و ممکن است دورتادور چشم را در برگیرد. این عارضه در تتوی چشم بسیار شایع است و به علت آسیب‌دیدگی عروق دور چشم هنگام ورود سوزن اتفاق می‌افتد. اما این کبودی گذرا بوده و طی 2، 3 روز رفع می‌شود.



4) واکنش‌های آلرژیک:

به علت عدم وجود رنگ‌های استاندارد و یا تایید شده توسط FDA، رنگ‌های موجود در بازار می‌تواند ریسک بالایی از ایجاد عوارض را به همراه داشته باشد، به علت اینکه شرکت‌های تولیدکننده رنگ، اجباری به زدن برچسب محتویات بر روی شیشه‌های رنگ ندارند و حتی گاهی از جوهر پرینتر و یا رنگ‌های ماشین در آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند عوارض آلرژیک شدیدی برای پوست داشته باشند. کمترین عارضه آلرژیک آن خارش و تورم مداوم است و از آنجایی که نمی‌توان رنگ را از پوست بیرون کشید، فرد دچار مشکل جدی می‌شود که نیاز به اقدامات پزشکی خواهد داشت. بعضی از علایم آلرژی، هفته‌ها و گاهی سال‌ها پس از تتو خود را نشان می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تتو , آرایش , زیبایی , پاک کردن تتو , قیمت تتو , عوارض تتو , تتو چشم , تتو ابرو ,



كابوسي كه هر زني با آن روبه رو می شود
نوشته شده در یک شنبه 8 آبان 1390
بازدید : 1015
نویسنده : منو تو

‌فـرمـان‌ هایی بـرای پيشگيري از سرطان سينه

كابوسي كه هر زني با آن روبه رو می شود


می دانید که می توان از بیشتر سرطان ها با روش های ساده و کم هزینه پیشگیری کرد؛روش‌هايي كه يا به سبك زندگي، مثل تغذيه و مصرف نكردن الكل و ورزش و... برمي‌گردد يا به مراجعه منظم براي معاينات دوره‌اي و تشخيص زودهنگام بيماري.





بررسي‌ها نشان مي‌دهد، بيشتر سرطان‌ها درصورت تشخيص زودهنگام تا حد زيادي قابل درمان با روش‌هاي مختلف جراحي، شيمي‌درماني يا پرتودرماني هستند. سرطان سينه، به‌خصوص يكي از انواعي است كه نخستين علت مرگ ناشي از سرطان در بين زنان است و عوامل زيادي در سبك زندگي ما هستند كه درصورت اصلاح آن‌ها مي‌توان از اين بيماري پيشگيري كرد. در ضمن درصورت تشخيص به موقع نيز، تا حد زيادي مي‌توان روند رشد آن را متوقف كرد. به همين علت شايد براي آنان كه از سرطان مي‌ترسند، چيزي واجب‌تر از دانستن سير تا پياز پيشگيري از ابتلا به سرطان نباشد.





زنگ خطرهای سرطان سینه چیست؟

نبايد براي تشخيص سرطان سينه منتظر ديدن اين علامت‌ها باشيد، ولي اين 4 علامت را به‌عنوان زنگ خطر سرطان سينه بشناسيد.





1.توده:

هر توده قابل لمسي كه خودتان در معاينه سینه ها كشف مي‌كنيد، نياز به بررسي بيشتر دارد. البته نمي‌توان همه توده‌ها را سرطان ناميد چون تعداد زيادي از توده‌ها خوش‌خيم‌ هستند.





2. ترشح:

ممكن است در سنين باروري به دلايل مختلف ترشح از نوك سينه وجود داشته باشد كه بايد در مورد علت آن مشورت شود اما ترشح در سنين بالاتر حتما بايد بررسي شود.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سرطان , سرطان سینه , سینه , پیشگیری از سرطان سینه ,



تقويم بارداري از صفر تا 9 ماهگی
نوشته شده در چهار شنبه 4 آبان 1390
بازدید : 1018
نویسنده : منو تو

پا به پاي رشد جنـين

تقويم بارداري از صفر تا 9 ماهگی

خيلي از پدر و مادر‌ها از زماني كه متوجه مي‌شوند كودكي در راه است مدام مي‌خواهند بدانند كه بچه شان چه شكلي است و الان در چه وضعيتي قرار دارد...
 



 

اين پدر و مادرها را ديده‌ايد كه زمان حاملگي عكسی سياه و سفيد از سونوگرافي دست‌شان گرفته‌اند و دائم مي‌خواهند يك لوبياي چشم بلبلي را به جاي عكس بچه‌شان به شما قالب كنند؟ بعد شما هم هرچه زور مي‌زنيد وسط آن همه موج‌ها و سايه‌هاي سياه و سفيد كه شبيه فال قهوه است نمي‌توانيد بچه آن‌ها را پيدا كنيد و فقط الكي سر تكان مي‌دهيد؟ اين‌ها تقصيري ندارندها؛ همه‌اش از علاقه زياد است. خيلي از پدر و مادر‌ها از زماني كه متوجه مي‌شوند كودكي در راه است مدام مي‌خواهند بدانند كه بچه شان چه شكلي است و الان در چه وضعيتي قرار دارد. اين‌ها همان والديني هستند كه بعد كودك‌شان به دنيا آمد، بزرگ شد و دانشگاه شهرستان ديگري قبول شد، هر روز زنگ مي‌زنند و مي‌پرسند: «امروز ناهار چي خوردي؟» مطلبي كه در ادامه مي‌خوانيد تقديم به همين پدر و مادرهاست.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تقویم بارداری , رشد جنین , بارداری , حاملگی , ماه های بارداری , سونوگرافی ,



يك سالاد ساده که ســرطان را می کشد
نوشته شده در دو شنبه 2 آبان 1390
بازدید : 993
نویسنده : منو تو

با خوردني‌ها خود را درمان كنيد

يك سالاد ساده که ســرطان را می کشد

بسياري از غذاهايي كه هر روز مي‌خوريم حاوي مواد تغذيه‌اي هستند كه مي‌توانند درد و كسالت‌هاي ما را تسكين دهند. از زنجبيل براي تهوع گرفته تا آناناس براي تب يونجه و حساسيت. در اين‌جا به درمان‌هايي اشاره مي‌كنيم كه در آشپزخانه قابل دسترسي هستند و به‌سرعت شما را خوب مي‌كنند.


 

براي خانم‌هايي كه حسابي اعصاب‌شان به هم ريخته
  •   موز

زماني كه ديديد دكمه‌هاي لباس‌تان درست بسته نمي‌شوند، برويد سراغ موز. تحقيقات نشان داده يك موز متوسط 105 كالري و فقط 14 گرم قند دارد. همين مقدار شما را سير كرده و قند خون را به شكل ملايمي بالا مي‌برد. در ضمن همين موز 30 درصد ويتامين B6 مورد نياز روزانه را تامين مي‌كند. اين ويتامين باعث مي‌شود مقدار سروتونين توليد شده مغز اندكي افزايش يافته و توان مقابله با شرايط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزايش مي‌دهد.






 
اگر مي‌خواهيد سنگ نسازيد
  •   زرد‌آلود

هشت عدد زرد‌آلوي خشك حاوي 2 گرم فيبر و فقط 3 ميلي‌گرم سديم و 325 ميلي‌گرم پتاسيم است كه همه اين‌ها كمك مي‌كنند مواد معدني در ادرار تجمع پيدا نكرده و از تشكيل سنگ‌هاي اگزالات كلسيم جلوگيري شود. اين سنگ‌ها شايع‌ترين نوع سنگ‌هاي كليوي هستند. براي در امان ماندن از سنگ كليه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را داريد بقيه ميان وعده‌ها را حذف كنيد و برگه زردآلو بخوريد.





:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سال , سالاد درمانی , سرطان , درمان سرطان , مقابله با سرطان , سنگ کلیه , ناراحتی اعصاب , خواص میوه ها ,



این ماساژ را دست کم نگیرید
نوشته شده در دو شنبه 2 آبان 1390
بازدید : 1099
نویسنده : منو تو

برای تسكين دردهاي شما

این ماساژ را دست کم نگیرید

تكنيك‌هاي خانگي ماساژ علاوه بر خواص درماني و تسكين دهنده براي پيشگيري از اسپاسم‌هاي عضلاني موثر است. با این 7 حرکت پیشنهادی شب ها آسوده تر بخوابید.


 

گام  اول

  • فضاي مناسب براي ماساژ را مهيا كنيم

  براي شروع ماساژ بهتر است يك اتاق خلوت، آرام و بدون رفت‌وآمد را براي ارائه ماساژ انتخاب كنيد؛ فضايي كه ساكت، مرتب و بدون شلوغي باشد تا فرد گيرنده ماساژ در آن احساس آرامش كند. براي آماده كردن مقدمات كار احتياج به تشك و يك بالش نرم چهار گوش داريد. بهتر است پس از قرار دادن بالش روي تشك، به كمك يك ملحفه تميز و نخي روي تشك و بالش را به‌خوبي بپوشانيد. دقت داشته باشيد كه بالش چهارگوش را بايد به‌گونه‌اي روي تشك تنظيم كنيد كه هنگام دراز كشيدن بيمار، بالش در قسمت قفسه سينه او قرار بگيرد.






 
گام  دوم

  • بدن را گرم كنيد

 پيش از آنكه ماساژ را آغاز كنيد، بهتر است عضلات و بدن دريافت‌كننده را گرم كنيد. براي اين كار مي‌توانيد با آغشته كردن كف هر دو دست به روغن زيتون پشت بيمار را به آرامي با حركت‌هاي كم فشار ماساژ دهيد تا عضلات او گرم و آماده دريافت ماساژ شوند. در اين حالت عضلات شانه و گردن بيمار را فراموش نكنيد و سعي كنيد تمامي عضلات را به آرامي لمس كرده و ماساژ سطحي دهيد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: ورزش , کمر درد , تسکین کمر درد , ماساژ , ماساژ خانگی , اسپاسم ,



!با هندوانه زندگی کنید!
نوشته شده در دو شنبه 2 آبان 1390
بازدید : 1044
نویسنده : منو تو

شناسنامه هندوانه

!با هندوانه زندگی کنید!

اكثر ما هندوانه را خيلي دوست داريم اما خريدن آن خيلي سخت به‌نظر مي‌رسد. خيلي از ما شنيده‌ايم كه مي‌گويند هندوانه خوب بايد صداي طبل بدهد ولي با اين شرايط خريدن هندوانه خيلي سخت است، راه‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد.


 

  هندوانه چه ويتامين‌هايي دارد؟

 

اگر شما هم از طرفداران هندوانه هستيد مي‌توانيد خوشحال باشيد چون يكي از مغذي‌ترين و مفيدترين ميوه‌ها را دوست داريد. هندوانه منبع غني از ويتامين C است و به غير از آن نياز بدن را به ويتامين A و B6 به‌خوبي تامين مي‌كند. علاوه بر همه اينها هندوانه سرشار از تيامين و مواد معدني از جمله پتاسيم و منيزيم است و مقادير زيادي هم كاروتينوئيد، لوتئين و بتاكاروتن دارد. راستي يادتان باشد از تخمه هندوانه غافل نشويد؛ تخمه هندوانه هم مواد مغذي زيادي دارد. تخمه هندوانه منبع خوبي براي تامين پروتئين و چربي‌‌هاي غيرمضر است. تخمه هندوانه 35درصد پروتئين، 50درصد چربي و 5درصد فيبر و مقاديري هم منيزيم، كلسيم، پتاسيم، آهن و فسفر دارد.

 


 

  نگهداري، سخت‌تر از خريد است

 

اكثر ما هندوانه را خيلي دوست داريم اما خريدن آن خيلي سخت به‌نظر مي‌رسد. خيلي از ما شنيده‌ايم كه مي‌گويند هندوانه خوب بايد صداي طبل بدهد ولي با اين شرايط خريدن هندوانه خيلي سخت است، راه‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد. هندوانه خوب را مي‌توان از وزن آن شناخت. هندوانه خوب نسبت به اندازه آن سنگين است. پوست هندوانه هم در خريد كمك بزرگي براي ماست. پوست هندوانه شيرين صاف و بدون چين و چروك است. رنگ پوست هندوانه هم نه خيلي شفاف است و نه خيلي كدر.

 

گاهي هم پيش مي‌آيد كه در رستوران يا يك كافه فقط بخواهيم يك ‌قاچ هندوانه بخريم. در اين شرايط ديگر خريد هندوانه اصلا سخت نيست. همه ما هندوانه را هرچه سرخ‌تر باشد بيشتر دوست داريم. هندوانه سرخ شيرين‌تر است. بهتر است كه هندوانه رگه‌هاي سفيد نداشته باشد. اگر هم هندوانه هسته داشت، هسته‌ها هر چه تيره‌تر باشند، نشانه‌اي از اين است كه هندوانه شيرين‌تر است.

 

از خريد هندوانه مهم‌تر، نگهداري از آن است. هندوانه را بايد بعد از برش در يخچال نگه داشت تا تازه بماند و طعم آن از بين نرود. اگر نمي‌توانيم هندوانه را همان‌قدر بزرگ در يخچال جاي دهيم مي‌توانيم آن‌ را به قطعات كوچك‌تر ببريم اما بهتر است آن‌ را خيلي كوچك نكنيم. قطعه‌ها هر چه بزرگ‌تر باشند بهتر است. تكه‌هاي هندوانه را بايد با محافظ غذا بپوشانيم تا نه آب آن خشك شود و نه اين‌كه بوي غذا‌هاي درون يخچال را بگيرد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: هندوانه , خواص هندوانه , درمان بیماری با هندوانه , ترکیبات هندوانه , نگهداری هندوانه ,



لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 890
نویسنده : منو تو

لايه برداري از پوست چه اهميتي دارد؟

لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!


اگر پوست شما خشك و بدون طراوت به نظر مي‌رسد و احساس مي‌كنيد، سطح پوست‌تان به لطافت گذشته نيست و دوست داريد كمي رنگ آن روشن شود و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد حتما استفاده از لايه‌بردارها را جزو مراقبت‌هاي پوست خود قرار دهيد. بسياري از افراد گمان مي‌كنند، تنها در صورتي بايد از لايه‌بردارها استفاده كنند كه مشكلات حاد پوستي مثل آكنه، لك‌هاي فراوان و ... دارند. ولي بايد بدانيد كه با لايه‌برداري از پوست‌ جا براي سلول‌هاي جوان و تازه باز مي‌شود و در نتيجه پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر مي‌رسد. پوست شما به طور طبيعي نمي‌تواند سلول‌هاي مرده را دفع كند و براي از بين‌بردن اين سلول‌ها، نياز به كمك دارد. براي اين كار استفاده از مرطوب‌كننده‌ها و كرم‌هاي مغذي فايده‌ چنداني نخواهد داشت.





لايه‌برداري يعني چه؟

فرآيندي كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشته مي‌شوند را لايه‌برداري مي‌گويند. اما گاهي بعد از لايه‌برداري‌ها در پوست احساس ناراحتي به وجود مي آيد و به اصطلاح پوست ملتهب مي‌شود، مي‌دانيد چرا؟ بعد از اين‌كه سلول‌هاي پوستي شكل مي‌گيرند به مرور روي سطح پوست يعني لايه اپيدرم مي‌آيند و خشك مي‌شوند و مي‌ميرند. وقتي سلول‌هاي مرده روي سطح پوست قرار مي‌گيرند، باعث مي‌شوند كه پوست شما ضخيم، زبر و مرده به نظر برسد. وقتي سن فرد از 30 سال مي‌گذرد، اين سلول‌هاي مرده بيشتر روي پوست او تجمع مي‌كنند چون قدرت پوست براي دفع اين سلول‌هاي مرده با افزايش سن كاهش مي‌يابد در نتيجه حتما بايد با يك عامل خارجي اين سلول‌هاي مرده را از روي پوست برداشت. لايه‌برداري باعث مي‌شود كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشت شوند و جا براي سلول‌هاي نو و جوان باز شود تا پوست با اين سلول‌هاي جوان، ظاهري جوان‌تر پيدا كند. معمولا لايه‌برداري پوست به 3 روش مكانيكي، شيميايي و لايه‌برداري با ليزر انجام مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: لایه بردار , لایه برداری , پوست خوب , پوست , زیبایی ,



این 7 حركت طلايي
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1157
نویسنده : منو تو

چند حركت ساده براي رسیدن به زيبايي

این 7 حركت طلايي

اگر تصميم داريد وزن كم‌كنيد، رژيم غذايي مناسبي را هم در پيش گرفته‌ايد، اين حركت‌ها براي شما بسيار موثر خواهند بود؛ با اين حركات بسيار ساده عضلات و ماهيچه‌هاي بدن خود را تقويت كرده و به فرم دلخواه‌تان برسيد.

ورزش‌هايي كه در شماره پيش و اين شماره آموزش داده شده، براي صاف شدن شكم، متناسب شدن ران‌ها و در كل متناسب كردن استيل بدني شما انتخاب شده‌اند. انجام منظم اين حركات در طول 3 ماهه تابستان، باعث مي‌شود بالاتنه و پايين‌تنه شما به تعادل رسيده و بدني با عضلات ورزيده و زيبا داشته باشيد.تنها وسيله‌اي كه براي انجام برخي از اين حركات نياز داريد، يك جفت دمبل 2 تا 5 كيلويي است كه بستگي به آمادگي فيزيكي شما دارد.
 



 نكته: در صورتي كه قبلا با دمبل‌هاي سبك كار كرده‌ايد، دمبل 5-6كيلويي به دست بگيريد اما اگر مبتدي هستيد، همان دمبل 2 كيلويي براي‌تان كافي خواهد بود.




 
   2 دست و يك پا، بالا!

ماهيچه‌هاي هدف: شانه‌ها، پشت، بازوها، شكم، عضلات سريني و پاها

 پاها را به اندازه عرض لگن باز كرده، در هر دست يك دمبل بگيريد. بازوها در طرفين باشند.



 زانوي چپ را خم كرده و تا حد لگن، در مقابل خود بالا بياوريد. بازوها و آرنج‌هاي خم كرده را به پشت برده، طوري‌كه كف دست‌ها رو به جلو بوده و دمبل‌ها مماس با عضلات سريني قرار گيرند. اگر حفظ تعادل براي‌تان سخت است، روي هر 2پا بايستيد.



 بازوها را كشيده و به آرامي از طرفين تا حد شانه بالا بگيريد. كف دست رو به جلو باشد و بعد آنها را بالاي سر ببريد.



 بازوهاي كشيده را در طرفين پايين آورده، بعد دمبل‌ها را پشت‌تان نگه داريد.



 اين حركت را در 2 يا 3 سري 12 تايي تكرار كرده و در طول انجام حركت، پاي چپ بايد بالا باشد؛ همين حركت را براي سمت ديگر بدن‌تان تكرار كنيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی ,



توصیه هایی عجیب برای زمان سکته
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1092
نویسنده : منو تو

یک پروفسور چینی پیشنهاد داد

توصیه هایی عجیب برای زمان سکته

اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر ۱۰ انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود.

توصیه های یک پروفسور چینی درباره فردی که دچار سکته شده است جالب و مفید است:

متحیر کننده است. توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.

پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.

هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند

۱- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر ۱۰ انگشت مریض را خراش دهید.
۲- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
۳- خراش بدهید تا خون خارج شود.
۴- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
۵- وقتی از هر ۱۰ انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
۶- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
۷- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.

بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سکته , پیشگیری از سکته ,



تاثير عطردرماني بر روي پوست
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1135
نویسنده : منو تو

تاثير عطردرماني بر روي پوست

در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند.


در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند. يكي از پرطرفدارترين كاربردهاي اين شيوه درماني در بهبود سلامت پوست، مو و زيبايي آن‌هاست.

 درمان آكنه با عصاره يا روغن گياهي، يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي درماني عطردرماني است. در اين شيوه درمانگران با كمك عصاره طبيعي برگ درخت ليمو، عصاره اسطوخودوس و عصاره ميوه ترنج براي درمان جوش و آكنه اقدام مي‌كنند. اين درمانگران با كمك اين 3 عصاره يا روغن، تركيبي را تهيه مي‌كنند كه براي درمان جوش‌هاي دوران بلوغ بسيار مؤثر است.

 عصاره رزماري؛ امروزه يكي از شناخته شده‌ترين داروهاي گياهي است كه بسياري از خانم‌ها از آن براي پيشگيري از ريزش موي سر و ابرو استفاده مي‌كنند. درمانگران «عطردرماني» معتقدند، اسانس اين گياه تاثير زيادي بر رشد مو داشته و به استحكام ريشه موها كمك مي‌كند. اين درمانگران استفاده از اين اسانس يا عصاره را براي افرادي كه تار موي نازك دارند نيز توصيه مي‌كنند، زيرا ماساژ اين عصاره روي پوست و ساقه مو موجب افزايش قطر مو شده و آن را مستحكم مي‌كند.

 يكي از بهترين داروهاي شيوه «عطردرماني» براي پوست‌هاي چرب به‌ويژه در فصل تابستان، استفاده از تركيب 3روغن اسطوخودوس، ريحان و بابونه با عصاره ميوه ليموترش است. ماساژ اين تركيب روي پوست كمك بسياري در درمان چربي پوست و رسيدن آن به حد نرمال مي‌كند. براي استفاده از اين تركيب بهتر است آن را با كمك پنبه به روي صورت بماليد و به آرامي با سرانگشت پوست صورت را ماساژ دهيد.

 


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پوست , درمان پوست , عطر درمانی , عطر ,



ســوپر سـالادهــا!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1182
نویسنده : منو تو

از خوردن سبزي‌هاي تكراري خسته شده‌ايد؟

ســوپر سـالادهــا!

هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست، اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند.


 هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست. اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند. شايد خيلي‌ها باشند كه دل شان بخواهد سبزي‌هاي جديدي را داخل غذا يا سالاد بريزند و مزه‌هاي متفاوتي را تجربه كنند در عين اين‌كه مواد مغذي لازم و ضروري را هم از همين سبزي‌هاي تازه دريافت كنند؛ موادي كه مي‌توانند شما را لاغر و سالم نگه دارند. با سبزي‌هايي كه در اين‌جا معرفي مي‌كنيم، مي‌توانيد سالادهاي متفاوتي درست كنيد و از خوردن‌شان لذت ببريد.






 
  كلم قرمز

برگ بنفش رنگ با رگه‌هاي سفيد

طعم: تلخ و شيرين

 ارزش تغذيه‌اي:

غني از آهن. كمك به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و تقويت بدن با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف بدن.



 

سوپرسالاد:

«مايكل اسكلو»، سرآشپز معروف آمريكايي كه چند كتاب آشپزي بسيار پرفروش تاليف كرده توصيه مي‌كند، كلم قرمز را با كاسني فرنگي، پياز قرمز خرد شده، تكه‌هاي بادام و كشمش مخلوط كنيد. بعد روغن زيتون را به نسبت 3 به يك با سركه مخلوط كنيد، خردل، رزماري تازه و نمك و فلفل را مخلوط كرده و به‌عنوان سس استفاده كنيد.



 موارد مصرف به غير از سالاد:

اين هم يك دستور غذا از طرف «كاترين مك كورد»، محقق و آشپز معروف آمريكايي كه از كلم قرمز در طبخ بروشتا استفاده مي‌كند. پياز را در روغن زيتون سرخ كرده و سپس كلم خرد شده را به آن اضافه كنيد. سپس آن را با سركه بالزاميك پوشانده و مجددا حرارت دهيد. پنير بز را ورقه ورقه كرده و روي نان تست شده بماليد و روي آن مخلوط كلم، سركه و پياز گذاشته و ميل كنيد.



اين سبزي غني از آهن به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل كمك مي‌كند و بدن را با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف تقويت مي‌كند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سالاد , وسایل سالاد , سوپر سالاد , دستور سالاد ,



افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام
نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390
بازدید : 1108
نویسنده : منو تو

توصيه‌هايي كه شما نبايد آن‌ها را رعايت كنيد!

افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام

حتما توصيه‌هايي را شنيده‌ايد كه «شب شام نخور»، «يك قاشق دسر بيشتر نخور» و شما ممكن است بگوييد پس چي بخورم؟! بد نيست بدانيدافرادي كه چنين توصيه‌هايي دارند قطعا در دنياي واقعي زندگي نمي‌كنند!

 

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com

متخصصان تغذيه و رژيم درماني ايده‌هاي بي‌نظيري دارند كه به شما كمك مي‌كند تا سالم‌تر غذا بخوريد، لاغر و متناسب باشيد، سالم‌ و شاداب باشيد و در نهايت طول عمر بيشتري داشته باشيد. اما گاهي برخي از اين متخصصان فراموش مي‌كنند كه بسياري از مردم زمان محدودي دارند، توان مالي‌شان با برنامه غذايي ارائه شده تناسب ندارد و اصلا آنقدر اراده ندارند كه بخواهند از پس رژيم‌هاي سنگين برآيند.



 برخي از اين متخصصان محترم قاطعا مي‌گويند بايد همين كار را بكني و جز اين راهي ندارد. چنين صحبتي جز دلسردي و نااميد‌شدن  مراجعه كننده حاصل ديگري ندارد درحالي‌كه ماجرا مي‌تواند به شيوه‌اي ديگر هم پيش رود. از سوي ديگر در زمينه لاغري برخي چيزها به‌عنوان اصل در ميان مردم پذيرفته شده كه هيچ منبع و پايه علمي ندارد و نه تنها كمكي به لاغري نمي‌كند بلكه در مواردي باعث چاقي يا بيماري مي‌شود. در اينجا ما 6 برنامه تغذيه‌اي سنگين و دست و پاگير را معرفي مي‌كنيم. شما مي‌توانيد اين برنامه‌ها را كنار گذاشته و طبق تغييراتي كه ما پيشنهاد كرده‌ايم عمل كنيد. اين پيشنهادها طوري طراحي شده‌اند كه براي افراد عادي با شرايط معمول قابل اجرا باشند. قرار نيست تمام كار و زندگي شما در آنچه وارد بشقاب غذاي‌تان مي‌شود خلاصه شود.





  فقط یك كم از دسر بخور

 

چرا فایده ندارد:

مثل این است كه به یك معتاد بگویی فقط یك كم مواد بكش!



 توصیه كاربردی:

دسر خوردن اصولا كار لذت بخشی است. برخی افراد اصلا به عشق دسر سر میز غذا می‌نشینند. در این بین كیك شكلاتی به‌عنوان دسر عالم دیگری دارد. خوردن كیك شكلاتی یكی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی است كه هر كسی ممكن است بخورد به‌خصوص اگر چاق باشد. چنین دسری آنقدر خوشمزه است كه نمی‌توان به كسی گفت یك كم از آن بخور چون وقتی خورد دیگر نمی‌شود جلویش را گرفت. بنابراین برای مقابله با جذابیت خطرناك آن باید فكر دیگری كرد. این روش شاید هوشمندانه‌تر و كاربردی باشد. اگر نمی‌توانید از چنین دسری دل بكنید كالری آن را تخمین بزنید و قبل از خوردن آن به همان نسبت غذاهای دیگر را حذف كنید. مثلا  غذاهاي اشتهاآور نخورید، یا غذای اصلی را كمتر بخورید یا اینكه به‌جای شربت يا نوشابه با غذا آب بخورید. در واقع اگر یك دسر اینقدر خوشمزه است پس می‌ارزد كه بخاطر خوردنش كالری دریافتی را كاهش دهید تا با خوردن آن مقداری كالری كلی كه دریافت كرده‌اید به حد مورد نظر رسیده باشد.





www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com
 
  در روز 8 ليوان بزرگ آب بنوشيد

 چرا فايده ندارد:

چون شما هر 20 دقيقه يك‌بار بايد به دستشويي برويد و اين كار واقعا مي‌تواند كار و زندگي شما را مختل كند!



 توصيه كاربردي:

مي‌خواهيد باور كنيد يا نه اما مسئله اصلا ربطي به خوردن 8 يا 7 ليوان آب در روز ندارد. هيچ كس شكي ندارد كه ما بايد آب كافي به بدن برسانيم. آب جدا از اينكه سه چهارم وزن بدن را تشكيل مي‌دهد و در سلامت عمومي بدن نقش انكار‌ناپذيري برعهده دارد، مهم‌ترين عامل براي سلامت و عملكرد صحيح كليه‌ها‌ست. اما خوردن آب كافي به اين معني نيست كه ما دائم در حال آب خوردن باشيم. از سوي ديگر در مورد اين هشت ليوان چند سؤال مهم پيش مي‌آيد. نخست اينكه حجم اين ليوان‌ها قرار است چقدر باشد؟ سايز ليوان من با شما متفاوت است، سايز ليوان يكبار مصرف با ليوان‌هاي رستوران‌ها متفاوت است. از كجا بدانيم 8 ليوان را درست خورده‌ايم يا نه. دوم اينكه هيچ كس نمي‌تواند يك ترازو دستش بگيرد و هر چقدر آب مي‌خورد را وزن كند تا ببيند درست آب خورده يا نه. سوم اينكه تكليف چاي، يا آب ميوه يا مايعات ديگري كه در طول روز مصرف مي‌شوند چه مي‌شود؟ پس راه حل چيست؟



توصيه كاربردي:

بهترين راه براي اينكه بدانيم مقدار آب كافي به بدن رسيده يا خير توجه به رنگ و حجم ادرار است. بهترين حالت اين است كه رنگ ادرار زرد روشن يا نزديك به رنگ آب بوده و حجم آن نيز زياد باشد. اگر ادرار غليظ، زرد پررنگ و كم حجم بود بدانيد كه آب بدن كافي نيست و بايد آب بخوريد. يادتان باشد بدن از انواع غذاها آب مورد نياز خود را دريافت مي‌كند. سوپ يا‌‌ آش يا ساير غذاهاي پرآب، شير و دوغ، انواع ميوه‌هاي پرآب، چاي كم‌رنگ، انواع آبميوه‌هاي طبيعي و ماءالشعير منابع مناسبي براي تامين آب مور نياز بدن هستند اما به‌هرحال بهترين نوشيدني همان آب سالم آشاميدني است.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , اضافه وزن , کاهش وزن , رژیم غذایی , چاقی ,



11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب
نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390
بازدید : 1045
نویسنده : منو تو
11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب
 
 
سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.
جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.
سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

  www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com

در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید.

 
 
 
1-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند
 
محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن 5 سالگی دچار آسم شوند.
 
این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند.
 
همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.
 
 
 
2- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید
 
سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.
شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: 11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب ,



برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟
نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390
بازدید : 1044
نویسنده : منو تو

برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟

بیماری روحی ، بیماری‌ای نیست که به‌طور ناگهانی بروز کند، بلکه در اثر یک رشته علل پیش می‌آید.

خوشبختانه بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند ، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه‌ی رژیم غذایی آن را برطرف ساخت. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون ایجاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که تحت رژیم‌های غذایی فاقد ویتامین‌های گروهB قرار گرفته‌اند، به اختلال روانی، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا شده‌اند.

این آزمایش‌ها به صراحت ثابت می‌کند که کمبود ویتامین‌های B می‌تواند یکی از علل اصلی بعضی از اختلالات روانی باشد. گروهی از دانشمندان در سوئد، مغز اشخاصی را که در حالت جنون از دنیا رفته بودند، با مغز اشخاصی که با مرگ‌های ناگهانی و به‌طور عادی مرده بودند تشریح و مقایسه کردند و دریافتند که چهار ماده در مغز اشخاص عادی وجود دارد که در مغز کسانی که در اثر جنون جان خود را از دست داده بودند، وجود ندارد. این چهار ماده عبارت است از: 1- آدنین، 2- تیامین، 3- سیتوزین، 4- گوآمین .

این چهار ماده در گوشت‌ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ،جگر، مغز و قلوه وجود دارد.

کمبود ویتامین های گروه B باعث ایجاد اختلالات عصبی مانند اضطراب شدید ، افسردگی ، عصبانیت و فشار عصبی می شود.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟ ,



10 ماده غذايي ممنوع!
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1116
نویسنده : منو تو

اگر مشكل گوارشي دارید بخوانید

10 ماده غذايي ممنوع!

شايد اين مواد غذايي را دوست داشته باشيد، اما اگر مي‌خواهيد معده‌تان با شما دوست باشد، دور اين غذاها را خط بكشيد...

شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه از درد معده، آروغ زدن‌هاي مدام، نفخ معده و ناراحتي در ناحيه شكم خود خسته شده‌ايد. آمار ارائه شده از طرف مركز پيشگيري و كنترل امراض آمريكا نشان مي‌دهد ميانگين مراجعه‌هاي سالانه به مراكز پزشكي و بيمارستان‌ها براي حل مشكلات دستگاه گوارشي به 42 ميليون نفر مي‌رسد. به‌طور معمول، غذاهاي پخته شده عامل اصلي مشكلات گوارشي هستند زيرا گرما، آنزيم‌هاي طبيعي موجود در خوراكي‌هاي خام را كه به هضم غذا كمك مي‌كنند از بين مي‌برد و باعث كاهش 13 درصدي آنزيم‌هاي موجود در بدن انسان طي يك دهه مي‌شود كه اين امر خود نيز موجب كهولت و پيري انسان مي‌شود. كساني كه از مشكل روده تحريك پذير،  سوزش سر دل، رفلاكس يا زخم معده رنج مي‌برند، نسبت به غذاها و نوشيدني‌هاي گوناگون واكنش‌هاي مختلف نشان مي‌دهند. به عقيده متخصصان 10 ماده غذايي وجود دارد كه معده نسبت به آنها حساسيت نشان مي‌دهد و مي‌توانند مشكلات گوارشي را وخيم‌تر كنند.




 
اگر ترش مي‌كنيد اين چاي و آدامس ممنوع

نعنا

درحالي‌كه قرص نعنا فوايد بسياري دارد و به حل مشكلات گوارشي كمك مي‌كند اما در عين حال مي‌تواند تاثير معكوس نيز داشته باشد و علايم سوزش سر دل را تشديد كند. نعنا با شل كردن دريچه تحتاني مري،  ماهيچه‌اي كه در انتهاي مري واقع شده و در واقع دروازه معده محسوب مي‌شود احتمال برگشت غذا از معده به مري(رفلاكس معده)را افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود اسيد معده از مري بالا برود. يادتان باشد هرچيزي كه نعنا داشته باشد مثل چاي آدامس و قرص نعنا همين ويژگي را دارد.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات گوارشی , معده درد , دستگاه گوارشی , محرک معده ,



افسردگي بعد از زايمان
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1068
نویسنده : منو تو
تمام دختران آن را تجربه خواهند كرد
 
افسردگي بعد از زايمان
براي تازه مادر‌ها خيلي چيز‌ها شبيه يك حسرت است. چيزهايي كه تا همين چند ماه پيش بخش كوچكي از زندگي‌شان بوده است. چاي خوردن عصرگاهي با دوستان قديمي، شروع كردن صبح با يك دوش آب خنك، چند صفحه كتاب خواندن و... سال اول مادر شدن هميشه سخت است.
 


 


براي تازه مادر‌ها خيلي چيز‌ها شبيه يك حسرت است. چيزهايي كه تا همين چند ماه پيش بخش كوچكي از زندگي‌شان بوده است. چاي خوردن عصرگاهي با دوستان قديمي، شروع كردن صبح با يك دوش آب خنك، چند صفحه كتاب خواندن و... سال اول مادر شدن هميشه سخت است. بي‌تجربگي پدر و كنار كشيدنش از بسياري مسئوليت‌هاي كودك داري، از دست دادن شغل براي مادر‌يا ترس از آسيب ديدن نوزادي كه توان بيان خواسته‌ها و نياز‌هايش را ندارد، بخشي از مشكلاتي است كه تازه مادر‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. چند سال بعد، براي مادراني كه تجربه سخت ماه‌هاي اول را پشت سر‌گذاشته‌اند، تنها اين آرزو باقي مي‌ماند كه«كاش ديگران به من مي‌گفتند كه مادر بودن به اين سختي هم نيست.»





افسردگي بعد از زايمان واقعيتي است كه بسياري از زنان آن را تجربه مي‌كنند. اين موضوع در نسل‌هاي مختلف وجود داشته. عده‌اي به آن آل مي‌گفتند و عده‌اي فكر مي‌كردند ابزار زنان براي جلب توجه اطرافيان است. اما افسردگي بعد از زايمان يك واقعيت بيولوژيكي و رواني است كه هيچ ارتباطي به آل يا جلب توجه ندارد. اگر شما در ماه‌هاي اول پس از تولد فرزند احساس كسالت، خستگي، خواب آلودگي مداوم يا تمايل شديد و تمام نشدني به گريه  داريد بهتر است كمي بيشتر در مورد افسردگي بعد از زايمان بدانيد. اين اتفاق به طور طبيعي حدود 6 ماه طول مي‌كشد اما اگر جدي گرفته نشود می‌تواند شما را با مشكلات جدی‌ای روبه‌رو كند. می‌توانید این علائم را با پزشك‌تان درمیان بگذارید و در يك جلسه از همسرتان هم بخواهید كه همراه‌تان باشد. شاید برای او این موضوع عجیب و غیر قابل درك باشد پس سعی كنید، كتاب‌هایی در این مورد برایش تهیه كنید و اگر هنوز هم شك دارد او را به یك متخصص برای توجیه‌شدن ارجاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی بعد زایمان , افسردگی , زایمان ,



موها زبان دارند، آن را بیاموزید!
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1022
نویسنده : منو تو

همه چیزهایی که باید برای مراقبت از مو یاد بگیرید

موها زبان دارند، آن را بیاموزید!

گاهی اوقات موها سعی می‌کنند هشدارهایی مبنی بر عدم سلامت بدن به شما بدهند. برخی شرایط و درمان‌های دارویی همانطور که روی بدن تاثیر می‌گذارند، روی موها نیز اثرگذار هستند. در برخی موارد حتی لازم است شما مراقبت بیشتری از موها و پوست سر خود بکنید. با هم بررسی می کنیم ببینیم آیا این موضوع واقعیت دارد که موهای سالم نشانه بدن سالمی است.
 


1 - پوسته پوسته‌های سفید چی می‌گن..؟

شوره سر همان پوسته پوسته‌های سفید مو است و پزشکان نیز هنوز در مورد علت اصلی ایجاد ‌آنها مطمئن نیستند، اما یک فرضیه در این رابطه وجود دارد و‌ آن این است که شاید در اثر رشد بیش از حد قارچ‌ها در سر ایجاد می‌شوند. از طرفی شاید خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست یا شامپو کردن زیاد و یا عدم شامپو کردن باعث بروز شوره شود. اگزما یا پسوریازیس نیز می‌تواند از عوامل ایجادکننده این حالت در سر باشد. شوره علاوه بر اینکه در ظاهر موی سر تغییراتی ایجاد می‌کند، با خارش شدید نیز می‌تواند همراه باشد که آزاردهنده است.
  • درمان این پوسته‌های سفید
شوره سر همان سلول‌های مرده پوست است. برای کاهش میزان آنها باید روزانه از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. اجازه دهید شامپو به مدت 5دقیقه روی سر شما بماند و سپس خوب آبکشی کنید. شاید لازم باشد چندین شامپو را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام یک برای موهای شما کارآیی بیشتری دارد. اگر یک شامپو اثر نداشت، شامپوی دیگری را امتحان کنید. اگر در نهایت هیچ شامپویی موثر نبود، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.



2 - شامپو کردن روزانه و بیش از حد باعث بروز سبوره می‌شود
  • شوره زردرنگ نشانه چیست؟
وقتی پوسته‌های سر زردرنگ و چرب باشند، بدین معناست که به نوعی بیماری سبوره مبتلا شده‌اید. در این بیماری پوست متورم می‌شود و وقتی اتفاق می‌افتد که غدد چربی صورت و پوست سر بیش از حد ترشح می‌کنند. این بیماری ارتباط نزدیکی با هورمون‌ها، قارچ‌ها و حتی مشکلات عصبی دارد. نحوه درمان آن نیز همانند شوره معمولی است و باید از شامپوهای ضدشوره استفاده شود. در موارد حادتر باید با تجویز پزشک داروهای ضدقارچ و استروئیدها مصرف شود.



3 - ریزش 100تار مو در طول روز طبیعی است

شاید ریزش موهایتان بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.
هنوز اندازه‌گیری دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است. اما کارشناسان و پزشکان معتقدند ریزش 100تار مو یا بیشتر درطول روز مساله نگران‌کننده‌ای نیست و اصلا بدین معنا نیست که در معرض کچلی قرار دارید. حدود 90درصد از 100هزار فولیکول مو در هر زمانی رشد می‌کنند و 10درصد بقیه در فاز استراحت قرار دارند، وقتی که مویی می‌ریزد، در عرض 2 تا 3ماه موی جدید جایگزین آن می‌شود و چرخه رشد دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: زبان موها , ریزش مو , مراقبت مو , توجه به موها ,



آدامس... خوب یا بد؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 892
نویسنده : منو تو

حداقل آهسته بجوید!

آدامس... خوب یا بد؟

بازار آدامس در دنیا مثل بازار سیگار، یک بازار کاملا رقابتی است
که بحث سلامتی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کمپانی ها،
آدامس‌های خود را با وعده هایی درباره سلامت دهان و دندان می‌فروشند.
 
  • آیا می دانستید آدامس بیماری قلبی می آورد؟
  • آیا می‌دانستید آدامس به حافظه کمک می‌کند؟

ایرانی‌ها سال هاست که به تولید آدامس‌های مختلف مشغولند، اما بازار اصلی آدامس در ایران مثل اکثر دنیا در اختیار چند مارک مشهور و خاص است. بازار آدامس در دنیا مثل بازار سیگار، یک بازار کاملا رقابتی است که بحث سلامتی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کمپانی ها، آدامس‌های خود را با وعده هایی درباره سلامت دهان و دندان می‌فروشند.






 
چرا آدامس خوب است؟

  • بهبود حافظه و افزایش توان یادگیری کوتاه‌مدت و بلندمدت. فعال‌تر کردن بخش جلوی شبکه مغزی و پردازش بهتر اطلاعات مغز انسان.
  •   افزایش فعالیت عضله دهان و زبان و کمک به دفع مواد سمی گروهی از عضلات بدن.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آدامس , خواص آدامس , مضرات آدامس ,



چرا به پروتئيـــن نياز داريم؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 946
نویسنده : منو تو

بدون شك در برنامه‌هاي آشپزي كه مي‌بينيد، كتاب‌هاي تغذيه كه مي‌خوانيد و پاي صحبت متخصصان و پزشكان كه مي‌نشينيد، يكي از مهم‌ترين عناصري كه در تغذيه سالم از آن صحبت به ميان مي‌‌آورند و بر ضرورت گنجاندن آن در برنامه غذايي تاكيد مي‌كنند، پروتئين است.


 


بدون شك در برنامه‌هاي آشپزي كه مي‌بينيد، كتاب‌هاي تغذيه كه مي‌خوانيد و پاي صحبت متخصصان و پزشكان كه مي‌نشينيد، يكي از مهم‌ترين عناصري كه در تغذيه سالم از آن صحبت به ميان مي‌‌آورند و بر ضرورت گنجاندن آن در برنامه غذايي تاكيد مي‌كنند، پروتئين است. اما مگر اين ماده چه فوايدي در خود نهفته دارد؟ چه ميزان آن براي بدن لازم است؟ آيا هرچه بيشتر پروتئين بخوريم بهتر است يا در مصرف اين ماده هم بايد موارد و حد و حدودي را رعايت كرد؟


 

  گياهخواران چه كنند؟


گياهخواران بايد براي كسب پروتئين از منابع انتخاب شده دقت كرده و مطمئن شوند حتما به ميزان كافي از آن در طول روز دريافت مي‌كنند. اگر شما از گروه گياهخواران لاكتر هستيد و لبنيات و تخم مرغ را مصرف مي‌كنيد، به راحتي مي‌توانيد از تخم مرغ و لبنيات، پروتئين مورد نياز بدن خود را تامين كنيد. اما اگر جزو گياهخواران محض هستيد، مي‌توانيد از اين منابع پروتئيني استفاده كنيد: دانه سويا، دانه گندم، همبرگري كه به جاي گوشت، سويا دارد، عدس، نخود، آجيل و مغزها، برنج و تمام غلات.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پروتین , سبزیجات , پروتین ها را بشناسید ,



براي آنكه هرگز‌كمـردرد نگيريد
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 967
نویسنده : منو تو

خطر در کمین دختران جوان

ستون فقرات و نخاع از مهم‌ترين اعضاي بدن هستند، شايد زنان جوان
با مشكل كمردرد روبه‌رو نشوند اما اگر دچار اين مشكل شوند
آن قدر درد را تحمل مي‌كنند كه امان آن‌ها را مي‌برد
 
 


  كــار هـــاي خطرناك؟

 يك خانم جوان ممكن است دچار چه مشكلاتي در ستون فقرات و كمر خود شود؟ فهرست عوامل مشكل‌زا زياد نيست اما همه آن‌ها مهم و به‌خصوص دردناك هستند. اصلي‌ترين مشكل صدمات،‌ حوادث هستند اما يادتان باشد اگر مشكلي در ستون فقرات و ناحيه كمر و پشت خود داشتيد كه برطرف نمي‌شد حتما با پزشك مشورت كنيد.

جدا از صدمات ناشي از سوانح رانندگي، وقايع ورزشي، يا اتفاقات طبيعي، اسپاسم و گرفتگي عضلاني، هر زماني كه بدن دچار يك حركت سريع، يا يك چرخش ناگهاني شود، ممكن است اتفاق بيفتد. حتي ممكن است يك بلند كردن ساده خريدهاي روزمره، يا جابه‌جا كردن ظروف، يا حتي ظرف شستن ممكن است باعث اسپاسم عضله‌هاي پشت شما شود. اين حالت بسيار دردناك است و مي‌تواند شما را چند روز از كار بيندازد. ممكن است استراحت مطلق براي شما تجويز شود و شايد هم يك يا چند شل‌كننده عضلاني، اگر داروهاي شل‌كننده عضلاني خورديد رانندگي نكنيد و تصميمات خيلي مهم نگيريد زيرا  اين داروها مي‌توانند روي شما تاثير بگذارند. هر چقدر كه سن شما بالا برود، برطرف كردن اين مشكل براي شما سخت‌تر مي‌شود.
 




 

براي آنكه بهترين نتيجه را بگيريد، در آغاز شروع درد از يك كمپرس يخ استفاده كنيداين كار را براي 20 دقيقه انجام دهيد. بعد از گذشت چند روز، گرما و كيسه‌هاي گرم مي‌تواند احساس بهتري به شما بدهد


 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: کمر درد , درمان کمر درد , پیشگیری از کمر درد , دختران جوان , کمر درد زنان ,



تعداد صفحات : 11